Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JvL

Pagina's: 1 ... 224 225 [226] 227
3376
Blender Interface / Re: Schaduw probleem
« Gepost op: 27 augustus 2013, 20:35:07 pm »
Verhoog de samples onder Gather of Strength onder Falloff. Ik denk dat dat het probleem is.

3377
Leuterhoek / Re: Slapen jullie
« Gepost op: 27 augustus 2013, 20:25:25 pm »
Ik was even ingedut.... :D
De makkelijkste methode om het rechterdeel te spiegelen is om alle te spiegelen objecten te selecteren en samen te voegen met ctrl+j.
Daarna plaats je in de topview de cursor (cirkeltje) links van de muur en vervolgens klik je op Origin aan de linkerzijde van je scherm en selecteer Origin to 3D cursor.
Ga nu naar Modifiers en selecteer Mirror. Je moet alleen even kijken over welke as je moet spiegel want dat is afhankelijk in welke richting jouw model staat.
Als hij naar de goede zijde gespiegeld is heb je twee keuzes:

- Je kiest niet voor Apply voor de Modifier en dan zal alles wat je rechts verandert ook links gebeuren (kan je dubbel werk schelen).

- Je klikt wel op Apply en dan vormen de twee muren 1 object (kan ook zijn voordelen hebben).

Wil je nu alle onderdelen van de muren weer als losse objecten hebben dan kun je in de Edit Mode op P drukken en By Loose Parts kiezen (Alleen als je Apply gekozen hebt want anders heo je alleen weer de rechtermuur over).

Pfff....dat is een heel verhaal. Mocht het niet lukken laat het dan even weten want dan kunnen we even kijken waar het mis gaat.

3378
Leuterhoek / Re: Website of blog
« Gepost op: 25 augustus 2013, 17:29:29 pm »
Nee, dat lijkt me niet erg handig. Ik zal me komende week maar eens gaan verdiepen in dit soort zaken.

3379
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 25 augustus 2013, 16:30:09 pm »
Nadat je de border geplaatst hebt kun je onderaan je scherm de weergave op rendered zetten ipv solid of wireframe en dan wordt alles binnen de border gerendered weergegeven.

3380
Leuterhoek / Re: Website of blog
« Gepost op: 25 augustus 2013, 14:19:15 pm »
Nee, ik heb nog geen domein of webserver. Kun je dat ook met Wamp server of is dat echt alleen bedoelt om dingen lokaal te kunnen testen?
Ik ga in ieder geval de dingen die je genoemd hebt even bekijken.

En ik ben idd echt een totale leek op dit gebied  :D

3381
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 25 augustus 2013, 14:08:18 pm »
Als je een deel van je model wilt renderen dan kun je in je viewport op N drukken om het menu te openen als je die niet standaard aan hebt staan. Kijk onder View en vink Rener Border aan. Nu kun je in je viewport m.b.v. Ctrl+b een rechthoek trekken over het deel dat je wilt renderen.

3382
Leuterhoek / Re: Website of blog
« Gepost op: 25 augustus 2013, 01:25:13 am »
Ja, zo´n site zou prima zijn.

3383
Leuterhoek / Website of blog
« Gepost op: 24 augustus 2013, 18:09:43 pm »
Bij deze dus even mijn vraag in een nieuw topic om het andere niet verder te vervuilen.

Ik wil dus iets opzetten waar ik idd de dingen die ik maak kan showen. Dit hoeft dus niet alleen Blender te zijn hoewel het wel allemaal met 3D modelleren en animeren te maken heeft.
Voor mijn werk maak ik b.v. 3D modellen van gebouwen (beton en staalconstructies) in Revit (Autodesk) en maak ik zogenaamde 4D planningen in NavisWorks (Autodesk). Dit zijn eigenlijk ook animaties van de bouw van een project. Hetzelfde heb ik ook al een keer in Unity 3D (game engine) gedaan en daar zelf ook scripts voor in elkaar geknutseld.

Nu zou ik graag een blog of website willen hebben waar ik dit soort zaken per categorie op kan zetten als een soort van CV en waar mensen eventueel op kunnen reageren of vragen stellen. Ook wil ik mensen op de hoogte houden van projecten waar ik op dat moment mee bezig ben en geregeld een update geven van de stand van zaken.

Nu is dus mijn vraag kan ik dat beter door middel van een website of een blog doen? En in het geval van een website hoe pak ik dat dan het best aan (ik weet hier dus echt helemaal niets van af) en welke software? En in het geval van een blog waar moet ik dat dan doen en zijn daar ook nog beperkingen in te bedenken?

Ik heb wel het een en ander opgezocht op internet maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik kom ernstig tijd te kort om mij daar helemaal in te verdiepen dus als iemand mij een duwtje in de juiste richting zou kunnen geven dan zou ik al enorm geholpen zijn.

3384
Leuterhoek / Re: Met welk project ben jij bezig?
« Gepost op: 24 augustus 2013, 11:54:33 am »
Ik zal vanmiddag even een nieuw topic starten want ik ben nu even druk met iets anders maar alvast bedankt voor de reacties.

3385
Leuterhoek / Re: Met welk project ben jij bezig?
« Gepost op: 22 augustus 2013, 12:51:43 pm »
@Mark

Komt mij bekend voor die veel te lange to do lijstjes. Het klinkt in ieder geval wel alsof het het "gezellig"druk hebt, lol.
Die logo animatie klinkt goed, die zou ik graag zien.

Even iets heel anders, als een complete leek als ik een website zou willen maken wat zou dan de beste aanpak zijn en welke software kan ik dan het best gebruiken? Of is het verstandiger om een blog te beginnen? Dat is natuurlijk iets heel anders maar toch....


@wimblen

Met dat kasteel komt het wel goed als ik af ga op wat ik tot nu toe heb gezien. Het zou zeker leuk zijn om daar een animatie van te maken.

3386
Leuterhoek / Re: Met welk project ben jij bezig?
« Gepost op: 22 augustus 2013, 01:07:49 am »
Ik had je site al eerder bekeken en daar zitten toch zeker wel heel mooie dingen tussen. Dat interieur had ik ook al voorbij zien komen en ik moet eerlijk bekennen dat ik die download van Blender Guru ook heb maar ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb wel een groot deel van mijn woonkamer gemodelleerd maar dat was meer bedoelt om te kijken hoe het er uit zou gaan zien met andere kleuren en inrichting.
En wat betreft je doel, dat lijkt mij een heel mooi streven en zeker niet onmogelijk. Erg goede tutorials trouwens op Blender Guru. Heb ik er toch aardig wat van gedaan en opgestoken.

3387
Eindresultaten / Re: Commando ijp
« Gepost op: 21 augustus 2013, 23:39:18 pm »
Mooi gedaan hoor. Heb je het "groen" in blender toegevoegd of heb je dat met andere software gedaan? Mooi stukje sculpting dacht ik zo.

3388
Leuterhoek / Re: Met welk project ben jij bezig?
« Gepost op: 21 augustus 2013, 23:36:37 pm »
Zo offtopic is dat nou ook weer niet toch? Uitdagingen genoeg voor jou zo te horen. Door de link naar die site werd ik overigens herinnert aan 1 van de dingen op mijn to do list. Het maken van een 3D model van een gevechtsvliegtuig in actie.  ;)
Een eigen bedrijf starten klinkt ook wel als een aardige onderneming trouwens. Over wat voor maatwerksoftware heb je het dan eigenlijk? Of kan dat van alles zijn?

3389
Leuterhoek / Met welk project ben jij bezig?
« Gepost op: 21 augustus 2013, 22:00:30 pm »
De topictitel zegt het al: Met welk of wat voor een project ben je op dit moment bezig of staat op korte termijn op de planning?

Is het iets wat je nog niet eerder gedaan hebt en waar dus een redelijke uitdaging in zit of speel je op safe en doe je gewoon iets waar je zeker van weet dat je het tot een goed einde kunt brengen?

Dit is gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant waar andere mensen mee bezig zijn en wat voor doelen zij voor zichzelf stellen.
Misschien ook niet onbelangrijk, welke van de talloze opties in Blender gebruik je hiervoor?

Ik zou zeggen: Brand los!


Ik zal zelf aftrappen. Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe logoanimatie waarbij een logo uit de zee (Ocean simulator) omhoog komt waarbij het wateroppervlak reageert op luchtbellen die beweging en schuimvorming veroorzaken (Dynamic Paint). Er moet natuurlijk ook water van het logo afdruipen en terugvallen in het water. Hoe de animatie gaat eindigen ben ik nog niet helemaal uit maar het wordt iets met fel licht.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er gaandeweg achter ben gekomen dat ik de lat behoorlijk hoog heb gelegd voor mezelf. Niet zo zeer wat betreft hoe de elementen allemaal op elkaar reageren maar meer om het er overtuigend uit te laten zien maar dit is wel een project wat ik moet en zal afronden. Afhaken is geen optie!  ;)
Tot nu toe is het bij zonder leerzaam geweest.

Ben benieuwd naar jullie verhaal.

3390
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 21 augustus 2013, 20:10:09 pm »
Mooi dat het gelukt is. In Blender heb je zoveel opties en mogelijkheden dat het soms wel eens lastig is om te vinden wat je eigenlijk nodig hebt.

Pagina's: 1 ... 224 225 [226] 227