Topic: Verbinden van twee objecten  (gelezen 3037 keer)


Offline Heidi

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 augustus 2018, 14:18:28 pm »
Hoihoi,

Ik ben een tutorial aan het volgen en daarbij moest ik een hand los van het lichaam maken, en daarna verbinden. Toen ik een cilinder maakte voor de hand, werd deze cilinder al direct als hetzelfde object gerekend als het lichaam, en hij had dezelfde modifiers (mirror en subdivision surface). Ik dacht niet dat dit uit zou maken, aangezien ze daarna toch verbonden moesten worden (in de video werd dat gedaan met Ctrl+J). Maar nu ik de hand aan de arm vast wil maken, wordt de linkerhand aan de rechterarm gebonden (zie foto)... Iemand enig idee of en hoe dit op te lossen is?

Thnx!
Heidi


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 01 augustus 2018, 14:29:13 pm »
Toen je een cilinder hebt toegevoegd heb je dat gedaan in edit mode en dan wordt het gewoon een onderdeel van je opject.
Je hebt misshien ook een mirror modifier aan staan en als dat zo is even uitzetten.
Misschien even alle modifiers een apply geven. save wel even je vorige werk.


Offline Heidi

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 augustus 2018, 15:13:34 pm »
Toen ik de mirror modifier uitzette zag ik dat inderdaad de hand aan de andere kant stond, en heb ik hem gemakkelijk naar de goede kant van het lichaam kunnen plaatsen. Daarna opnieuw de modifier aangezet en toen kon ik de punten verbinden.  :) Gelukkig zonder de mirror toe te passen. Bedankt!

Offline Heidi

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 augustus 2018, 15:19:43 pm »
Oké sorry, ik realiseer me nu dat ik het niet zomaar aan de andere kant kon zetten, want nu zitten de nagels aan de onderkant...^^" Hoe kan ik dit oplossen?

Offline Heidi

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 01 augustus 2018, 15:44:39 pm »
Het is eindelijk gelukt: ik heb de hand los gemaakt van het lichaam door in object mode P --> selected te kiezen. Daarna heb ik een mirror modifier op de hand gedaan, die toegepast en de hand die verkeerd om stond verwijderd. Ik heb de hand goed gepositioneerd en weer een nieuwe mirror modifier gebruikt (waarbij ik nog het probleem had dat de origin niet op de 3D cursor stond (dit is een goede video als je mirror modifier niet spiegelt waar je het verwacht had: https://www.youtube.com/watch?v=7Wk15BTZfl0 ) en uiteindelijk heb ik de handen en het lichaam weer één object gemaakt met Ctrl + J in object mode, en toen kon ik de vertices verbinden met alt+M.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 01 augustus 2018, 17:07:24 pm »
Vertices verbinden met alt+M dat kan handiger met looptools/bridge

https://www.youtube.com/watch?v=Jnuj7BfTnVc