Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - herry

Pagina's: [1] 2
1
Animatie en Rigging / Flex Rig van Blender Cookie
« Gepost op: 18 december 2012, 16:52:21 pm »
Bij Blender Coockie kun je nu een Flex Rig downloaden.Dat is dus een mannetje,met een rig ,zodat je hem in allerlei houdingen kan neerzetten. Een leerproject voor animatie.
Je kunt zelfs het mannetje omvormen naar een nieuw karakter ( vrouw,baby of body builder of zo ; ik weet nog niet hoe )
Er hoort een leerboek bij, maar dat kost wel  S 50, maar dan kun je er veel van leren
Leuk om te downloaden en uit te proberen

herry

2
Game Engine: vragen en discussies / Re: Ervaringen gezocht tav game engine
« Gepost op: 17 december 2012, 11:30:50 am »
Hallo MaD,
Ik heb gelezen waar jij mee bezig bent,maar daar kan ik je niet bij helpen.
Goran Milovanovic brengt elke week een tut uit met Python (en je kan vragen om een bepaald onderwerp verder uit te werken).  Misschien is dat meer wat je zoekt.

succes  herry

3
Game Engine: vragen en discussies / Re: Ervaringen gezocht tav game engine
« Gepost op: 16 december 2012, 22:29:46 pm »
Hello MaD,
met de game engine kun je erg leuke dingen doen, en redelijk eenvoudig.
Om een bestaand spel na te maken,dat moet je vergeten.

Een spel is eigenlijk een hoofdpersoon (soldaat,auto of vliegtuig),die je kunt besturen (met pijltjes toetsen of joystick),die door een bepaald terrein loopt en dingen loopt te verzamelen (goudklontjes,dollars of sleutels of hij schiet)
om punten te verzamelen.
Maak een mannetje,auto of vliegtuigje  (low-poly),laat hem bewegen met de logic bricks en de pijltjes toetsen...

dat laat deze tutorial ook leuk zien

http://www.youtube.com/watch?v=nIntWWZEX78

herry

4
Animatie en Rigging / Re: Help animatie loopt te snel!
« Gepost op: 17 november 2012, 20:59:47 pm »
Ik kan me voorstellen dat de computer in een bepaalde editor meer rekenwerk nodig heeft dan in een andere,en daardoor meer tijd gebruikt voordat alles berekend is. De anim lijkt langzaam af te spelen.
Als je alles gerenderd hebt moet de computer 25 frames per sec afspelen.
( de vraag blijft: Op welke editor moet je nu vertrouwen?)
Dit is een gedachte van mij, en ik kan  ook niet bewijzen dat het klopt, dus als er een betere uitleg is ( of als je vindt dat het bovenstaande onzin is) laat het weten.

herry

5
Animatie en Rigging / Re: Help animatie loopt te snel!
« Gepost op: 17 november 2012, 16:40:25 pm »
Hallo ijp,
Ja, drie verschillende schermen,dat maakt het er niet overzichtelijk op.
Maar elk scherm heeft  weer zijn eigen mogelijkheden.
Je kunt je probleem in de dope sheet oplossen. Als je een vertikale rij met rondjes selecteert (Box select)  dan kan je die op een andere plaats in de timeline zetten en dan speelt de animatie langzamer af.
Maar je hebt wel gelijk .Een frame duurt altijd even lang   1/25  sec , in welke editor je ook werkt.
Succes met je animatie

