Hulp > Modelleren

Probleem met het maken van vensters in Hull

(1/1)

voyager1890:
Ik zou graag vensters willen maken in de Main hull. Ze moeten allemaal even groot zijn, loodrecht op y-as en de contour volgen van het schip. Kan iemand mij helpen? De foto’s zijn gemaakt met subdivision surface uitgeschakeld. Ik gebruik blender 2.82.7




IJp:
Bekijk dit maar even Voyager1890 dan wordt het wel duidelijk en kun je weer verder.
https://youtu.be/-KVItEFjnP0

Als je gaten er niet uit zien bekijk dan dit even
https://youtu.be/0T3QdLJOBF8

Succes met je project en hou ons op de hoogte.

voyager1890:
Ik weet dat ik Boolean moet gebruiken ik heb het al dikwijls geprobeerd. Maar het resultaat is niet juist. Ik krijg het nooit evenwijdig met y as en het volgt niet de kromming van de romp van voor naar achteren gezien.

IJp:
Heb je dit al geprobeerd ik weet niet of dit je probleem oplost maar probeer het eens.
Maak met een cirkel en de array modifier meerdere cirkels en met de Shrinkwarp modifier gooi je die op je Main hull.
Daarna extrude je de cirkels en maak met Boolean nu de gaten.
Hopelijk werkt het.

koos2:
Is dit misschien een idee? [url=http://[url=https://youtu.be/J0lA9iJxnlM][url]https://youtu.be/J0lA9iJxnlM]https://youtu.be/J0lA9iJxnlM][url]https://youtu.be/J0lA9iJxnlM]Is dit misschien een idee? [url]https://youtu.be/J0lA9iJxnlM]https://youtu.be/J0lA9iJxnlM][url]https://youtu.be/J0lA9iJxnlM[/url] bij 1.25 ongeveer staat volgens mij een mogelijke oplossing.  Dit combineren met de kennis die je hebt opgedaan bij de tutorials die IIp heeft laten zien.

Dit is ook interessant. https://youtu.be/Ci1jBOm_5NY

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie