Topic: camera op object richten  (gelezen 10496 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2014, 08:21:29 am »
Ik denk dat algemeen geldt, het latst aangeklikte element is het actieve, voorbeeld bij "paranten" van bones en mesh  dus eerst het mesh dan de armatuur dan ctrl r
Doei
       Peter

Offline frankje

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2014, 16:32:39 pm »
vreemd, als ik het object selecteer met shift, en dan de damped constraint erop zet, krijg ik met het renderen alleen maar een stukje van het hoofd te zien. zou het kunnen liggen aan het fijt dat ik de verkeerde view gebruik, ik heb hem nu op compositing staan.

grtn, Frank

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2014, 17:38:23 pm »
hmm, lastig zo te helpen ... men zou de *.blend moeten hebben ... , ik tenminste ..

Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2014, 17:40:49 pm »
dat hij op compositing staat maakt niets uit.
Maar het is lastig om te zeggen wat er niet klopt omdat wij nu niet kunnen zien wat jij op je scherm ziet dus je kunt beter altijd even een screenshot posten.

De constraint locked de camera op de origin van het object dus je kunt eerst proberen om het hoofd te selecteren en dan in de toolshelf op origin te klikken en dan origin to geomtry te kiezen.
als dat niet werkt even de constraint verwijderen en dan weer camera en daarna het object en dan weer de constraint er op ztten.

succes!

Offline frankje

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2014, 18:11:27 pm »



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 juni 2014, 18:42:54 pm »
Hallo heb je het volgende al geprobeerd?
Ga met numpad 0 naar camerea view activeer de camera druk nu shift F daarna kun je met de pijltoetsen in en uit zoomen en naar links en rechts,Als je niets ziet met renderen of een gedeelte ga naar de tab camera in het rechter menu en verhoog bij clipping de waarde van end clipping.
Succes.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2014, 18:46:27 pm »
Je moet even controleren hoe het er in je 3D view uit ziet. Als de stippellijn niet door het midden van je camera loopt dan heb je de constraint verkeerd om zitten. Dit kun je ook controleren door op het hoofd te klikken en dan naar het constraintpanel te gaan. Als dat leeg is dan is het goed. De constraint moet namelijk op de camera zitten.

Goed:


Fout:


Als dit het niet is dan ligt het toch de origin van het object in combinatie met de camera te dicht op het object.




Set origin>Origin to geometry.

Offline frankje

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 18 juni 2014, 20:37:50 pm »
ok, het is me gelukt! nu wil ik alleen ff weten hoe ik het image kan opslaan als .png in plaats van .blend

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #23 Gepost op: 18 juni 2014, 20:51:14 pm »
Als je een image rendered dan zie je onder aan je scherm "image" staan. Klik daarop en kies "Save image as".