Topic: Wie kan mij helpen?  (gelezen 3856 keer)


Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 maart 2017, 02:32:44 am »
Hallo mensen!!

Ik ben eigenlijk iemand die weinig hulp vraagt en liever zelf dingen ontdekt, maar
ik ben nu al een aantal dagen serieus aan het zoeken op alle mediums maar kom er niet uit...
Ik ben dus bezig met die wave modifier op een fcurve (zie post), en nu zou ik graag hebben dat de
kleur van de wave zelf verandert naarmate die beweegt over de oppervlakte...
Het liefst alleen de bovenkant!? Ik zal zo even een foto bijvoegen van wat ik bedoel!!
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom niet in de buurt..,
-- object node met location op de z-as, zoals hier:https://www.youtube.com/watch?v=rmUfNw6luWI.
-- dynamic paint opstelling, zodat de waves dus gekleurd zouden worden.

Ik krijg het niet aan de praat.., en ik vind er heel weinig informatie over.
Youtube afgezocht, allerlei forums, zelfs op de irc van blenderchat kon niemand mij helpen...
Heeft iemand een idee???
Alvast bedankt!!


Dus ik zou willen dat de golven boven de rode lijn een andere kleur hebben/krijgen terwijl ze dus bewegen over de mesh..

« Laatst bewerkt op: 15 maart 2017, 02:35:06 am door WesleyObrie »

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2017, 09:33:08 am »

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2017, 09:49:00 am »
Nog iets: kan het te maken hebben met je instellingen voor het renderen? Heb je daar ook gezocht? Misschien doe je jouw tutorial wel goed, maar zijn er aanpassingen bij het renderen (bv op audio) nodig?

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2017, 09:59:04 am »
Kan je dit niet met texture coordinaten bereiken?

Als input neem je de positie (maar dus niet van het object, dat staat immer stil). Via de mapping haal je er de z as uit. En dan kan je die koppelen aan een texture of shader. Of je can die coordinaat zelfs via een groter dan gebruiken als factor in een mix shader.

Ik zal straks zelf eens proberen, maar ik zie niet in waarom dit niet zou werken.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2017, 11:18:25 am »
https://www.youtube.com/watch?v=RTpqMPXb7jQ&feature=youtu.be Deze heb ik net gemaakt op basis van deze tutorial een texture is er gebruikt.https://www.youtube.com/watch?v=OKWtskHmg5s
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2017, 11:21:00 am door Ruud »

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2017, 16:07:37 pm »
Bedankt mensen!!

Ik ga vanavond eens alles doornemen, kijken of er iets bij zit wat helpt!!


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2017, 16:14:26 pm »
" Kan je dit niet met texture coordinaten bereiken?: Dat kan maar dan in de compositing settings zonder te unwrappen.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2017, 16:50:50 pm »
Mensen allemaal bedankt voor het mee denken!!!

Het is gelukt!!!!!  :) :) 8) :o ;D
Weer veel bijgeleerd met alles te bekijken...
En het was idd de position die ik moest hebben, maar dan van de geometry!?
Ik heb de foto bijgevoegd, mocht iemand ooit zoiets willen doen...
Nogmaals bedankt!!!