Topic: Instellen eenheid in MeasureIt  (gelezen 2623 keer)


Offline Léon

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 april 2018, 19:59:10 pm »
Hallo,

Voor het doel waarvoor in Blender gebruik heb ik het zo ingesteld dat het opstart met millimeters als standaard maatvoering. Tevens heb ik de plugin MeasureIt geïnstalleerd.
Echter wanneer ik nu mbv. MeasureIt afstanden wil meten die in de ordegrootte van milimeters ligt, dan geeft MeasureIt deze weer in meters!
Dus als ik dan bijv. meet aan de standaard kubus (in mijn geval 2x2x2mm), dan toont MeasureIt een afstand van 0,00m.
Niet erg handig in mijn geval.

Is de eenheidgrootte van MeasureIt ook in te stellen op milimeters en zo ja, hoe?

Een deel van mijn antwoord heb ik al gevonden hier in deze video. In de properties (N) onder 'Mesh display' is mbv. de 'Edge info', vinkje bij 'Length' de lengte van de ribben wel kloppend (2mm) alleen kloppen de eenheden na 'Show'  onder MeasureIt Tools niet met mijn werkelijke afmetingen.
In de video staat de standaard op meters, dus daar klopt het wel.

https://www.youtube.com/watch?v=crMAa5tG-l8

AH, GEVONDEN!!!!
Na 'Show' kun je in de properties de precisie opschroeven naar meerdere decimalen achter de comma of kiezen voor een andere eenheid!

Met dank aan mijzelf!  :)

« Laatst bewerkt op: 06 april 2018, 20:46:28 pm door Léon »

Offline Léon

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 juli 2019, 13:24:11 pm »
Langzaam aan ben ik aan het overgaan naar de nieuwere versie 2.80. Nu ontwaar ik een 'bug' (?) in MeasureIt. Het bijgevoegde voorbeeld geeft aan wat het probleem is, namelijk de positie van de komma (of punt) bij waarden in millimeters. Dit treedt op als je onder de tab 'Scene' de 'Unit Scale' verandert. Aanpassen van 'Lenght' naar millimeters geeft geen soelaas.

Zie ik iets over het hoofd, of heb ik gelijk als ik 'bug' zeg?



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 09 juli 2019, 11:03:45 am »
Ik heb dat achter de komma niet nodig ;)
Ik zet perecision op 1 of 2 dan is het in ieder geval voor mij veel overzichtelijk. ;)