herry

6
Onderbouwde kritiek / Re: Wijnglas
« Gepost op: 11 november 2012, 12:02:56 pm »
Hallo Laurens

Leuk dat je meedoet.
Een glas of een potje kan je gemakkelijk maken met de Spin tool.
Begin met het beginscherm.Met Tab ga je van object mode naar edit mode.De cube is helemaal geselecteerd.
Druk op X  (wissen) kies vertices (punten) en je hebt een heel leeg scherm.
Nu zetten we het eerste punt op het nul punt ( waar X,Y enZ as samenkomen).
Met Contr ingedrukt klik je met LMB (linker muis buttton) op het nul punt. het eerste punt met de drie pijlen
Druk op 1 (front view) van je nummerieke toetsen bord, en dan 5 (van perspectief naar ortho),
Tweede punt :rechts van het eerste punt ,dus op de X klik weer Contr LMB
derde punt: iets boven het tweede punt :   Contr en LMB
vierde punt: horzontaal naar links vlak voor de Z (blauwe as) weer Contr en LMB      Je hebt nu het voetje van het glas
Volgende punt komt recht boven de vorige punt   (steel )   en dan de buitenrand van het glas.....de binnenrand,en dan moet het laatste punt weer op de Z as komen.  Je hebt nu het contour van je glas.
Druk op A (2x) zo.dat je contour helemaal aktief is.
Ga naar top view   ;  7 van num toetsenbord
In de Tool bar (druk op T),ga je naar Spin,onder in de Tool bar komt nu een extra venster met de naam Spin.
verander degrees van 90 naar 360 en de steps naar bv 36.
Tab in object mode ,en klik op Smooth in de Tool bar. Druk op W..remove doubles.
En daar is het glas ,

herry

7
Animatie en Rigging / Re: Fout melding bij generate Rigify.
« Gepost op: 31 oktober 2012, 20:11:41 pm »
Hallo ijp
Ik heb geen oplossing voor jouw probleem,maar kwam wel iets leuks tegen,wat heel dicht bij jouw vraag ligt.

In de nieuwste Blender (dus 2.64) is een nieuwe modifier toegevoegd.  Skin modifier
Met de Skin modifier kun je heel gemakkelijk een poppetje tekenen,en dan zit de armature er al meteen in.
zie deze tutorial          http://blenderdiplom.com/index.php/en/t ... n-modifier

DE tweede tut komt dichter bij jouw vraag. Hier beginnen ze met de armature (Rigify) ,bouwen daar het lichaam omheen,verbinden lichaam en skelet met elkaar,maar dan met een enkele muisklik maakt hij allelei handige "ḧandvaten"  waarmee je jouw model veel makkelijker in de juiste houding kunt zetten

http://blenderartists.org/forum/showthr ... and-Rigify

geen antwoord op jouw vraag,maar je vindt het vast leuk
herry

die animatie van Zus is erg goed geworden

8
Over Blender / Re: Vertaling Blender
« Gepost op: 27 oktober 2012, 16:06:16 pm »
Afgelopen week heb ik wat willekeurige zinnetjes vertaald,maar waar ik steeds tegen aanloop, is dat je eigenlijk eerst afspraken moet maken over   "wat vertaal je wel en wat niet?"

-- wil je elk engels woord vervangen door een goed nederlands woord  (ik denk dat het er erg verwarrend door wordt)
-- begrippen en namen moet (mag) je niet vertalen.

even wat gedachten,die ik kwijt wou  (ik ga wel gewoon door met zinnetjes vertalen)

herry

9
Over Blender / Re: Vertaling Blender
« Gepost op: 20 oktober 2012, 16:22:07 pm »
Jullie hebben veel voorwerk gedaan (waarvan ik het meeste niet begrijp)
maar als het gaat om stukken van Blender te vertalen,dan wil ik wel meewerken (liefst onderwerpen die ik beheers,of leuk vind.)

herry

10
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 11 oktober 2012, 16:43:49 pm »
bedankt ijp
je hebt mijn probleem ook opgelost.In pose mode bewoog Zus niet, en ben ik overnieuw begonnen,omdat ik niet helemaal tevreden was.De tweede keer kwam ik tot hetzelfde punt, maar nu kom jij met de oplossing (ook bedankt aan die andere man)  deze side ken ik helemaal niet.

bedankt herry

11
Onderhanden werk en demo's / Re: 2 auto's
« Gepost op: 09 oktober 2012, 19:15:52 pm »
auto met doorzichtige ramen
zonder glas......Als je in edit mode een raam selecteerd,dan met X (delete),kies faces en het raam is weg.
transparant glas......ook in edit mode,selecteer een glasraam,dan onder material,druk op + voor een nieuw
material,kies een kleur,dan verder naar beneden ,vink transperantie aan, en zet alpha laag (nul is helemaal doorzichtig,ik heb hem op 0,25).

hier is een link           http://dl.dropbox.com/u/20553845/rood%2 ... raam.blend

herry

12
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 04 oktober 2012, 19:37:08 pm »
@ ijp
ik heb Zus zo gekregen en daar ga ik geen veranderingen in aan brengen. (tenzij er later een goede reden voor is)
Ik heb het scelet over Zus heengezet,pas gemaakt,wat allemaal goed ging (handen is erg pietepeuterig),daarna de mesh en de armature met contr P aan elkaar gekoppelt (met weight paint).Dil leek allemaal goed te gaan,alleen
in Pose mode beweegt er niks (waarschijnlijk iets over het hoofd gezien).
Ik begin nog een keer opnieuw,want ik ben toch niet tevreden met de handen,
jullie horen nog van mij

herry

13
Onderhanden werk en demo's / 2 auto's
« Gepost op: 03 oktober 2012, 12:58:26 pm »
Ik heb een gele auto gemodelleerd,met dichte zwarte wielen.
In de Game engine (spelletjes gedeelte) kun je toetsen aanwijzen,waarmee je de auto kan besturen.
En als je dan rondrijd over het scherm,dan plaats je al gauw ergens een kubus,om te kijken wat er gebeurt als je ertegen aan rijdt.......
Doordat de wielen massief zwart zijn,is het niet duidelijk of ze bij het rijden ook meedraaien,dus heb ik spaakwielen gemaakt. (de wielen draaiden dus niet).  De toets  "pijl omhoog" ,die zorgt voor de beweging naar voren ,heb ik uitgebreid met een rotatie voor de wielen  (gele auto)
Verder zijn er 3 camera's      een Vaste cameta aan de zijkant van het veld-------------------------------V
                                            een camera ,die meerijd met de gele auto-----------------------------------C
                                            en een Top camera voor een overzicht van het speelveld-----------------T
Later heb ik de rode auto getekent,en die kun je bedienen met de muis toetsen

met deze link kan je de .blend file downloaden

http://dl.dropbox.com/u/20553845/2_auto%20s.blend

start Blender op,open dit bestand en als je dan op de letter P drukt,dan zit je in de spelletjes mode
----met de pijltjes toetsen bedien je de gele auto
----met de muis  bedien je de rode en
met de toetsen V,C en T heb je 3 verschillende camera beelden
met Esc ga je weer uit de game mode

Dit is geen kant en klaar spel,ik wil alleen  laten zien, hoe je in Blender op vrij eenvoudige wijze
een aantal dingen kunt animeren
Speel  ermee en doe wat je leuk vindt

herry

14
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 02 oktober 2012, 19:25:23 pm »
@  ijp
Ik heb Zus gedownload ,een mooi model geworden; ze kijkt zo fel uit haar ogen.
ik heb een keer Android gerigged,die groene robot,maar bij zo ń  eenvoudig model breng je zelf alle botten aan.
Maar laten we ons maar aan deze tutorial  houden.Make Human schijnt een goede methode te zijn ( ik moet er niet aan denken om elke vinger zelf te doen)
Het zou leuk zijn als er nog wat extra mensen meedoen.
Jouw webside is echt mooi geworden.

herry

15
Leden stellen zich voor / Re: Herry
« Gepost op: 01 oktober 2012, 20:33:37 pm »
@PKHG
bedant voor je reactie, ik zie een blok met Python-code,maar dat gaat mijn pet te boven.Je schijnt met Python
wel heel veel mogelijkheden te hebben, maar ik probeer eerst de makkelijker delen van Blender.

@ ijp
leuk om met een groepje het manga meisje (zus) in beweging te krijgen.
Jouw voorstel om een nieuw blok  "Manga Zus Rippen" op het forum te zetten vind ik prima,dan blijft het mooi overzichtelijk

herry

Pagina's: [1] 2