Topic: Render Farm  (gelezen 6158 keer)


Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 juni 2014, 09:11:45 am »
Via dit forum kreeg ik een tip: Sheep it (=render farm). Ik heb het nodige gelezen/uitgeplozen maar er komt steeds 1 vraag bij mij op: is mijn computer niet veel te langzaam om deel te kunnen/mogen nemen aan een render farm?

Ik heb geen verstand van specificaties/hardware.... maar laat ik het zo zeggen... als ik een animatie render in Cycles (250 frames, 250 samples, 0.95 clamp) dan duurt dit 4-5 dagen.

Hierdoor denk ik zelf dat als ik mij aan meld bij een render farm ik niks voor anderen (kan) renderen maar dat andere wel voor mij zullen renderen.

Kan dit/mag dit?   

PS. Dank voor de tip over Sheep it!

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2014, 10:04:41 am »
Sheep it werkt met een punten systeem. Als je rendert, krijg je punten, als je een opdracht laat renderen, moet je punten inleveren.
De punten geven niet aan hoeveel je mag renderenm, maar bepalen waar je in de wachtrij terecht komt.

Ik render regelmatig en heb dus een stapel punten liggen. Ik sta dan ook meestal in de top 3 voor wat betreft de wachtrij. Als je geen punten hebt, sluit je dus gewoon achteraan. De rij wordt over het algemeen met een dag weggewerkt, dus dat scheelt jou 3 a 4 dagen.

afgezien daarvan raad ik je toch aan om eens naar een andere pc te kijken. 4 a 5 dagen renderen is wel heel lang voor de specs die je opgeeft. Ik kan me ook niet voorstellen dat je tijdens het modelleren en toepassen van modifiers ook merkt dat ie soms langzaam is.

Als je een pc hebt: kijk dan eens naar een grafisch kaart (van Nvidia, met cuda cores). Als je een laptop hebt: kijk voor een betere laptop, of een nieuwe pc.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2014, 10:12:14 am »
hmm interesant ....
ik ga mij daar registreren .....

en wat punten sprokkelen

mijnen bak zal wel rap genoeg zijn denk ik




Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2014, 10:41:07 am »
zoals eerder voorgesteld: We kunnen een account aanmaken en die met heel de groep gebruiken.
Ik render bijvoorbeeld vooralsnog veel meer dan dat ik gebruik.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2014, 17:05:19 pm »
zoals eerder voorgesteld: We kunnen een account aanmaken en die met heel de groep gebruiken.
Ik render bijvoorbeeld vooralsnog veel meer dan dat ik gebruik.

MAD

is ok voor mij ...
laat me weten hoe en wat
mvg R

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2014, 20:07:59 pm »
Ik heb me ook aangemeld  eens kijken hoe het gaat:)
Het instaleren van Java is ook weer eens wat anders.

Offline tomatito

  • Member
  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2014, 21:50:59 pm »
Bedankt voor de reacties. Tja... ik vrees dan toch dat mijn computer (onverwoestbare 2e hands Dell kantoor computer) te langzaam is. Voor vervanging mis ik op dit moment helaas de financiĆ«n. 

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09 september 2014, 20:44:16 pm »
Ik heb wel interesse... Ik heb twee computers van rond de 50.000 Gips en Gflops , Core i5 en PhenomII , moet kunnen.
ik heb binnen enkele weken tot een maand ook wel een redelijk zwaar projectje...

Ik zal er eens kijken, is er al een groepsaccount ?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 09 september 2014, 20:56:47 pm »
Vertel eens wat je precies hebt , Tomatito , ik heb me net aangemeld bij Sheep-it...
Tweedehands Dell computer zegt weinig.. Geef het type nummer, of weet je wat erin zit, bijvoorbeld wat voor processor en wat voor Grafische Hardware ?
Zelfs een oude Dell of HP is soms krachtig genoeg om mee te kunnen renderen....