Topic: The way of the samurai  (gelezen 387139 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 20 december 2013, 00:00:55 am »
Jammer van die balkjes ...  :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #16 Gepost op: 20 december 2013, 01:45:15 am »
Dank je ijp, daar heb ik natuurlijk wel de nodige tutorials voor bekeken. Ik vind zelf het witte haar ook wel wat hebben.

@blenderbrammetje: Dat zij ijp ook al dus misschien toch ook maar een x-rated animatie uitbrengen dan.  ;)


Gelijk ook nog maar even een update:

De basiskleding is nu klaar maar daar moet nog wel het een en ander aan gebeuren. De rok van de kimono moet nog wijder en geplooid worden (denk ik i.v.m. traditioneel) en er moeten overal nog kreukels en details toegevoegd worden. Daarna kan ik gaan beginnen met riggen. Dit zijn ook nog niet de definitieve kleuren en materialen/textures want ik ben steeds met kleuren aan het spelen. Alles zit nog in de conceptfase.
Ze is inmidels wel bewapend met een katana (lang zwaard) maar daar hoord ook nog een wakizashi (kort zwaard) bij en eventueel een tanto (mes) al zou ik niet weten waar ze die moet laten.  ;)


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2013, 11:15:02 am »
:shock: wauw!!
Wat ziet dat er goed uit en wat heb je dat snel gemaakt chapeau hoor.

In de rok van de kimono kun je misschien een split maken tot haar heup  ;) ook leuk.
Het korte zwaard schuin op haar rug zodat ze het zwaard heel makkelijk bij kan via haar schouder.
Het tanto (mes) onder haar kimono zodat dat mes nog te zien is door de split.

Ik heb natuurlijk weer een vraag!
Als je met dit project klaar bent zou je dan in het kort de werkwijze willen delen met ons.
Dus niet uitgebreid maar in het kort welke stappen je moet nemen en waar je op moet letten.

Ben heel benieuwd naar het riggen, bij mij was dat een groot probleem.
Succes.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2013, 11:33:39 am »
In de film True Legend zit zo'n katana chick. Misschien dat je daar wat inspiratie van kan opdoen?

Tof trouwens hoe je je voortgang deelt!  8-)

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #19 Gepost op: 20 december 2013, 12:55:48 pm »
@ijp: Bedankt! Ik wilde zelf eigenlijk het korte zwaard bij het zwaard op haar heup plaatsen omdat dit een standaard draagwijze is maar als het voor de animatie beter uitkomt dat ze hem op de rug draagt dan zal ik dat ook zeker doen. Het mes gebruik ik waarschijnlijk niet omdat het zo'n klein detail is dat het waarschijnlijk toch niemand opvalt omdat de animatie een redelijk hoog tempo krijgt.
Het lijkt snel te gaan maar dat valt wel mee hoor. Het lichaam had ik al een aantal keer tussendoor aan geprutst voor dat ik dit topic startte. Het plaatje lijkt nu redelijk compleet maar dat is het eigenlijk nog niet echt. Er moeten nog dingen bijgewerkt worden in haar gezicht, haar en kleding. Het zwaard is ook nog niet helemaal af want als ze dat nu trekt heeft ze alleen het handvat in haar handen, haha! En daarna komen de materialen en textures nog voordat ik aan het riggen kan beginnen.

Misschien is het handiger om af en toe tussendoor een stukje van de werkwijze te posten want anders wordt het misschien wel een erg lang verhaal.  ;)


@Mark: Bedankt voor de filmtip, vanavond gelijk even opzoeken. Alle inspiratiebronnen zijn welkom!
            Het leek mijn wel leuk om zoiets hier bij te houden. Er zitten twee kanten aan want misschien steekt iemand er nog wat van op of raakt ook geinspireerd en aan de andere kant
            is het voor mij ook motivatie om door te blijven gaan en kom ik misschien weer op nieuwe ideeen door de feedback.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 20 december 2013, 13:14:57 pm »
JvL,
Ik hoop dat je het niet erg vindt maar ik heb even je afbeelding misbruikt.
Speciaal voor RDL heb ik even  lili gemixt met jou creatie.
Vindt je dit niet kunnen gewoon laten verwijderen ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #21 Gepost op: 20 december 2013, 14:14:22 pm »
Hahaha, ik vind em wel grappig dus hij staat daar prima.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2013, 17:20:07 pm »
lol lol lol

nu heeft ze ineens een dikke kont
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #23 Gepost op: 21 december 2013, 22:01:10 pm »
Zo, nog even een kleine update aan het eind van de week om het resultaat van een paar avonden prutsen vast te leggen:




Ik heb de rok van de kimono even netjes in de plooi gelegd, het korte zwaard toegevoegd (het zijn nu volledige zwaarden klaar voor gebruik), het touw om haar middel aangepast om de zwaarden er tussen te kunnen steken en nog een aantal kleine tweaks.
Nu wil ik haar nog bandages om de onderarmen geven maar ik twijfel of ik die modelleer of dat ik ze met texture painting aanbreng. Hetzelfde probleem heb ik met linten om haar vlechten al denk ik dat modelleren voor meer detail zorgt.
Maar al met al zit het modelleerwerk er bijna op dus komende week gaat het riggen beginnen en daarna waarschijnlijk materials en texturing.
Het riggen wordt ook wel een aardige klus want ik wil ook gezichtsuitdukkingen gaan gebruiken en de staarten moeten ook gerigged worden.
Ik hou jullie op de hoogte.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2013, 23:56:34 pm »
mooi
.......

ik vind enkel dat de cartoonstyle outline er niet bij past ....



mvg rudi
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #25 Gepost op: 22 december 2013, 10:50:45 am »
Smaken verschillen natruurlijk maar de outlines zouden er wel bij moeten passen want het wordt een animatie in mangastijl wat op zich natuurlijk ook gewoon een cartoon is (anime in het geval van een animatie).
Wat ik zelf wel vindt is dat de outlines nog verbeterd moeten worden want de lijnstijl is nu nog redelijk basic.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #26 Gepost op: 22 december 2013, 12:19:47 pm »
JvL,
Inderdaad smaken verschillen ik vind dat de cartoon outlines er juist heel goed bijpast.
Mooi Mooi Mooi!!! ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wpostma

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 23 december 2013, 18:40:48 pm »
Hallo JvL,

Erg indrukkend wekkend.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Laat je haar ook nog bewegen..
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #28 Gepost op: 23 december 2013, 19:03:31 pm »
Dank je. Ja ze gaat zeker nog bewegen. Ik ben nu nog bezig met de laatste puntjes wat betreft het modelleren en daarna ga ik beginnen met het riggen zodat ze geanimeerd kan worden.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #29 Gepost op: 27 december 2013, 13:27:22 pm »
Even weer een kleine update. Ik heb tijdens de feestdagen niet zo heel veel gedaan behalve eten, drinken en sociaal doen.  :lol:

Extra toevoegingen:

Linten in het haar, zwaarden verder afgemaakt, nagels van een kleurtje voorzien (vroeger nooit met poppen gespeeld), ogen (vn. wimpers) opgepoetst en de meshes hier en daar opgeknapt en samengevoegd.





Nu ben ik begonnen met het riggen dus ik heb een metarig (addon) toegevoegd en op maat gemaakt zodat deze goed in de mesh past. Daarna Vertexgroups toegevoegd met Automatic Weights dus nu moet ik middels Weightpainting alles een beetje bijpoetsen op de plaatsen waar de mesh niet mooi met de rig mee beweegt.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »