Topic: Blender Tip!  (gelezen 2929 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 30 mei 2014, 16:11:01 pm »
ik had dit nog niet gezien en wist ook niet te vinden ::)  Maar is wel heel handig.
Ik heb even moeten zoeken maar zet Blender niet in opject-/edit mode maar in Texture Paint. anders zie je de optie niet.

https://www.youtube.com/watch?v=bAUEAIPUhNc

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2014, 16:39:27 pm »
Supertip!!!!! Bedankt ijp.  :)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 juni 2014, 08:25:51 am »
Ziet er leuk uit ... maar (nog) krijg ik het niet voor elkaar. bv. het menu aan de linker kant van de demo... hoe en waar is dat?
En zou het met Gimp (gebruik W8.1 niet Linux) werken?

Wat ik denk dat er verteld wordt:
Je moet een object in texture mode hebben
(het zou toch UV-unwrapped zijn?)
En dan een plaatje erop afbeelden, dat met een 'externe' image-editor aangepast kan worden.



Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2014, 09:50:01 am »
Dat klopt Peter je object moet inderdaad gewoon UV-unwrapped zijn met een materiaal en in het rechter menu bij textuur ingesteld zijn,  jammer dat ze dat niet laten zien in de tutorial. :-\
Je moet daarna niet in textuur mode zijn maar in Texture Paint,  dan heb je in het linker menu het tabblad options.
Stel je externe  image-editor in, gebruik je Gimp moet je niet vergeten de image op te slaan als PNG.