Topic: Topology  (gelezen 21370 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2014, 19:42:21 pm »
Ik was wat pagina's vergeten dus hier de bijgewerkte versie.

https://www.dropbox.com/s/7skun4fm4javvhb/Topologie.docx

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 26 juli 2014, 07:36:21 am »
Leuk, voor dropbox bezitters makkelijke manier om iets te downloaden.

(lees het volledig iets later ...)
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 01 augustus 2014, 12:40:12 pm »
Ik ben al een hele tijd met een hoofd bezig maar ik vind het nog moeilijk om een keer de flows goed te krijgen en tot nu toe heb ik dit voorelkaar gekregen.



Ik wil dit hoofd helemaal perfect gaan maken zodat ik deze overal voor kan gaan gebruiken, dus heb je nog tips dan hoor ik het graag.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 01 augustus 2014, 18:03:49 pm »
Qua topology ziet het er goed uit ijp.

Maar...(jawel, ook een maar  ;))...Als ik de afbeelding zo zie denk ik dat de onderlip en kin nog wat aanpassingen kunnen gebruiken.
De onderlip lijkt erg dik en vormt een geheel met de kin. Daar mag dus nog wat meer vorm in.
Het gleufje tussen de bovenlip en de neus lijkt ook een beetje aan de brede kant en zou dus iets smaller kunnen zijn.
Verder zou ik er niet veel aan veranderen omdat het een algemeen hoofd moet zijn dat als basis dient voor je projecten. De karaktertrekken in het gezicht komen pas als je weet waar je het hoofd precies voor gaat gebruiken.

Nu kan het ook zijn dat de afbeelding het een en ander vertekend dus zou je ook nog een voor en zij aanzicht kunnen posten?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 01 augustus 2014, 20:37:14 pm »
Maar  :D :D :D ;)
Hij is nog niet af en ik ben al automatisch de karaktertrekken aan het maken maar zo te horen is dat een beetje dom  ;)
Ik heb alleen een topografie achtergrond,  het hoofd heb ik zelf op eigen inzicht in elkaar geknutseld.
JvL de voor en zij aanzicht foto zal zeker van pas kunnen komen dus ik wacht je post af  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #20 Gepost op: 01 augustus 2014, 21:00:48 pm »
Oh sorry, ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik bedoelde eigenlijk of jij nog wat aanzichten van het hoofd wilde posten om de vorm van het hoofd nog wat meer te laten zien.  ;)
Maar wat betreft de karaktertrekken, daar kun je beter mee wachten en het hoofd zo neutraal mogelijk houden.
Ik heb helaas geen aanzichten van topology maar ik heb wel referentieplaatjes (anatomie) van het menselijk hoofd als je dat wilt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #21 Gepost op: 01 augustus 2014, 21:48:02 pm »
Ooow maak niet uit JvL ik had het verkeerd gelezen sorry van mijn kant ;)
Maar toch weer goed om te weten om alles neutraal te houden.
Het is ook nog de bedoeling om er een lijf aan te maken met de juiste topologie op de gewichten, dus nog heel wat te knutselen.
Hier nog wat aanzichten:







Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 02 augustus 2014, 09:45:20 am »
Ik heb een tip :) maak de ogen eerst en plaats ze waar ze horen zodat je mesh de perfecte ronding en plaats krijgt. dan werk je in de juiste verhouding en geeft wat overzicht .

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #23 Gepost op: 02 augustus 2014, 10:15:17 am »
Als ik de aazichten zo zie dan kom ik toch terug op mijn eerdere post. Het gebied rond de mond en kin kan nog welwat aandacht gebruiken qua vorm maar deopbouw van de mesh is gewoon goed.

Zo, dat wordt inderdaad nog een aardig klusje dan als je het hele lichaam wilt doen.  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 02 augustus 2014, 10:17:05 am »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 03 augustus 2014, 18:21:29 pm »
Ik ben bezig met een hoofd wat helemaal goed moet worden voor animatie dus de topology moet goed zijn.
Natuurlijk heb ik wat tutorials bekeken

maar ik zit nog met het probleem :-[
De cirkel loops krijg ik niet goed b.v. rond de neus maak ik een nieuwe ring die naar de kin loopt  en ik wil deze dan selecteren als een loop dan kist hij de loop naar het oog ::)
Wat doe ik nou  niet goed :(
Ruud bedank maar die had ik al zie citaat.
Ik ben nu bezig om de Edges flows en Poles onder de knie te krijgen en zo op deze manier het hoofd helemaal gaaf te maken.

JvL zeker bezig met jou eerste post en ben daarom steeds bezig om het hoofd te aan te passen dus dat gaat helemaal goed komen.
Maar eerst de verschillende manieren van de Edges flows en Poles onder de knie zien te krijgen.
Ik heb al een super kleine tutorial gemaakt en die post ik straks onder een ander onderwerp.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #26 Gepost op: 03 augustus 2014, 23:49:51 pm »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #27 Gepost op: 04 augustus 2014, 12:21:13 pm »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 04 augustus 2014, 12:22:05 pm »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 04 augustus 2014, 19:51:41 pm »
Zit ik ook al maanden naar te kijken, die topology om fatsoenlijk te kunnen bewegen... FLows inderdaad...
Goed bezig.... Binnenkort komt mijn eerste animatiefiguurtje met kloppende topologie !!  :o