Topic: [Modifier] Textuur word lelijk bij subdivision surface modifier [OPGELOST]  (gelezen 2817 keer)


superjamie

« Gepost op: 13 april 2016, 13:16:32 pm »
Hallo,

Ik ben momenteel wat aan het oefenen met blender cycles render. Ik probeerde een lamp te modelleren met
een UV-Map ingestelde textuur, maar als ik subdivision surface gebruik, word de textuur lelijk, die textuur
krijgt allemaal punten om het model... (zie hieronder):



Lamp model voor subdivision surface modifier:






Lamp model na dubdivision surface modifier:





Je zult zien dat ik toch echt subdivise UV's heb ingestelt...


Hebben jullie enig idee wat ik fout doe ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.





« Laatst bewerkt op: 13 april 2016, 16:34:01 pm door superjamie »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2016, 13:36:50 pm »
Gokje - op het betreffende vlak zit maar 1 vertex, namelijk precies in het midden?

Als je met een paar loopcuts wat meer geometrie toevoegt gaat het waarschijnlijk wel goed.

https://www.youtube.com/watch?v=SCOz14x7woc

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2016, 16:32:51 pm »
Zie maar hoe het er nu uitziet, aan de glans van het bovenste model-view zie je dat ik subdivision surface hebt gebruikt (vergelijk
die image maar met de glans van het plaatje op mijn eerste reactie (de topic-start) u zult verschil zien tussen hoeel faces mijn
model nu heeft...



Ik heb inderdaad (wat jij al zei) wat meer loop cuts gemaakt en het probleem is opgelost...

Bedankt,
Groetjes Jamie.