Topic: action constraint  (gelezen 2064 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 september 2015, 14:27:57 pm »
Heb net onderstaande tutorial bekeken. Ik denk dat hier mee leuke dingen te doen zijn en het animeren zeer kan vereenvoudigen, al heb ik nog geen concreet idee hoe.
Ik kende deze constraint nog niet, dus ik dacht laat ik hier eens in het zonnetje zetten wie weet vinden anderen dit ook leuk.

https://www.youtube.com/watch?v=JXTuK1QeAno

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2015, 17:55:46 pm »
Het is wel een aparte benadering om een action aan een bone te koppelen maar er zullen zeker situaties zijn waarin dit goed toepasbaar is. Het lijkt mij alleen dat je een stukje vrijheid inlevert omdat de beweging hierdoor helemaal "vast" ligt. In een normale handrig maak je gebruik van meer boneconstraints om hetzelfde effect te bereiken maar daar staat dan wel weer tegenover dat je elk vingerkootje (om de hand als vb. te houden) nog steeds afzonderlijk kunt bewegen en weet niet zeker of dat met deze methode ook kan.

Maar daar kom je maar op 1 manier achter dus ik ga dit zeker toe proberen te passen. Bedankt voor de tip.