Topic: [Organic Modelling / Hot Key 'O'] Hoe Organic Brush Groter / Kleiner Maken ?...  (gelezen 242 keer)


Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 april 2018, 11:38:48 am »
Hey medemodullers....

Ik ben bezig met het leren mensen modelleren in blender met verschillende tools...
maar ik heb een vraagje over "Organic Modelling / Hotkey  "O", voor organic modelling...

Ik zie weleens blenders op youtube die ook met de organic modelling tool (Hot Key "O")
werken en die de Hotkey "O" / Organic Modelling Brush groter of kleiner maken, zodat
de hun modellen de juiste organische vorm krijgen, afhankelijk van hoe organisch
vertices moeten worden.....

Maar dan mijn vraag:
- Hoe maak je de Hotkey "O" - Brush Groter / Kleiner ?....


Ik weet wel dat het bij texture painting / sculpting op "F" is, maar voor de organic modelling tool ?....
Ik bedoel dan de tool die je kunt enable/disable door op de hotkey "O" te drukken in edit mode,
maar dan de groote van de organic shape brush (de hoeveelheid smooth voor organic modelling).

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt ?...., alvast bedankt,
Jamie.
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,452
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2018, 15:42:18 pm »
Hoeveel pagina's ga je deze week starten?
O = proportional edit met G dan scrollen
, organic tools=modelleer!
« Laatst bewerkt op: 18 april 2018, 18:53:07 pm door Ruud »

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2018, 13:29:16 pm »
Hoeveel pagina's ga je deze week starten?
O = proportional edit met G dan scrollen
, organic tools=modelleer!

Bedankt voor je antwoord Ruud...
Heb het net uitgeprobeerd en het
werkte....

En sorry voor het vele posten van
deze week... ik zal het proberen
om het wat te minderen....

Jamie.
Ik ben aan het leren programeren en ga nu ongeveer richting niveauw II. Ik heb nu mijn digitale klok af. Nu nog het spelletje 'Bouncing Ball' op papier zetten, programeren en ga naar niveauw II. Uiteindelijk streef ik naar Complexe 3D Software, Kunstmatige Inteligentie [AI] en Arduino Projecten.