Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29
391
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 28 mei 2015, 22:58:35 pm »
nou ja.... weet ff niet waarom het niet werkte....?   maar nu doet tie het....


het begint dus te lukken....

maar toch nog een vraag...   ik zie de texture alleen bij texture paint, of als ik de 3D view op render zet...
als ik me 3D view op texture of materiaal zet zie ik nix...
ik moet het daar toch ook kunnen zien?



392
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 28 mei 2015, 16:19:44 pm »


393
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 28 mei 2015, 15:19:00 pm »
oog had ik al gewist....   ik probeer alles helemaal schoon te krijgen....  dus heel veel wissen,  en dat valt al niet mee....    dat heb je met dit soort software pakketten... zo groot....  daar moet je echt even de weg in vinden....

maar technische dingen teken ik veel met Solid Works... en daar begreep ik in het begin ook niet veel van.... dus  tis vooral doorzetten...  tutorials kijken... lezen   en vragen....

394
Eindresultaten / Re: Eindresultaat niet van mij maar wel heel mooi.
« Gepost op: 28 mei 2015, 15:14:40 pm »
hmmm  moet ik nog ff door oefenen..... ;D

395
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 28 mei 2015, 08:32:06 am »
hmmm zoek me rot....

ik blijf 1 image houden die weg moet uit het lijstje....  maar waar ik die nu gebruikt heb???

ik heb ook ergens een zwart puntje... en die staat op een gp layer ....  kan ik die ook nog ergens weg krijgen...?

396
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 28 mei 2015, 00:14:17 am »
Met smooth vertex kun je een gedeelte of een heel object mooi strak maken.
Selecteer maar eens een loop Vertex de druk smooth vertex.

Remove doubles zijn dubbele vertex en die kunnen behoorlijk in de weg zitten die moet je regelmatig verwijderen als je aan het modeleren bent.



en je hoef alleen op die knop te drukken... of moet ik eerst alles selecteren?
ik heb beide  gedaan... en zag nix... maar ik heb niet op die bovenste regel gelet.

Als er een grijze 0 voor de naam staat worden ze nergens meer gebruikt, en worden ze bij het opslaan van de file niet meegenomen. Als er geen 0 voor staat worden ze nog wel ergens gebruikt, bijvoorbeeld in een texture of een material, zelfs als die material zelf ook niet gebruikt wordt.

Het is dus zaak om eerst eens alle materials waar een 0 voor staat te verwijderen, en te kijken of je images dan niet ook een 0 hebben gekregen.

morgen nog eens alles zoveel mogelijk weg gooien... (had ik vandaag ook gedaan , maar er bleef veel in die lijstjes staan)...
ook in die lijstjes waar je UV-maps kan kiezen staan er ook veel die ik niet meer heb, of hernoemd heb...

maar als ze dus in de lijstjes blijven staan, gebruik ik ze nog ergens?


397
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 27 mei 2015, 23:42:00 pm »
Nog even een tip m.b.t. versies van je model: als je onder 'File' kiest voor 'Save as', dan kun je in het scherm daarna achter de naam op het plusje klikken om het onder een nieuwe bestandsnaam met oplopend nummer te op te slaan. Zo kun je altijd teruggrijpen naar een eerdere versie.

waar ik erg last van heb is dat ik bijvoorbeeld in zo dropdownbox  waar je een image kan kiezen, nu een heel hoop heb staan, ook van bestanden die ik al gewist heb.... maar ze blijven wel in het lijstje staan...

is dat niet op te schonen?

398
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 27 mei 2015, 22:19:20 pm »
Dus modeleer het hoofd maak hierbij ook regelmatig gebruik van Smooth vertex en remove doubeles.

Kan je daar iets meer over kwijt?
Dat remove doubles, als ik op die knop druk  gebeurt er niets?

en dat smooth vertex,  waarzit dat ...en wat doe je er mee?

399
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 27 mei 2015, 12:39:05 pm »
ja ... ben ik ook wel van plan om opnieuw te beginnen... (ben al 2 keer op nieuw begonnen)... maar ik oefen eerst nog even door met deze....

want smooth vertex en remove doubles  zegt me al nix...  volgens mij heb ik ze daar niet over gehoord in de tutorials die ik door gekeken heb....


400
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 27 mei 2015, 11:00:23 am »
ja... als ik aan het zoeken ben, omdat sommige tutorials oudere versie hebben (natuurlijk) ga ik overal zitten klikken.... en dan heb je wel eens opeens iets ? en dat je later echt geen idee heb waar het vandaan gekomen is...

zo had ik ook opeens die blauwe lijntjes.... ?  maar nu weet ik dat...

maar dat blauw en rood kon ik echt niet vinden... had alle textures en materialen enz enz gewist... maar ik bleef een blauw voorhoofd houden...

401
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 26 mei 2015, 23:48:45 pm »
ik heb hier nogeens alles te download gezet : https://dl.dropboxusercontent.com/u/80525367/testhoofd.zip

misschien zou iemand eens kunnen kijken...

want er zijn een aantal dingen die ik niet begrijp...
bijvoorbeeld als je in 3d view kijk , en je kies Texture   zie je blauw op me neus, en rood op me lippen?  maar ik weet niet (meer) waar dat verdaan komt?

verder in de 3d view , in de edit mode, heb ik een paar licht blauwe lijntjes?  wat is dat, en waar komt dat vandaan?

en misschien iemand die kan uit leggen hoe je Texture paint mode , met die clone brush werkt?

402
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 26 mei 2015, 22:49:19 pm »
pffff....   ;D ik ga het nog eens bekijken....    ik zal het leren... !

kan ik hem nu gewoon op blender render zetten?

ik kan nu opeens niets meer selecteren? toestand...  ;D

nou ik kap er mee voor vandaag....  het wil niet lukken.... :'(

403
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 26 mei 2015, 16:31:02 pm »
Zoals ik het zie wijzigt de foto niet mee.
Maar hij zet zijn 3dview op zijaanzicht en selecteert zijn 2e UV Textuur en kiest daarna zelf weer een nieuwe zijaanzicht image van het hoofd.

kijk maar bij 8:15

als ik de verschillende UV maps kies, blijf de zelfde foto, bij hem niet....

404
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 26 mei 2015, 15:27:50 pm »

En deze van 2.61


ja met die 2de was ik bezig.... maar na 8 minuten ben ik hem kwijt...
daar klopt het ook niet meer met mijn versie....
dus ik heb 1 uv map met een plat geslagen hoofd...  eentje zij  en een voor aanzicht...  maar dan gaat hij painten, en dat komt dan op het platgeslagen beeld terecht?

hij doet iets met een clone brush, vanaf een layer?

Deze tutorial heb je volgens mij nodig.

https://www.youtube.com/watch?v=liWluJimWM0

ik heb (zal wel niet helemaal, maar volgens mij wel ) het zelfde als hem...

dus 1 UV map met het plat geslagen hoofd, een voor en een zij aan zicht...
maar als hij (rond de 7 min in de film) kies tussen de verschillende UV maps, zie je ook de achtegrond foto mee wijzigen....

bij mij niet..?

dan na 11 minuten... gaat hij naar texture Paint, en kiest hij dat hij wil clone van layer side... maar ten eerste zie alles er bij mij anders uit als bij hem... (ik heb versie 2.74)... maar ik kan ook niets vinden wat er op lijkt?  ik zie nergens iets van het kiezen van een layer.?



405
Modelleren / Re: zomaar wat (domme) vragen
« Gepost op: 26 mei 2015, 13:41:11 pm »
wel jammer dat die tutorial met oudere versie gemaakt zijn... het zijn wel hele kleine verschillen... maar voor een newbie is het wel erg lastig...

en het wil dus nog steeds niet lukken...  valt niet mee....  dus een paar vragen....

als ik het hele hoofd selecteerd, en ik doe Unwrap.... gaat dat goed...  althans ik krijg een plat hoofd...
dan in de uv /image editor kies ik image/new image , deze noem ik checker, met zo UV grid erop...

dan in textures (rode dambord in het rechter menu) kies ik new....
nu ben ik heel dat menu kwijt.... :-) ....  wat heb ik nu weer gedaan....  oke... het luk me nu al niet meer die checker als texture op me hoofd te krijgen....
toestand....

weer gevonden...  :D ik had een hele andere editor gekozen...  ....

maar even een vraag...
ik heb 3 UV maps...  voor, zij  en totaal...
maar  mischien een domme vraag hoor...  pfff hoe moet ik het zeggen.... ik heb net voor aanzicht goed zitten schuiven op de uv-map voor, en het zelfde op zij..

maar als ik nu de verschillende UV maps aan klik, wisselen de foto's die er achter lagen niet mee?
doe ik iets verkeerd, of moet ik dat nog ergens opslaan ofzo... welke image bij welke UV-map hoor?


Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29