Topic: make a piece a day  (gelezen 546886 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1830 Gepost op: 17 oktober 2018, 23:16:20 pm »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1831 Gepost op: 18 oktober 2018, 15:20:21 pm »
Verblindend.

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #1832 Gepost op: 18 oktober 2018, 15:28:09 pm »
Wel oog voor detail

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1833 Gepost op: 19 oktober 2018, 11:34:51 am »
Auw, wrijf het er nog maar eens een keer in. ;) ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1834 Gepost op: 03 november 2018, 23:12:55 pm »



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1835 Gepost op: 05 november 2018, 08:41:22 am »
bumpmap paint.


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1836 Gepost op: 07 november 2018, 13:41:47 pm »



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1837 Gepost op: 10 november 2018, 10:33:38 am »
Tergelijkertijd een colormap en een bummap aan het maken afzijdig van elkaar.
In blender kun je op deze manier goed schilderen.
Ik werk per steen ,elke keer de kleur weer opnieuw opbouwen,doel leren schilderen :P
Gebruikmakend van de opties in de mix zoals multiply colorburn soft lighting al deze paint opties aan het verkennen.
Er zitten best krachtige tools bij.
De deur is een ander object met een aparte bumpmap samenstelling van 2 bump textures,de binnen zijde van de deur het oppervlak en de randen en slot en raampje is er ook 1.









« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 11:15:37 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1838 Gepost op: 10 november 2018, 12:04:16 pm »
Standaard render

Filmic low en high contrast.




Een langdurig werkje tot zover

De colormap nog veel grijs in te vullen :P Tot zover mijn piece over meerdere dagen lol.

Zoals je ziet teken je in met de bump. Kan ook met de kleurenmap maar de grijsmap bied meer overzicht.
In de gehele scene verbruik ik 56 vertexen bump map is echt geweldig.

« Laatst bewerkt op: 11 november 2018, 11:19:48 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1839 Gepost op: 12 november 2018, 18:17:18 pm »



Het begint te vorderen nog best wel wat werk maar leuk om te doen.


« Laatst bewerkt op: 12 november 2018, 18:25:51 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1840 Gepost op: 13 november 2018, 08:53:37 am »
In gamemodus een test met de normalmap,en geslaagd .
Instelling van glossy enz komt later.

Ook het detail is van mooie kwalitiet in de game modus, 2048x 4096 als canvas gebruikt.(geen idee of het te zwaar is voor een game zien we later wel )

« Laatst bewerkt op: 13 november 2018, 09:21:57 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1841 Gepost op: 19 november 2018, 17:07:41 pm »
Weer aan het prutsen in de tekentest file.
Vandaag een bodem gemaakt en een particle haar er op met een klein beetje aanpassing in de clump.
Eenvoudig en goed resultaat.






Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1842 Gepost op: 19 november 2018, 18:42:45 pm »
koud buiten Ruud, je bent lekker bezig zo.
Het gras en onkruid ziet er al goed uit.

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #1843 Gepost op: 28 november 2018, 18:19:30 pm »
koud buiten Ruud, je bent lekker bezig zo.
Het gras en onkruid ziet er al goed uit.

nou
hij had wel even kunnen opruimen vind ik
het zwerfvuil ligt er nog
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1844 Gepost op: 08 december 2018, 23:49:27 pm »
Werking van een rotor aan het maken.

En Eevee.