Topic: Layered Plane Special Effects  (gelezen 6073 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 februari 2014, 23:58:46 pm »
Zo, nu is het plan om een geweldig mooie layered special effect te maken met planes of spheres... De eerste snelle poging post ik zo...
Gebruikmakend van transparancy alpha-channels in meerdere lagen, geanimeerde noises en/of cell-structure voronoi lagen....
Ik streef naar lichtgevende kleuren die wazig in elkaar overlopen enzo... 3d graag...

Ik laat iedere volgende poging die weer mooier is zien, als je zelf een nog mooiere hebt, post m !
http://www.youtube.com/watch?v=AQQSDn_OSN8

Hmm, hij pakt wel erg donker uit op youtube,...volgende keer met meer emit renderen....
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2014, 16:05:52 pm »
Hmm, juist, ik heb me weer herinnerd welke instelling de belangrijkste was, de blender-mix instelling dus, waar je kiest voor Add, Substract, Mix of Multiply...
Zeg maar hoe blender omgaat met verschillende alpha-layers tegelijk....

http://www.youtube.com/watch?v=5hOWI4NviDI

De volgende word natuurlijk weer mooier..
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2014, 16:59:24 pm »
Zo dan, dat zijn wel heel erg gave effecten. Ik kijk uit naar de rest.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2014, 20:56:04 pm »
Het ziet er goed uit!
Maar ik ben benieuwt of je de buiten kant van de vorm ook minder hard kan maken, door het uitfaden zodat het er dan mystieker uitziet  :idea:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2014, 21:41:13 pm »
Thnx JvL , ze komen nu pas weer op gang. In 3dsMax was ik ongeveer waar ik nu ben in Blender, hoewel ik een stuk beter kan modelleren en animeren,...
                Met layers en noises alleen al kun je leuke dingen doen. Er zit wel een wiel met lampen in vier kleuren in, om ze meer te laten gloeien...
                Ik heb geprobeerd er een Glare-node op in te laten werken maar dat is min of meer mislukt.... Volgende keer beter dus.....

@Ijp   ,    Ja je hebt gelijk, dat was ook wat ik probeerde mar de blend-texture in sphere-mapping  heeft een gradient die niet groter kan uifaden of ik hou minder over,
               Ik kan natuurlijk een kleinere gradient pakken die zachter is en dan een grotere plane.... Ga ik doen...

Thnx voor de feedback, en probeer het zelf eens, gewoon drie planes  importeren, vijf keer subdividen en een curve-modifier toepassen, ff animeren over een curve,
Dan een Blend-texture maken voor de radial gradient met sphere mapping
En een texture die je animeert, verder ff je alpha goed laten bepalen door de Blend-texture.... etc.... Tweaken is er nog niet van gekomen....
De Volgende word weer mooier ! :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2014, 12:36:34 pm »
En nog eentje...
Er zou een mooiere overgang moeten zijn naar de achterste layer... Maar goed, daar word over nagedacht...
http://www.youtube.com/watch?v=XHAADHSfId8
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2014, 15:33:18 pm door Mark aka Dark »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2014, 12:38:56 pm »
En deze, maar die is bedoeld als onderdeel van een special effect in een filmpje....
Weet iemand hoe ik de buitenkant van de sphere kan faden, met een soort falloff ofzo, ik heb de fresnel geprobeerd en de falloff, maar die maken mijn texture kapot....

http://www.youtube.com/watch?v=Y-l4PT8GbP0
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2014, 15:33:02 pm door Mark aka Dark »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2014, 11:41:28 am »
Blenderbrammetje,
Ziet er goed uit maar kun je misschien iets met de node editor met de glare node/fogglow en een blur node.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2014, 19:44:07 pm »
Tsja Ijp, ben wel met node-editor bezig, compositing lukt al aardig maar die glare was in een andere render al mislukt....
Ik zal eens kijken, dat maakt het wel mooier ja...
Ik wil deze laatste combineren met een particle system, dan post ik m weer....
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2014, 17:24:36 pm »
En dan natuurlijk een eindresultaatje ...
Zo had ik hem meer in gedachten, nu wat lichter gerendert voor youtube, heeft geholpen....
http://www.youtube.com/watch?v=qWQvekQ8uR8

Wat blur en glare toegevoegd, gemengd met het originele beeld, voila !
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2014, 15:32:41 pm door Mark aka Dark »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2014, 18:29:02 pm »
Dat ziet er geweldig uit. Er is nu helemaal geen zichtbare overgang tussen de planes dus missie geslaagd dacht ik zo.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2014, 21:57:33 pm »
Thnx JvL, Dat was ook precies de bedoeling, hoewel de buitenste ring nog iets te snel beweegt over een as. Moeilijk nauwkeurig in te stellen.
Op basis van blenderunits waarschijnlijk. Zoals vel dingen...
Ik maak er nog één op basis van een andere texture, cracks, voronoi waarschijnlijk, om bliksem te imiteren, of een tesla-wolk.

Verder heb ik een experiment gedaan om particles te mengen met deze animatie maar dat pakte slecht uit, de sterren bewogen niet naar het midden met een vortex,
en het ging allemaal veel te snel. Omdat ik het experiment op kleine schaal heb gebouwd, heb ik last van de ondergrens van particle grootte van size 0.001
Ik zal het een keer opnieuw proberen met een ernstig geupscalede scene en een nieuw particlesystem met een vortex en een attractor ofzo...
Ik moet voortaan, tip voor iedereen, meer rekening houden met de blenderunits als standaard.   :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2014, 01:34:54 am »
hey mooi hoor.
ik zie gelijk al een toepassing.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2014, 13:37:04 pm »
Ja Blom3dd , zoiets had ik ook in gedachten maar dan in de ruimte...
Space is the place.... :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 23 februari 2014, 18:06:57 pm »
Door die gaswolk in space zie mijn spikes al doorheen vliegen. :)
Ziet er goed uit.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »