Hulp > Materialen en Texturing

Texture op binnenzijde object

(1/3) > >>

anton1981:
Mogelijk de domste vraag ooit gepost op dit forum, hiervoor eventueel mijn excuus. Ik heb weinig tot geen ervaring met Blender maar ik wil heel graag iets ogenschijnlijk eenvoudigs voor elkaar krijgen. (de basis tutorials heb ik wel gedaan, ben bekend met de interface enzo)

Ik wil graag de planeet aarde op een sphere mappen maar dan binnenstebuiten. Dus een cam in de sphere zetten die dus overal om zich heen continenten ziet. Dit lukt in blenderrender maar met cycles krijg ik de afbeelding niet te zien, ook niet na het inverten van de face direction.

Het is trouwens voor een kunst projectje voor de Nederlandse editie van Burningman. Als het lukt mail ik met liefde wat foto's van de creatie die ik aan het bouwen ben.

Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp!

Ruud:
Add een  lamp ?
Dom is als je nooit vraagt en vragen is nooit dom :P

anton1981:
Thanks, ik heb er een zon en een spot in geprobeerd maar beiden zonder resultaat. Bol groot gemaakt, bol klein gemaakt etc. Mocht niet baten. Jammer want het project wordt echt heel erg vet als dit stukje nog lukt.

Ruud:
Staat de camera in de sphere? Het probleem kan nooit groot zijn zodat je project mislukt.
Heb je de nodes aangesloten?

Ruud:
https://www.youtube.com/watch?v=4PZelpbFtDA

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie