Topic: [GBE] Voetstappen Collisions, script graag...  (gelezen 2051 keer)


superjamie

« Gepost op: 31 augustus 2016, 14:16:29 pm »
Hoi medeblenders...

Ik zit er aan te denken om me te gaan richten op de blender game engine, om iets simpels
te kunnen maken. Maar mijn vraag is als volgt:

Kan iemand mij helpen met een script waarmee je makkelijk iets kan activeren waneer de
carackter op een collision terecht komt en vervolgens op bijvoorbeeld de "W", op de "S", op
de "A", op de "D" of op de "Spatie" drukt.... Als je op "W" drukt, moet je de
voetstappen vooruit horen lopen, als je op "S" drukt, moet je de voetstappen achteruit
horen lopen, als je op "A" drukt, moet je de voetstappen naar links horen lopen, als je
op "D" drukt moet je de voetstappen naar rechts horen lopen en als je op "Spatie" drukt,
moet je de carakter horen springen. Ik ben vanplan op dan een first-person character te
creƫren... Alle geluiden voor lopen en springen moeten afhankelijk zijn van de collision
material van objecten, waarop de carakter loopt of springt... Bij springen moet je
waneer de carakter in aanraking komt met een collision (afhankelijk van de collision
material van objecten) horen dat de speler begint met springen en ook het landen,
afhankelijk van de collision object waarmee de carakter in aanraking komt (collision),
dat geld ook voor het lopen op bepaalde materials van objecten.

Weet iemand hiervoor een script die ik makkelijk voor elk material van objecten kan
gebruiken ?,

Alvast bedankt, groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2016, 14:22:50 pm door superjamie »