Topic: Zwart groen blauw geel en ga zo maar door.  (gelezen 2622 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 03 oktober 2016, 11:46:36 am »
Ze mogen van mij alle kleuren van de regenboog hebben maar het sinterklaas boek van Intertoys is een grove schande.
Totaal geen Sinterklaas en piet te bekennen.
Daarom heb ik de voorpagina van het boek toch maar even aangepast.



Delen mag gerust.
Schut Intertoys maar eens flink wakker.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 03 oktober 2016, 12:12:52 pm »
Sowieso is die hele pietendiscussie te gek voor woorden.

Mensen mogen mij gerust voor rascist uitmaken maar bij mij blijft piet zo zwart al roet en sinterklaas gewoon wit.

Ik heb echt een afkeer van al die jankmuilen die altijd maarzo graag politiek correct willen zijn. Welkom in de grote mensen wereld!

 ;D ;D ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 03 oktober 2016, 12:20:06 pm »
Ik stoor me mateloos aan die bedrijven die zich laten sturen door een handje vol mensen die tegen zwarte piet zijn :-(

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 oktober 2016, 18:55:29 pm »
Eens, blijf met je klauwen van onze tradities af...

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 03 oktober 2016, 23:08:37 pm »
Mij maakt de kleur ook niet uit - wel de reden waarom sommige mensen het veranderd willen hebben.

Voor kinderen is Zwarte Piet een soort elfje of kabouter en niet een verklede neger. Het is een soort mythologisch figuur die helemaal niks met de dagelijkse wereld te maken heeft.

Dat er racistisch op Zwarte Piet gereageerd wordt komt *drum roll* doordat sommige mensen racistisch zijn. Dat verander je niet door Zwarte Piet geel te maken - met dat soort symptoombestrijding los je het onderliggende probleem niet op, je verbergt het alleen zodat je kunt doen alsof het er niet meer is en jezelf een veer in je misplaatst trotse aars kunt steken.

En Quincy Gario? Professioneel attention whore. Meneer is 'kunstenaar' die alleen maar wat uitvreet als 'ie voldoende subsidie heeft weten los te peuteren...