Hulp > Modelleren

Van .svg naar bended Mesh

(1/2) > >>

Rezzy777:
Ik heb vanuit Illustrator een etiket als .svg-bestand geïmporteerd. Zodra ik er echter een Mesh van maak, zorgt Blender voor lelijke kruislingse Edges over de twee 'hoofd' Faces (de voor- en achterkant van het etiket). Ik heb uiteindelijk van deze twee Faces nGons weten te maken, met de hoop ze zelf te kunnen 'Loop Cutten'. Ik wil het etiket wat bending geven voor een realistischer effect, dus heb ik alleen een stel horizontale Loop Cuts nodig.

Maar de Loop Cut-tool (Ctrl+R) werkt nu opeens niet meer (wel bij andere objecten). Ook heb ik de dubbele Vertices al verwijderd. Ook staan de Normals goed. Alle Faces zitten netjes aan elkaar vast. Ik heb veel tutorials over dit onderwerp gezien, maar nergens eentje waarbij je na afloop de aangemaakte Mesh zelf kunt 'Loop Cutten'.
Ik snap ook dat ik de Mesh gewoon een eind kan subdividen maar ik hou van 'cleane Meshes' ;)

Iemand een idee?

rozz:
Zou het zo niet weten maar kreeg al aardig wat resultaten als ik op youtube de zoekopdracht svg to blender tutorial gebruik.

Rezzy777:

--- Citaat van: Rezzy777 op 16 april  2018, 13:51:19 pm ---Ik heb veel tutorials over dit onderwerp gezien, maar nergens eentje waarbij je na afloop de aangemaakte Mesh zelf kunt 'Loop Cutten'.
--- Einde van citaat ---

 ;)

koos2:
Volgens mij kun je geen loop cut maken omdat in de mesh die ontstaat geen goeie loops staan. Het wordt een beetje brakke topology, vandaar.

JamieVanCadsand:
Ik heb helaas ook weleens,  dat mijn loopcuts niet werken...
ik kan je er niet bij helpen, helaas... klinkt lastig...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie