Topic: [Cycles Animaties] Blendergrid, wat is de prijs en is het wel zo slim ?...  (gelezen 4307 keer)


superjamie

« Gepost op: 09 december 2016, 11:20:59 am »
Hoi medeblenders...

Ik zal tot nu toe o.a. het liefst willen streven naar complexe en foto-realistische
animaties in blender's cycles render engine, voor films van een of een paar uur...

Nu heb ik een website gezien, waar je volgens mij uw .blend of .zip kunt inladen,
om te laten renderen of zo... maar ik vraag me af of het wel zo slim is... aangezien
ik dus niet heel veel geld heb, vraag ik me af of het per/maand is of eenmalig...

Als het eenmalig is, is dus ook de vraag hoe duur het is om een blender cycles
animatie te laten renderen + geluid...

Dit is de site die ik heb gevonden:
https://blendergrid.com/


Weten jullie hier wat vanaf ?... zoja: zal ik het graag willen weten...
Groetjes Jamie.

Offline crins

  • Member
  • *
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2016, 13:37:51 pm »
Dag Jamie,
Fotorealisme en bioscoop-kwaliteit (hoge resolutie en veel kleurdiepte) zijn het 'duurst' voor een renderengine.
Blendergrid en andere commerciƫle renderfarms berekenen hun prijs op basis van rendertijd, uitgedrukt in Ghz/core/uur of een andere equivalent.
Dus een hele speelfilm laten renderen kost een boel geld... Zelfs al doe je alle proefrenders e.d. wel op je eigen machine....

Ik kijk zelf op dit moment naar de services van Amazon, Microsoft en google. Zij bieden ook 'rekenkracht' tekoop aan.
En als je cycles wil gebruiken zou de mogelijkheid om GPU te gebruiken ipl.v. CPU fijn zijn.
Blender grid lijkt geen GPU mogelijkheid te bieden.

Bij Amazon kan het wel, via 'Blenderbot'.

Mocht je de kosten van een animatie willen weten dan kun je ze natuurlijk altijd voor een indicatie vragen of een korte proef animatie/ of een enkel frame laten renderen.
Hiermee kun je dan een inschatting maken of het je waard is om je hele project daar heen te sturen.

Wat voor film wil je maken?
Hoever ben je?

Offline Richard

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
    • blendergrid
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2016, 11:57:11 am »
Hoi Jamie, wist je dat blendergrid uit Nederland komt? ;)

Ik ben de oprichter namelijk, ben het gestart voor mijn eigen projecten maar nu gebruiken andere 'medeblenders' het ook :)

Je kunt inderdaad .blend files of .zip files uploaden, probeer maar eens. Na het uploaden klik je op 'submit' en krijg je even later de prijs te zien van wat je project zou kosten om te renderen. Je zit nergens aan vast, het is helemaal vrijblijvend, dus als er een te hoge prijs uit komt kun je gewoon kiezen om niet te renderen of de instellingen wat lager te zetten om het goedkoper te maken.

We gebruiken inderdaad geen GPU servers, de grootste reden dat mensen GPU's gebruiken is voor snelheid in hun eigen PC, maar wij kunnen gewoon honderden servers aanzetten met CPU's waardoor we qua snelheid niks te kort komen ;)

Laat maar weten als je nog vragen hebt!
« Laatst bewerkt op: 10 december 2016, 12:38:32 pm door Richard »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2016, 13:13:42 pm »
Heb je er een beetje succes mee Richard, leuk om te lezen je bericht.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2016, 13:18:54 pm »
Hoi Jamie, wist je dat blendergrid uit Nederland komt? ;)

Ik ben de oprichter namelijk, ben het gestart voor mijn eigen projecten maar nu gebruiken andere 'medeblenders' het ook :)

Je kunt inderdaad .blend files of .zip files uploaden, probeer maar eens. Na het uploaden klik je op 'submit' en krijg je even later de prijs te zien van wat je project zou kosten om te renderen. Je zit nergens aan vast, het is helemaal vrijblijvend, dus als er een te hoge prijs uit komt kun je gewoon kiezen om niet te renderen of de instellingen wat lager te zetten om het goedkoper te maken.

We gebruiken inderdaad geen GPU servers, de grootste reden dat mensen GPU's gebruiken is voor snelheid in hun eigen PC, maar wij kunnen gewoon honderden servers aanzetten met CPU's waardoor we qua snelheid niks te kort komen ;)

Laat maar weten als je nog vragen hebt!

top man, weer wat wijzer in de blender/render wereld.

Offline Richard

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
    • blendergrid
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2016, 17:32:10 pm »
Heb je er een beetje succes mee Richard, leuk om te lezen je bericht.
Thanks! Ja het gaat redelijk goed, ontwikkeling is ontzettend duur maar dat zit momenteel op een niveau waar ik wel tevreden over ben. Nu gaan we wat meer focussen op naamsbekendheid. Het geeft een ontzettend mooi gevoel om mensen uit de brand te helpen hiermee als ze hun projecten zelf niet snel genoeg kunnen renderen :)