Topic: [Modelling] Wave Modifier... Tips graag !  (gelezen 2309 keer)


superjamie

« Gepost op: 03 maart 2017, 10:38:55 am »
Hoi medeblenders...

Kan iemand mij tips geven over de "Wave Modifier" ?...

Heeft iemand enig idee hoe je de wave modifier kunt gebruiken om bijvoorbeeld een
golvende schuur dak te kunnen modelleren en/of andere soorten golven kunt creƫren
met "de Wave Modifier" ?...

Alvast bedankt voor jullie tips...

Jamie.
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2017, 11:40:49 am door superjamie »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 maart 2017, 18:36:35 pm »
De Wavemodifier is ideaal om golven te maken die bewegen. Kring-golfpatronen , zoals van een steen in een vijver.

Als je slechts een golfplaatdakje wilt maken , neem dan een plane , maak met Ctrl-R en je muiswieltje heel veel loops , bv 100, selecteer dan in edge of vertice - mode om de zoveel edges een edge. Bv om de tien , dan even proportional editing enablen en die edges omhoog trekken over de Z as. Terwijl je dat doet kun je met je muiswieltje draaiende de spitsheid van je golfjes bepalen.

Lijkt me simpeler :)  Als je een golfplaat wilt die enige dikte heeft , zet je als modifier een "solidify" erop. Wel pas nadat je je golfjes hebt gemaakt.
Scheelt gezeik met selecteren.
Succes ! :)

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2017, 10:21:22 am »
De Wavemodifier is ideaal om golven te maken die bewegen. Kring-golfpatronen , zoals van een steen in een vijver.

Als je slechts een golfplaatdakje wilt maken , neem dan een plane , maak met Ctrl-R en je muiswieltje heel veel loops , bv 100, selecteer dan in edge of vertice - mode om de zoveel edges een edge. Bv om de tien , dan even proportional editing enablen en die edges omhoog trekken over de Z as. Terwijl je dat doet kun je met je muiswieltje draaiende de spitsheid van je golfjes bepalen.
Lijkt me simpeler :)  Als je een golfplaat wilt die enige dikte heeft , zet je als modifier een "solidify" erop. Wel pas nadat je je golfjes hebt gemaakt.
Scheelt gezeik met selecteren.
Succes ! :)

Tja... je hebt helemaal gelijk.