Topic: Opvallen!!  (gelezen 5446 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 11 maart 2019, 09:18:00 am »
Ik was bij Blender de Dutch Blender Community aan het zoeken tussen de opvallende logo's en ik kon de Dutch Blender Community niet vinden?
Maar naar wat beter kijken toch gevonden, helemaal boven in staat wat tekst maar daarmee vallen we totaal niet op ik keek er namelijk zo overheen omdat ik een logo zocht.
Dus hier een tip aan Mark stuur het Blender logo eens door naar Blender ;)

https://www.blender.org/community/

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2019, 08:38:56 am »
Laten we een wedstrijd doen , gewoon voor de eer van het nieuwe logo ontworpen te hebben.
De tekst mag blijven , maar alleen tekst op een regel is geen logo.
Een grafisch logo met Blender gemaakt. Waarin de naam verwerkt is of er los naast blijft staan... DBC...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2019, 10:05:01 am »
Goed idee maar dan moet je wel Mark even mailen die is de grote Dutch Blender Community baas ;)
De grote baas 8) weet namelijk de afmetingen en voorwaarde waar de image dan aan zou moeten voldoen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2019, 10:16:29 am »
Heeeel lang geleden al eens bezig geweest met ontwerp voor een logo.

Als je symetrisch kijkt kun je links van het midden een d kunnen zien, rechts van het midden een b en dan een c`tje daarnaast/op.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2019, 10:30:50 am »
Ik ben ook ooit eens bezig geweest met een logo.
Hij is heel simpel zie boven in de header van deze website. ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2019, 14:00:41 pm »
IJp , je hebt gelijk , ook enkel tekst kan een logo zijn , maar i.v.m. "opvallen" vind ik dat er een beeldmerk bij hoort.
Een grafisch logo. Van mij mag de tekst blijven ! :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2019, 18:27:33 pm »

Ben net voor de lol even aan het stoeien geweest. Ik kon het niet laten. ;)
Wil er nog wel wat proefjes doen met de belichting.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2019, 18:29:34 pm door koos2 »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2019, 18:39:55 pm »


Hier een andere belichting.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2019, 20:14:42 pm »
Ziet er goed uit.
Nu alleen nog de Dutch Blender Community text van boven in de header in jou logo plaatsen dan is het volgens mij helemaal af. ;)
 

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2019, 20:37:48 pm »
En ik heb al een voorbeeld Koos dus als je het goed vindt dat ik je logo gebruik zal ik het plaatsen.
Vindt je het een inbreuk op je logo dan is het ook goed, dan gooi ik hem gewoon weg.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2019, 20:42:31 pm »
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Wil je mijn opzet voor het logo gebruiken of heb je nog iets anders?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 19 maart 2019, 22:15:20 pm »
Ja jou logo en mijn letters 8)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2019, 22:22:06 pm »
Prima. Dan hebben we voorlopig wat. Ik wil nog wel sleutelen aan wat ik heb en misschien moeten we ook nog sleutelen aan de combinatie van die twee. Belichting een kleur op elkaar afstemmen, maar dat kan later.

Verder weet ik niet of Mark dit ziet zitten, het is zijn site en ik denk dat hij er dan wel achter moet staan. Volgens mij kan hij zelf heel aardig tot goed ontwerpen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 19 maart 2019, 22:29:57 pm »
Hier is jou logo Koos2 met de Blender Community tekst.



Maar het is natuurlijk helemaal aan Mark en zijn website.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2019, 08:00:56 am »
Ik vind dit toch een voorbeeld van:"Het geheel is minder dan de soms der delen". Apart vind ik de  "logo's" best leuk, maar samen vind ik het niet kunnen.
Ik maak nooit logo's, daar komt wat mij betreft te veel politiek, te veel praten en overleggen bij kijken. Ik deed het nu omdat ik dit beeld voor me zag en ik het getoond had voor ik het wist.

Jij hebt een prima woordbeeld gemaakt als kop voor onze geliefde site. Nou vind ik zelf de naam "Dutch Blender Community" een heel slechte naam. De site is bedoeld voor mensen die niet goed met Engels overweg kunnen en dan heeft het nota bene een Engelse naam. Hilarisch!!!. Het spreekt zichzelf tegen. ;) Dan is de URL ook nog DBC-3d, Wat weer afwijkt van de naam. Erg verwarrend lijkt mij dit allemaal.
Dit soort gezeur komt boven drijven bij het ontwerpen van een logo.

Maar even praktisch, misschien moeten we alleen de vlag in de cirkel zetten en dan zonder schaduw, dus grafisch met daarin het woordbeeld in de witte baan. De cirkels die ik als verwijzing naar het Blender logo heb gemaakt moeten er dan uit. De tekst wat betreft kleur, belichting en eventueel kijkhoek aanpassen. Misschien moet de naam in het logo DBC-3d zijn.

Ik vrees dat het laatste woord hier over nog niet is gezegd. Of juist wel en bloed het dood.