Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Niek_S

Pagina's: [1]
1
Materialen en Texturing / Uv wrapping oranje selectie
« Gepost op: 25 juni 2017, 03:33:44 am »
Hoi, Als ik een uv maak en deze wil verschalen (met een plaatje op de achtergrond)  krijg ik in mijn 3d viewport de geselecteerde onderdelen in het oranje te zien. dit oranje belemmert mij in het verschalen. kan dat uit in blender zodat ik mee kan kijken als ik schaal?

2
Materialen en Texturing / Crop image
« Gepost op: 19 juni 2017, 21:14:55 pm »
Hoi, Ik zit vast met deze, ik wil graag een stuk uit een texture halen om over mijn object te leggen.
ik heb een muur texture en ik wil eigenlijk alleen even één steen uit die texture hebben.
Nou ben ik gewend om dit met image crop te doen in max(roodvierkant over het gewenste stukje plaatsen en dat gaat ie dan gebruiken), maar dit lukt nog niet zo in cycels.
Ik weet dat ik kan spelen met de schaal van de uv map, (Dit is niet altijd een handige oplossing)
Ook een texture maken die wel precies past is een optie maar dat gaat te lang duren en dan zit ik met een hoop textures inplaats van 1 texture.
weet iemand hoe de truc gaat?

alvast bedankt

Niek

3
Animaties / master voor alle drivers
« Gepost op: 07 mei 2017, 14:50:41 pm »
Hoi, Ik ben bezig om drivers op te zetten in blender.
Het lukt mij om deze in properties channel te zetten en te linken zodat het beweegt en ik niet elke keer door de outliner heen moet om het onderdeel te zoeken.
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar iets wat het nog sneller maakt.
bijvoorbeeld dat ik 1 empty gebruik om in de properties channel alle bewegingen van ander onderdelen (objecten) kan besturen. (de master)
weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

groet,

Niek

4
Hulp / RenderFarm software opzetten.
« Gepost op: 28 april 2017, 09:59:42 am »
Hoi,

Ik heb een renderfarm staan welke via een netwerk loopt (NAS,Switch). Deze wil ik graag gebruiken voor Blender.
Mijn grote vraag is of er iemand is die weet hoe ik het allemaal aansluit zodat ik vanaf mijn workstation op render druk en dat alles gaat renderen.

Nu installeerde ik Blender op een van de renderslaves, alleen Blender wil niet opstarten zonder videokaart. opengl probleem...
Dit klopt, omdat dit een cpu based farm is zonder videokaart.
via command line heb ik wel een render kunnen opstarten, en weet dus dat het wel werkt.
Ik kan alles handmatig invoeren op alle slaves en zeggen welke frames ze moeten renderen... Echter dit is nogal bewerkelijk en fout gevoelig.
Zijn er leden die ook een renderfarm hebben staan en hiervoor tools hebben gebruikt? Ik heb wat gelezen over Flamenco.. is dit iets wat ik nodig heb en hoe zet ik dat op?

Bijvoorbaat dank voor de reacties

Met vriendelijk groet,

Niek

5
Leden stellen zich voor / Hoi Dutch Blender Community
« Gepost op: 28 april 2017, 09:39:15 am »
Hoi mensen, Ik ben Niek Scheidema. Sinds een aantal jaren ben ik bezig met 3D animaties en visualisaties. Op mijn website www.studioniek.nl kun je mijn projecten vinden. Sinds enige tijd ben ik de mogelijkheden van Blender aan het onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

Niek Scheidema

Pagina's: [1]