Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 92
61
Eindresultaten / Re: Waterval landschap
« Gepost op: 07 februari 2022, 22:44:54 pm »
Leuke compositie.
Ik zou wat noise aanbrengen met wat glossy op het water.
Ik neem aan dat je met Cycles wilt gaan renderen...

Vet als je een echte fluid simulatie doet maar zonder mooie materials was een fake animatie via mooiere materials beter uitgepakt.
Je kunt ook gewoon een mooi water material downloaden van een van de vele material sites.

Ga zo door , ik denk dat er snel nog mooiere animaties en renders zullen komen.
Ben benieuwd naar je animatie , en de toekomstige !  8)




62
Leden stellen zich voor / Re: Hallo!
« Gepost op: 07 februari 2022, 18:11:06 pm »
Welkom Lieke.

De moeilijkheidsgraad is inderdaad niet zo hoog maar je kunt hem zo hoog maken als je zelf wilt.
Zorg dat je in ieder geval genoeg weet over de render tab en haar instellingen.
Materialen in Cycles maken , texturen en belichten kent geen einde.
Maar een goede basis om meteen mooie renders te maken zorgt voor meer plezier en bevrediging.
Wel zo prettig en motiveert enorm.

Iets laten zien van wat je gemaakt hebt word gewaardeerd.  ::)

63
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 22 januari 2022, 01:03:43 am »
Titel , " mooi gras is niet lillik. "




64
Eindresultaten / Re: skateboard
« Gepost op: 19 januari 2022, 18:43:19 pm »
Mooi man.

Heb je al eens overwogen om een HDRI van een mooie lucht of park omgeving te gebruiken voor de reflecties ?

Je kunt dan nog steeds gewoon alpha renderen zodat alleen je objecten gerendert worden zonder achtergrond.

Dan heb je realistische reflecties.

65
Leuterhoek / Re: Bitcoin inflatie.
« Gepost op: 19 januari 2022, 18:41:04 pm »
Het beste in minen , vergeleken met de andere grafische kaarten.
Een asic is vele malen sneller.

Maar mijn excuses , ik had niet in de gaten dat dit in de "Leuterhoek" staat.

Dan mag het overal over gaan , ook over iets verderfelijks als politiek.

Geleuter is geleuter.  ::)  ;D

66
Leuterhoek / Re: Bitcoin inflatie.
« Gepost op: 19 januari 2022, 09:12:35 am »
Echte miners gebruiken ASIC's , behalve in landen waar de stroom geen drol kost.
Maar dan nog is het niet echt efficient en kost veel onderhoud.


67
Leuterhoek / Re: Bitcoin inflatie.
« Gepost op: 19 januari 2022, 09:10:38 am »
Ik heb toch het vermoeden dat die Bitcoin / Etheruem explosie niet de oorzaak daarvan is.
AMD en Nvidia zijn al eerder betrapt op illegale prijsafspraken.
Ook de CPU's zijn een stuk prijziger geworden. Ook Intel doet hier aan mee.
Het gaat om spionage. Ze willen ons in de cloud. Volgbaar en controleerbaar...

Bovendien verzinnen ze altijd iets anders om te voorkomen dat je ooit iets op kunt bouwen.
Maar goed , Blender community is geen plaats voor politieke discussies , maar ik ben het met je eens.

Het is belachelijk.

68
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 15 januari 2022, 16:58:39 pm »
Mooi Ruud.

69
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 11 januari 2022, 20:15:15 pm »
Mijn Piece van vandaag.
De fietswielen collectie.
Die kleine karrewieltjes heb ik nodig voor een project.




70
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 10 januari 2022, 12:01:12 pm »
Je hebt gelijk Peer.
Ik ben al aan het overstappen.
Op deze computer staat nog 2.79 maar ben alle projecten aan het overzetten op de computer beneden.
Ik maak hier nog wat dingen af en dan installeer ik de nieuwe 3.0
Maar ik had toch nog even de denoise in Blender 2.79 gevonden. Dat scheelt.

Die zat dus verstopt onder de layer instellingen...  Maar nu zit ie dus gewoon waar hij hoort , onder render instellingen. ;D  ::)




71
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 09 januari 2022, 18:34:58 pm »
Goed punt , een punt dat ik ken.
Dat is ook zo. Met een verduistering achteraf in post effects hou je meer kleur en lichtinformatie over.
Tikje blauwfilter en het lijkt ook nacht.
Dan maar op die manier. Ik hou van realisme maar dat is niet altijd haalbaar.
Voor fimpjes moeten de rendertijden beheersbaar blijven. Niet langer dan 3 minuten per frame liefst.

72
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 09 januari 2022, 12:30:30 pm »
Interessant.
In deze scene zit geen zon , alleen het licht van de hdri en twee lampen.
Ik zal eens proberen als ik tijd heb.
Heb een paar projecten onder handen , en ben aan het overstappen op Blender 3.0.

Maar binnenkort maak ik een nieuwe auto dus alle advies is welkom.

73
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 07 januari 2022, 23:24:53 pm »
Geprobeerd om een oude Blender Renderer file om te zetten naar Cycles.

Viel niet mee. Scene was veel te groot , gefixet.

Maar nog steeds heb ik toch die spikkeltjes. Transmission bounces van 12 naar 16 opgeschroefd...

Wie weet hier het fijne van ?

Zit nog in Blender 2.79. Dus geen denoising , bovendien wil ik dat het accuraat blijft...




74
Onderhanden werk / Re: Make a Piece A Day Revival
« Gepost op: 06 januari 2022, 14:45:10 pm »
Mijn "Piece" van vandaag.  ::)


"Zo eenvoudig had het kunnen zijn..."





75
Mooi !

Dus je bent met de cloth modifier bezig neem ik aan.

Of probeer je alles met een rig en weight painting te fixen ?

Ik weet weinig  van Second Life.

En wat het wel of niet ondersteunt...

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 92