Topic: inverse kinematic tov froward kinematics  (gelezen 5485 keer)


Offline erwinvs

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 april 2019, 17:40:25 pm »
Hoi allemaal,

Ik heb een tijd geleden een rigged figuurtje gedownload en helemaal naar de hand gezet. Nu is dit figuur gerigged met IK en ik heb ondervonden dat dit wel mooi is etc maar het werkt teggen mijn hand in. Ik ben het niet gewoon en zet liever elke onderdeel van het lichaam zoals ik wil, simpel gezegd , forward kinematcis dus.

Is er een mogelijkheid om de reeds geimplementeerde IK te verwijderen en zodoende verder te werken met een gewone FK?

Zo ja, waar en hoe doe ik dat?

MvG

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2019, 17:57:38 pm »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2019, 19:57:52 pm »
Ik denk in de dope sheet de keyframes verwijderen en dan de Ik van de rig verwijderen, vervolgens nieuwe animatie maken zonder IK.
Wat ook kan, denk ik, is als je de animatie tot dusver goed vindt deze baken en daar na de IK verwijderen en dan verder zonder IK.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2019, 19:59:28 pm door koos2 »