Topic: Monster Project  (gelezen 17546 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #30 Gepost op: 01 september 2014, 19:29:26 pm »
Dit is waar je naar op zoek bent. Je moet de hair particles koppelen aan de armature zodat ze weten dat ze mee moeten bewegen.



Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 01 september 2014, 20:25:01 pm »
Ijp mijn dank is groot, dit was de oplossing.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #32 Gepost op: 01 september 2014, 21:26:37 pm »
Ho Ho!!!! P D  :D
Het was JvL die deze super oplossing voor je had.
Goed werk JvL  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #33 Gepost op: 01 september 2014, 21:57:46 pm »
Haha, die kale smileys lijken natuurlijk ook allemaal op elkaar.  ;)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 01 september 2014, 22:25:19 pm »
Sorry JvL  je ziet hier die twee namen zoveel, dat ik ze door elkaar haal.
Ik heb al weer een volgende vraag: welke instellinge gebruik men hier voor het maken van een movie en hoe zet je die op dit forum

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #35 Gepost op: 01 september 2014, 22:37:46 pm »
Geeft niets hoor, ik begrijp de verwarring wel hoor.

Het maken van een filmpje kan natuurlijk op verschillende manieren, ook afhankelijk van of er geluid bij zit of niet.
Maar voor een kort testfilmpje (max. 100 tot 200 frames) zet ik hem zelf op H264 voordat ik begin met renderen.
Dit kun je vervolgens upladen op Youtube waarna je de link hier kunt plakken.


Als het om een filmpje van hoge kwaliteit (lange rendertijd of heel veel frames) dan render ik losse .png's die ik later in Blender samenvoeg en dan pas render naar het uiteindelijke filmpje.
Dit heeft als voordeel dat als je computer vastloopt je niet het hele filmpje weer overnieuw hoeft te renderen maar gewoon verder kunt gaan bij de laatst gerenderde frame. Je kunt dan ook gewoon stoppen en later weer verder gaan.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #36 Gepost op: 02 september 2014, 16:13:34 pm »
cool project hoor en wat een resultaat. wauw!
Ik heb nu vakantie, maar denk niet dat ik alsnog de tijd heb voor blender.  :-\

even offtopic, wat is dat mooie groene zwarte thema wat ik in de screenshots zie?

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #37 Gepost op: 02 september 2014, 16:26:58 pm »
Dat is een speciale Blenderbuild die ik gedownload heb. Het is een voorloper van 2.72 compleet met Pie Menus enzo. Het theme is overigens ook van Blendswap te downloaden, hij heet Toxic geloof ik.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #38 Gepost op: 02 september 2014, 16:48:30 pm »
P D,
Hier een tutorial hoe je je animatie in png formaat kun saven en daarna er weer een animatie van kunt maken.
Als Blender crasht kun je met png weer verder waar Blender is gecrasht en dat is heel handig.
Dat kun je niet met een video formaat als die crasht moet je opnieuw beginnen en dat is niet leuk als je een lang animatie hebt.
https://www.youtube.com/watch?v=vZamuodzzqs

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 04 september 2014, 19:26:15 pm »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #40 Gepost op: 04 september 2014, 20:03:01 pm »
Heel mooi gemaakt en zeker omdat je nog niet zolang met Blender bezig bent, petje af hoor.
Het zou helemaal te gek zijn als je het monstertje ook nog rond laat lopen in de setting die je nog van plan was te maken.
Zie citaat. 

Zoiets had ik in gedachte voor mijn volgende project.
Om te laten zien dat ik daarin al wat ervaring heb, hier een foto van wat ik een jaartje geleden heb gemaakt. Dit heb ik gebouwd met hoofdzakelijk karton en wat gips  schaal 1;25 dat is modelbouw, zoiets is voor mij een uitdaging om dat nu in Blender te maken.
Als ik er aan begin laat ik dat wel weten op dit forum.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #41 Gepost op: 04 september 2014, 20:05:52 pm »
Nou dat eindresultaat mag er zeker zijn. Dit was je eerste animatie?
Er zijn nog wel een paar verbeterpuntjes te vinden maar complimenten hoor.
Erg mooi om een vroeger ontwerp van je in beweging te zien.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 04 september 2014, 20:17:06 pm »
Ijp, wie weet loopt hij daar ooit rond.
JvL animeren moet ik over laten aan mensen zoals jij. Ik kan goed overweg met realistische beelden maar zeer zeker niet als cartonist
Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Ik heb daar altijd veel respect voor.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #43 Gepost op: 04 september 2014, 21:24:01 pm »
Dat zou ik niet willen zeggen hoor. Ten eerste ben ik zelf ook nog redelijk nieuw op het gebied van animeren en ten tweede is het een meer dan redelijke animatie gezien het feit dat je nog niet zo heel lang met blender werkt.

JvL animeren moet ik over laten aan mensen zoals jij. Ik kan goed overweg met realistische beelden maar zeer zeker niet als cartonist
Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Ik heb daar altijd veel respect voor.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 05 september 2014, 07:52:51 am »
Applaus, het is te hopen dat je 100 wordt en nog veel met Blender gaat doen want ik vind het prachtig. Dat animeren gaat zeker lukken. Je gaat ook als een speer man. Een Razende Roeland. Wat een tempo. Heb je ook een site waar we jouw schilderijen kunnen zien? Ik ben erg benieuwd naar wat je verder allemaal maakt.