Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 36
16
Eindresultaten / Re: [Cycles] Goud Kroon
« Gepost op: 13 oktober 2017, 13:21:20 pm »
Fresnel toepassen is altijd goed maar layer of fresnel worden gebruikt voor om materiaal transparantie te geven.
Een voorbeeld kaas is doorschijnend en metaal niet  , in het echte leven heeft goud geen zwarte reflectie :)
Volgens ben je in de war met Subsurface Scatter - Fresnel heeft te maken met de hoek van de oppervlak-normal ten opzichte van de camera, zoals bijvoorbeeld bij fluweel waar de directe kijkrichting in het midden een andere kleur op kan leveren dan aan de randen waar de normal bijna haaks op de camera staat.

17
Eindresultaten / Re: Terrain party-height map
« Gepost op: 11 oktober 2017, 11:21:41 am »
Finland...  ;)

18
Particles en Simulaties / Re: Klein probleem met particles
« Gepost op: 09 oktober 2017, 13:17:09 pm »
Ligt helemaal aan de instellingen van je ParticleSystem - emission via faces of verts? Verdeling random of even? Start/end/lifetime goed ingesteld? "Particles/face" op 1 in geval van Jittered?

19
Onderhanden werk en demo's / Re: Model en sculpt
« Gepost op: 08 oktober 2017, 23:28:02 pm »
Vladimir... ;)

20
Onderhanden werk en demo's / Re: Model en sculpt
« Gepost op: 05 oktober 2017, 13:18:47 pm »
Je kunt bij haar toch een vertexgroup aangeven die de intensiteit bepaalt?

21
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 03 oktober 2017, 17:11:13 pm »
Nee, alleen javascript.

22
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 03 oktober 2017, 16:03:05 pm »
Beetje offtopic, maar wel een piece of today: http://blender.zaph.nl/p3d/index.php

Pseudo-3D afbeeldingen op een website aan de hand van diffuse, normal, en specular maps - die dus weer met Blender gegenereerd zijn, dus niet helemaal off-topic!  :)

23
Materialen en Texturing / Re: help? UVWrap mijn Boze Blender in Blender
« Gepost op: 25 september 2017, 16:09:02 pm »
Je kunt in editmode een aantal vertices selecteren, een nieuw materiaal aanmaken, en dan 'Assign' klikken om alleen die vertices dat materiaal toe te kennen. Zo kun je inderdaad 1 object meerdere materialen geven.

Wat handig is is om die selectie eerst als vertexgroup op te slaan zodat je het makkelijker terug kan vinden.

24
Modelleren / Re: Help? De Boze Blender in Blender
« Gepost op: 24 september 2017, 12:22:19 pm »
Misschien 'Merge' aanvinken in de modifier?

25
Onderhanden werk en demo's / Re: Model en sculpt
« Gepost op: 21 september 2017, 23:05:44 pm »
Misschien zit daar wel een verborgen boodschap in: beginnen met Mark Rutte en eindigen met Erik van Muijswinkel.  :o

26
Over Blender / Re: Blender 2.79
« Gepost op: 21 september 2017, 23:04:31 pm »

27
Eh...waarom niet gewoon op A4 en dan bij het inscannen het afsnijden regelen? Lijkt me de meest logische plek...

28
Onderhanden werk / Atmosfeer
« Gepost op: 15 september 2017, 17:37:14 pm »
Beetje aan het klooien geweest met een set nodes die de density en kleur van de volume nodes via een color ramp afhankelijk maakt van de afstand tot het midden van een sphere. Levert best geinig dingen op, vond ik...  ;)





29
Over Blender / Re: Voor de early adapters
« Gepost op: 12 september 2017, 16:34:52 pm »
En 2.79 is gereleased - https://www.blender.org/download/

30
Onderhanden werk en demo's / Re: Model en sculpt
« Gepost op: 08 september 2017, 12:13:44 pm »
Ik vind de preview realistischer - of heb je die Trump-huidskleur expres gedaan? :)

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 36