Topic: Even voorstellen,  (gelezen 2905 keer)


Offline Rolandt

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 januari 2019, 01:56:37 am »
Roland, in 2017 kwam ik in aanraking met blender. Toen was ik bezig een eigen mesh avatar te maken. Veel op youtube gekeken en overal stukje vandaan geplukt wat ik kon gebruiken. Met veel vallen en op staan bereikte langzaam mijn doel.

Tot dat ik besloten mijn computer opnieuw te installeren en vergat mijn blend file veilig weg te saven. Maanden werk was verloren gegaan, daarna kon ik de motivatie niet meer opbrengen om overnieuw te beginnen.

Zelf zit ik ook op second life en daarin stel ik animaties af en maak er een keuzemenu voor. Waar na ik het geheel in een object (creaties) stop. De laatste moet ik zelf maken en kom zo doende weer in aanraking met blender.

Blender valt mij zwaar. Ik durf mij ondertussen wel een tutorial expert te noemen. Van elke tutorial leer je wel wat, alleen er komen zo veel sneltoest combinaties voorbij dat je sommige handige minder gebruikt sneltoets combinaties ook weer vergeet. :(

Ik dacht makkelijk te beginnen. Een strandlaken met 2 kussen er op. Die kussens lekken mij het moeilijkste toe, maar dat viel best reuze mee. Juist die strandlaken (met kreukels) waarvan ik verwacht had, das niet zo moeilijk dat krijg ik niet voor elkaar en vind daar ook geen geschikt tutorial over. De tutorials over een bed komen nog het dichtst bij in de buurt, alleen daar licht de bedsprei zo mooi straks op het bed, wat ik hier thuis nog niet eens voor elkaar krijg. :)

Goed in de toekomst kunnen jullie dan nog wel wat vragen van mijn verwachten.

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2019, 08:14:18 am »
welkom, ze zijn hier erg behulpzaam dus dat vragen komt wel goed

wat je verlies betreft, ik heb het eens in het grijze verleden gehad en ben toen mijn systeem anders gaan inrichten. ik heb mijn programma's, documenten en OS op verschillende drives van de schijf lopen. mocht iets gebeuren dan hoef ik alleen de OS te herinstaleren. programma's op mijn windows zijn portable, wat de OS schoon en snel houd, op de linux zijn ze makkelijk na te instaleren. De projecten/documenten gaan eens in de week met de backup mee.

het is een van de manieren die je veel ergernis kan besparen
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2019, 08:54:11 am »
Welkom Rolandt.
Dat is balen dat van e Blend file  :'( :'(
Een tip als je ergens mee bezig bent plaats dan steeds je laatste blend in de cloud Bv Google Drive.

Maar om maar gelijk in huis te vallen op een kleedje, misschien heb je hier wat aan:
https://www.youtube.com/watch?v=2zd1AI198I8

FrankMaG

« Reactie #3 Gepost op: 07 april 2019, 12:48:20 pm »
Het is geen moeten hoor, maar wel leuk als je je kort voorstelt
Ook soms handig om even na te zoeken wat iemands achtergrond ook alweer is.

Welkom hier en veel lees- en postplezier

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 april 2019, 18:17:40 pm »
Dus jij bent echt een nieuw lid FrankMag ?

Ik dacht even dat jij een Bulgaarse pillenboer was gezien je commentaar over muziek en toetsen waar dat helemaal niet thuishoorde.
Een reactie op niemand.
Als eerste reactie.

Maar als je een oprecht Blenderaar bent dan van harte welkom uiteraard !  ::) ;D ;D