Topic: GPU geheugen benutten  (gelezen 5219 keer)


Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 oktober 2014, 21:04:36 pm »
Met Cycles duurt het maken van een render op mijn computer een paar minuten (behoorlijk snel), maar het piekgebruik is altijd 'maar' rond de 250 MB. Nu heb ik een GPU van 4 GB, dus die wil ik dan ook gebruiken. Waar kun je instellen dat Cycles meer piekgeheugen van de GPU gebruikt om sneller te renderen? Of werkt dit niet zo?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2014, 21:24:48 pm »
Ik heb niet zo veel verstand van computers maar ik weet dat de onderstaande instellingen ook veel invloed heeft op de snelheid.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2014, 10:29:18 am »
Bedankt voor het meedenken!
Die 256x256 is de tile-size (de grootte van vierkantjes die per keer worden gerenderd) waarbij een GPU het snelst rendert (de CPU heeft een ander optimum, die rendert sneller met kleine tile-sizes; omgekeerd evenredig aan de maximalisatie van de GPU).
In die tutorials heb ik het antwoord ook niet gevonden. Hmmmm, ik zal er nog wat verder erin duiken dan  ;)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2014, 12:14:54 pm »
Laat even weten als je iets gevonden hebt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2014, 12:21:02 pm »
Hier nog een tutorial Improve Blender Speed.
http://www.youtube.com/watch?v=LVe5aQUgqsw

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2014, 12:57:04 pm »
Met Cycles duurt het maken van een render op mijn computer een paar minuten (behoorlijk snel), maar het piekgebruik is altijd 'maar' rond de 250 MB. Nu heb ik een GPU van 4 GB, dus die wil ik dan ook gebruiken. Waar kun je instellen dat Cycles meer piekgeheugen van de GPU gebruikt om sneller te renderen? Of werkt dit niet zo?

Het gebruik van het geheugen hangt volgens mij af van de hoeveelheid data die aanwezig is in een scene. Een complexe scene (met bijvoorbeeld een simulatie erin) kost veel geheugen. Ook al zou je meer data inladen in je geheugen, dan nog zullen de grafische processoren niet sneller kunnen werken. Die bepalen namelijk hoe snel een kaart is.

Dus: wil je die 4 gig gebruiken? zorg dan voor complexere scene's :-)

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:35:49 pm »
Ah, ja, dat klinkt wel logisch. Bedankt Mark!!!