Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 136
1921
Hulp / Re: dae met een figuur
« Gepost op: 12 november 2014, 10:06:36 am »
Het leek mij dat alleen een rotation constrain per bot voldoende zou zijn. Het neemt ook de F-Curve van de rotation van de empty over.

1922
Animatie en Rigging / Re: Blender drivers
« Gepost op: 12 november 2014, 09:07:11 am »
Een leerzaam filmpje. Ik zet hem weer in mijn favorieten. Hartelijk dank.

1923
Experimenten / Re: antiek glas
« Gepost op: 12 november 2014, 09:01:30 am »
Als je toch van die kleine beestjes houdt, zorg dan dat de pijp op de tafel ligt en niet dat het zweeft. Vooral de hoek van de pijp, waar de steel bij de kop komt, die zou volgens de wetten van Newton toch ook op het tafelblad moeten rusten.

Veel succes, het wordt wel erg mooi.

1924
Experimenten / Re: antiek glas
« Gepost op: 11 november 2014, 21:05:14 pm »
Mooie, sfeervolle afbeelding. Ik begrijp niet precies wat jullie zien dat verkeerd is. Gaat het om de bruine bovenste rand die niet helemaal glad is? Ik dacht dat dit een soort versiering is.

Het is een heel gedetailleerde afbeelding. Wat ik daarom mis is de opening in de pijpesteel. Ook zie ik niet goed de wanddikte van de pijpekop.En misschien, maar nu zeur ik heel erg had het leuker geweest als je de planken van de tafel individueel had gemodelleerd Het staat te veel op de voorgrond om het de normalmap te laten opknappen.

Gedetailleerde afbeeldingen vragenom gedetailleerde opmerkingen. Om maar niet te spreken over ontucht met mieren. ;)

1925
Hulp / Re: dae met een figuur
« Gepost op: 11 november 2014, 20:33:43 pm »
Ik ben benieuwd.

1926
Hulp / Re: dae met een figuur
« Gepost op: 11 november 2014, 14:26:29 pm »
Helemaal begrijpen doe ik het boven genoemde niet, maar als de data van de empty objecten worden overgebracht naar de corresponderende bones van de armature moet het "bijna" goed gaan.

1927
Hulp / Re: dae met een figuur
« Gepost op: 11 november 2014, 11:26:27 am »
Hoe heb je de empty object verplaatst? Ik zou niet weten hoe ik dat moest doen voor al hun keyframes.
Het lijkt erop dat hierdoor de constrains niet meer kunnen worden toegepast. Ik kreeg het nu niet voor elkaar.
Misschien eerst eens met een script de rotation constaints koppelen aan de betreffende bones en kijken wat er dan gebeurd. Naar mijn inschatting gaat de explorer dan goed bewegen. Het probleem is dan nog wel de positie van dit figuur.

Je hebt het probleem van de positie opgelost, maar daarmee kennelijk een nieuw probleem geschapen, n.l. dat de constrains niet kunnen worden toegepast.
Ik hou ervan om problemen in kleine deeltjes op te hakken. Dus nu de beweging eerst uitzoeken apart van het locatieprobleem. Als die apart zijn opgelost kun je kijken of ze te combineren zijn. Er is trouwens een grote kans dat je met alleen het aanbrengen van de rotation constrain het geheel op de juiste plaats laat bewegen.

Als je die 2 hebt opgelost krijg  waarschijnlijk nog weer problemen. Meestal heeft de figuur waarvan de motion capture is genomen een ander postuur dan het Blender model. Dit heeft tot gevolg dat armen soms door het lichaam zwaaien of iets dergelijks. Dan moet daarvoor ook weer een compensatie gevonden worden.

Dus voorlopig nog wel even wat werk. Ik hoop (en verwacht) dat je er uit komt.;D

1928
Hulp / Re: dae met een figuur
« Gepost op: 10 november 2014, 17:08:18 pm »
Laat het me aub weten als je verder bent gekomen. Ik zag dat je geen constrain meer aan de bones kunt geven.

1929
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 10 november 2014, 14:52:54 pm »
Ik ben overtuigd.

1930
Hulp / Re: dae met een figuur
« Gepost op: 10 november 2014, 14:52:00 pm »
Ben je dit weekend nog verder gekomen of heb je het laten liggen?

1931
Leuterhoek / Re: spectaculaire 3d
« Gepost op: 10 november 2014, 14:50:07 pm »
 :oAch, gewoon een paar duizend uur achter je PC duiken en je kunt het ook. Makkie. ;)

1932
Modelleren / Re: Het is zo simpel.
« Gepost op: 10 november 2014, 10:49:58 am »
Groen van jaloezie. Goed dat je het laat zien. Een uitdaging om het ook eens te proberen, maar voorlopig geen tijd. Helaas.

1933
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 10 november 2014, 10:47:29 am »
Applaus. Goed idee.

Alleen is een vogeltje niet te lief, kun je niet beter vleermuizen gebruiken?
(Moet je weer een vleermuis maken, zit je ook niet om te springen)

1934
Animaties / Re: een hout afknabbel dingetje
« Gepost op: 07 november 2014, 09:39:00 am »
Knibbel knabbel knuisje. Wie knabbelt er aan mijn voetjes?

1935
Modelleren / Re: Anime Character Modeling Tutorial
« Gepost op: 07 november 2014, 09:35:56 am »
Geen voetnoten meer bij de voeten.

Pagina's: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 136