Topic: make a piece a day  (gelezen 547798 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1710 Gepost op: 15 juni 2018, 21:48:05 pm »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1711 Gepost op: 16 juni 2018, 08:49:15 am »
Nu ben je toch wel heel dicht bij je doel denk ik. ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1712 Gepost op: 16 juni 2018, 08:55:02 am »
Ik denk van niet Ruud wilde een heel gedetailleerde textuur maar deze is nogal wat wazig.
Dus er is nog werk aan de winkel ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1713 Gepost op: 16 juni 2018, 11:14:03 am »
 :) Ja de fstop was niet helemaal juist, Ik was aan het spelen testen in deze instellingen en de composite mode.
Als het gebouwtje klaar is wilde ik wat met de sunbeam doen ook dmv een plane met gaten die licht doorlaten en node settings.
tijdens het werken test ik wat tussendoor :P
Het is nog steeds op eigen houtje aan het werk vanaf niks naar iets ,en eigen textures maken voor alles is het streven.
En dit moet zo gedetailleerd als mijn kunnen worden :P
Nu de producal texture en de texture samen is gevoegd wil ik deze fotograferen zodat het uiteindelijke resultaat als texture kan worden benut en worden bewaard.
De oude colormap dus vervangen .
Dus minder nodes nodig om deze kleur te verkrijgen,Wat MB's reduceert.

Alleen de colormap want de rest is goed en sluit aan.
Nu kun je een reeks color mappen maken mixen etc, watt uiteindelijk tot een mooier resultaat leid ,als het goed is :)
De eerste bewerking is nu bijna voltooid.

De schaling van de gevel, ik had diverse lagen een andere grote gegeven,nog even het 1 en ander corrigeren en de UV nog iets bijwerken.
 
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2018, 11:15:52 am door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1714 Gepost op: 18 juni 2018, 16:06:38 pm »
Up

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1715 Gepost op: 18 juni 2018, 23:01:37 pm »

Het pand eens opgezocht ,was nog een heel werk er is niet zoveel info. O Wil de onderkant is lelijk klopt :P

Het totale pand.

« Laatst bewerkt op: 18 juni 2018, 23:22:23 pm door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1716 Gepost op: 19 juni 2018, 13:14:09 pm »
Up

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1717 Gepost op: 20 juni 2018, 11:10:29 am »
Nu de stootvoegen nog wat bijwerken.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1718 Gepost op: 20 juni 2018, 14:56:58 pm »
Stootvoegen. Ik ga op deze manier nog het architecten jargon leren.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1719 Gepost op: 21 juni 2018, 10:21:12 am »
Inmiddels een flinke boost kunnen geven door de normal map en de colormap in gimp te bewerken.
Bij deze muur is de displacement de normal en colormap gebruikt de rest komt nog,ik ben blij met dit resultaat en denk dat het af is.
De streepjes die je ziet op 1 blok heb ik even neergezet en komen uit de normal map. nu zie je hoe sterk de normal map is.




nu bewerkt



« Laatst bewerkt op: 21 juni 2018, 11:15:02 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1720 Gepost op: 21 juni 2018, 18:26:05 pm »
Nu nog de uv juist zetten en klaar alle mappen ingezet.
Nu de bovenste texture bewerken.


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1721 Gepost op: 24 juni 2018, 10:56:02 am »
Wat deuren en sierwerk gehengen aan het maken. Nog steeds een concept welke stijl of beslag toepasbaar is

« Laatst bewerkt op: 24 juni 2018, 10:57:49 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1722 Gepost op: 25 juni 2018, 01:59:31 am »
Wel wel


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1723 Gepost op: 25 juni 2018, 08:13:59 am »
misschien mogen de ijzerwaren iets meer dikte hebben zodat het wat stoerder wordt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1724 Gepost op: 25 juni 2018, 09:03:07 am »
Klopt Koos ik was er al mee aan de slag gegaan na vroeg op :) en alles opgedikt en de deur een beetje in stijl gebracht zoals ik t hebben wil of hoe het vormt,nog een aantal dingetjes modeleren.
Een poging om gietijzer na te bootsen,werken met de kleuren binnen blender kost veel renders.
De gehele scene renderd nog steeds snel ondanks alle displacements en normal maps(2.200MB).
Toch is het tijdrovend maar het resultaat bevredigd dit ongemak.
Werken met de textures van blender zelf zoals de voronoi map maakt ook wel mooie resultaten.
De anisotropic node geeft ook mooie resultaten als je het mixt.


Een paar test renders,render tijd rond de 10 minuten.




zonder compositie.

« Laatst bewerkt op: 25 juni 2018, 09:17:36 am door Ruud »