Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Timmy

Pagina's: [1] 2
1
Modelleren / Simple deform modifier
« Gepost op: 08 oktober 2018, 20:33:48 pm »
Ik ben al jaren met Blender bezig en toch kan ik niet vinden waar deze keer het probleem ligt.
Ik wil gewoon een staalkabel tekenen met een twist in, simple deform modifier dus maar hoe ik het
ook draai of keer, er word telkens een waaier weergegeven ipv een twist. Kan er me iemand vertellen
hoe dit komt want ik heb de hele namiddag liggen zoeken in tutorials maar ikzelf krijg het niet goed.




Met vriendelijke groeten Timmay

2
Over Blender / rig a spring with a driver
« Gepost op: 09 september 2014, 22:34:38 pm »
En hier zijn we weer ,

een veer riggen met een driver is voor mij geen probleem , wat wel een probleem is voor mij is , dat denk ik althans , is dat ik de veer een apply scale en een apply rotation moet geven. Als ik dit niet doe en ik draai men hoofdbesturing waar alles op volgt , dan loopt het mis met de veer . Het is nu juist dat er een driver op de veer zit ( screw-modifier ) en als je aplly doet verdwijnt je driver  :-\

Het volgende filmpje vond k op youtube maar het beeld is zo onduidlijk als wat en ik krijg het ni klaar , kan iemand me mischien een gelijke tutorial toewijzen ?

https://www.youtube.com/watch?v=7dJdP8yX6Ks

Vriendelijke groeten Timmy  8)

3
Over Blender / drivers
« Gepost op: 03 september 2014, 10:37:08 am »
Hello There :)

Terug van weggeweest maar ben als een bezetene blijven blenderen :)

Ik ben bezig aan een projectje en zit deftig vast als ik zonder bones wil blijven werken ( 1.5 maand fulltime en zware overuren )

Tot nu toe heb ik alles met parenting , copy location ( vertexgroepen ) , copy rotation en copy scale opgelost

Gisteren drivers aangeleerd maar nu vraag ik me af of een driver kan opgesplitst worden voor negatieve waarden van mijn

hoofdbesturingsempty en de negatieve ervan .............

Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven :)

4
Post Processing en Compositie / Kleuraanpassing met nodes
« Gepost op: 03 december 2013, 22:19:39 pm »
Hello there ,

heeft er iemand een idee hoe je met nodes een kleur aanpast naar een andere kleur ? Of kan er iemand me een geschikte tutorial toewijzen ?

Foto ter verduidelijking : Bvb het wit van de foto aanpassen naar transparantie of bvb zwart :




Vriendelijke groeten Timmy

5
Animatie en Rigging / Bake rigid body kom niet verder
« Gepost op: 23 november 2013, 01:42:34 am »


zoals u ziet , staat de bake bij de instellingen van cache de rigid body ingesteld van frame 1 tot 8814 ( lengte audio ). De groene box is de passieve , de kleine erboven de actieve , alles marcheert , toch staat het kubuske stil op frame 308. Heeft iemand een idee hoe dit komt ? De bedoeling is dat het kleine kubuske op en neer springt op de groene terwijl de groene in de z-richting shaalt en dit liefst tot op frame 8814 ipv frame 308..... :cry:

Vriendelijke groeten Timmy

6
Belichting en Rendering / Betreft Luxrender : material node
« Gepost op: 05 november 2013, 17:44:44 pm »
Beste lezers ,

ik ben bezig met Luxrender te installeren en het eerste gedeelte is al gelukt...

Nu voor het tweede gedeelte zit ik ( voor de verandering ) vast ... ik typ het adres correct in maar ik kom op een pagina waar ik niks mee ben naar mijn mening ( alleen filmpje over hoe te installeren maar dat had k al )

als ik de foto van de man die uitlegt hoe je Luxrender gebruikt vergelijk met mijn Blender-scherm , dan klopt het niet  , nochtans van een andere pagina was the job done...

Kan iemand me hier bij helpen alstublift , dat van burp spreekt me ook wel aan maar ik ben nog zo aan het experimenteren dat er ook vele onnuttige renders bij zijn en voor zover ik begrijp is dat dan toch niet de bedoeling omdat er een soort wachtrij is ??

alvast hier de foto's om te verduidelijken...








7
Animatie en Rigging / Ben op goede weg maar ik doe iets verkeerd denk ik
« Gepost op: 27 oktober 2013, 13:49:25 pm »
Hoi daar ,

tis allemaal moeilijker dan k dacht ma kzal volharden...Mijn skelet is gerriged in de ruggegraat en de schijfjes ertussen gaan ook mee in pose mode net zoals het hoofd , kaakbeen en de verwisselbare tanden ( gewone tanden en vampiertanden ) De ruggegraat in één geheel gaf problemen met vertexen die niet mee wilden ondanks remove doubles en recalculate ma das allemaal opgelost nu , ...





Het volgende is echter onduidelijk voor me , als ik nu bijvoorbeeld de ribbenkast selecteer en ik kies copy transform bij de constraints ( zoals bij de rest ) en dan kies ik voor target de armature net zoals bij de rest , wat er dan gebeurt is dat ik in edit-mode het betreffende stuk terug moet positioneren , nochtans heb ik van elk stuk de locatie , rotatie en scale en material een APPLY gegeven...ook staat het balkje van copy transform in het rood...hoe komt het dat ik terug moet positioneren want dit is echt ambetant om het stuk terug juist te zetten...enig woordje uitleg is terug welkom...





Bij de schedel en het kaakbeen heb ik in edit-mode het betreffende stuk al terug gepositioneerd maar het marcheert op deze manier precies toch zoals ik het zou willen...





Vriendelijke groeten Timmay

8
Animatie en Rigging / Skelet koppelen aan armature
« Gepost op: 21 oktober 2013, 23:50:36 pm »
Hoi allemaal ,

Jullie herinneren je mischien men skelet met fluid simulation mischien nog wel , nu heb ik van 3ds max een op echte afmetingen gebasserd 3d model gevonden van een skelet maar deze bestond uit één geheel , ik heb deze dan helemaal opgesplitst in losse beenderen ( Toch praktisch alles ) en heb van elk been ineens een vertex-groep gemaakt. Ook heb ik al een armature der in verwerkt en oh ja van alle losse beenderen heb ik een groep gemaakt. Het probleem dat ik nu heb is dat de tutorials die ik vind meestal werken met een model dat uit één geheel bestaat ( vandaar dat ik men skelet in een groep geplaatst heb ) Ook heb ik bone-groepen gemaakt.  ( rug , armen , handen , benen en voeten ) Wat ik me allereerst al afvraag is hoe ik kan chequen of de vertexen van de beenderen wel degelijk geselecteerd zijn , ik had steeds alle vertexen van elk los been geselecteerd en van elks een vertex-groepje gemaakt en op slot gezet. Wat ik ook niet goed kan afleiden is ofdat ik nu de beenderen moet " parenten " of niet omdat je al met vertexgroepjes werkt. Wat ik ook niet aan uit kan is wanneer ik eerst het skelet selecteer en dan de armature selecteer of ik with automatic weights of with envelope moet selecteren ( feitelijk nogal veel vragen , de opgezochte tutorials zijn feitelijk altijd andere situaties en mijn kennis reikt nog ni ver genoeg om daar mee te spelen ) Kan er iemand me mischien een geschikte tutorial toewijzen of zo ??





Vriendelijke Groeten Timmay

9
Modelleren / probleem , nog nooit ni meegemaakt
« Gepost op: 27 september 2013, 12:00:27 pm »
Hey daar ,

kan er iemand me vertellen hoe dit komt ?

Mijn skelet dient achter een betonnen tafel te staan maar als ik men vieuw in blender zelf draai gaat het skelet door de tafel...

????????

Vriendelijke groeten Timmy

10
Particles en Simulaties / Betreffende map met cache vloeistofsimulatie
« Gepost op: 27 september 2013, 09:42:15 am »
Beste lezers ,

ik heb op mijn bureaublad een map geplaatst ( dom , ik weet het ) om de zip-mapjes van de fluid-simulatie op te slaan , als ik nu deze map verplaats naar de correcte locatie , ben ik dan alles kwijt ? Vind blender dat dan nog terug ? Waar locatie aan te passen ? Waarschijnlijk gebeurt er niets maar ik ga het niet proberen totdat ik het zeker weet...een woordje uitleg zou welkom zijn...:)

Vriendelijke groeten Timmay

ps. hetgene dat ik nu aan het in elkaar steken ben , gaat zeker de moeite worden om te bekijken ( is om 1 jaar kennis van Blender te vieren , hier zal alles wat ik tot nu toe geleerd heb in verwerkt worden ) Ik hoop tegen nieuwjaar zeker klaar te zijn ( is naargelang men vrije tijd )



11
Post Processing en Compositie / png in cycles
« Gepost op: 24 september 2013, 10:23:46 am »
Beste Lezers,

ik zit terug vast , ik heb het hele weekend en gisteravond aan het proberen geweest om een png foto in cycles weer te geven...

http://www.youtube.com/watch?v=BJ1TBxMAK1o

Het transparante gedeelte zit goed volgens mij :




Het diffuse gedeelte zit volgens mij ook wel goed :




maar vanaf dat ik de mix-node er tussen zet , zit het volgens mij fout...





Dit is de test-afbeelding ( png-formaat )





en dit is mijn alfa in gymp geproduceerd ( jpg-formaat )





Wie kan er mij alstu wat duidelijker maken want ik snap er écht niks meer van...

Vriendelijke groetjes Timmy

12
Particles en Simulaties / Betreffende renderen met cycles
« Gepost op: 19 september 2013, 16:08:34 pm »
Beste lezers,

allereerst zou het kunnen dat mijn bericht dubbel staat mja , ik heb nu een ontwerpke helemaal af maar het renderen in cycles geeft niet de zuiverheid die ik wil , tot nu toe ging het altijd dus ik denk dat er een setting per ongeluk gewijzigd is maar ik vind het niet , hulp is terug welkom...voor alle duidelijkheid heb ik wat foto's toegevoegd...

Vriendelijke groeten Timmy











13
Particles en Simulaties / problemen met bake van fluidsimulatie
« Gepost op: 17 september 2013, 18:30:55 pm »
Beste lezers ,

alvast bedankt voor het woordje uitleg. Bij deze de link http://www.pasteall.org/blend/24122 . De functie bake start wel op , ik zie hem effectief van die zip-mapjes aanmaken maar op het scherm is geen groeiende simulatie waar te nemen zoals in een tutorial van youtube.





 
Ik hoop dat iemand me kan helpen ...

Vriendelijke groeten Timmy  :P

14
Particles en Simulaties / fluid simulation
« Gepost op: 15 september 2013, 21:13:28 pm »
Beste lezers ,

het heeft lang goed gegaan maar ik zit terug met de handen in de haren , ik ben aan het oefenen geweest met de fluid-simulation en dat ging , nu heb ik het juiste decor als achtergrond en een leeg glas water dat al druppelend gevuld moet worden met grote druppels op 150 frames. Ik had graag gehad dat iemand me kan helpen met eens mee naar de instellingen en zo te kijken maar ik heb feitelijk geen flauw idee hoe ik het bestand op dit forum kan krijgen. Hulp is welkom....

Vriendelijke groeten Timmy

15
Animatie en Rigging / inserting keyframes
« Gepost op: 26 februari 2013, 16:38:55 pm »
Beste mensen ,

ik ben met behulp van de vele tutorials op youtube blender nog steeds onder de knie aan het proberen te krijgen.
Wat ik op die tutorials maar niet vind is hoe dat ik bvb. een kubus op het ene frame zichtbaar maak en weer onzichtbaar op een ander frame.
Tips zijn echt wel welkom.

Groetjes leerling Timmy A

Pagina's: [1] 2