Topic: make a piece a day  (gelezen 168817 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,442
    • Bekijk profiel
« Reactie #1695 Gepost op: 10 juni 2018, 15:23:42 pm »
Toch is het leuk als je er in duikt, ik vermaak me al dagen met een paar stenen lol.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,442
    • Bekijk profiel
« Reactie #1696 Gepost op: 10 juni 2018, 15:58:28 pm »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,615
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1697 Gepost op: 10 juni 2018, 19:44:40 pm »
Ziet er goed uit Ruud op het logo van de lift open na ;)
Dat zelf textures maken is niet makkelijk en zeker niet de Seamles textures.
Maar lekker zo doorgaan dan heb je zo je eigen texturen site.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,442
    • Bekijk profiel
« Reactie #1698 Gepost op: 11 juni 2018, 01:17:22 am »
Toch nog even bezig geweest de AO map geplaatst.
Wonderwel geeft deze map zoveel invloed dat er een aantal problemen al oplossen met de eenheids worst de accenten worden nu duidelijk zichtbaar en realistischer.
De voeg precies zoals ik het in gedachten had om te maken .
Nog een paar mappen te gaan.

Occlusionmap





Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,723
    • Bekijk profiel
« Reactie #1699 Gepost op: 11 juni 2018, 07:35:17 am »
Nice

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,687
    • Bekijk profiel
« Reactie #1700 Gepost op: 11 juni 2018, 09:07:49 am »
Zo'n overzicht in de node editor is altijd erg indruk wekkend.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,615
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1701 Gepost op: 11 juni 2018, 09:45:03 am »
Zo je hebt het nu te pakken dat muurtje ziet er goed uit.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,442
    • Bekijk profiel
« Reactie #1702 Gepost op: 11 juni 2018, 11:09:05 am »
De dingen scheiden Koos elke map gebruikt een paar nodes dus valt mee.
Bij elkaar dan zijn t er veel  bomen en bos :P
Nu moet de glossy specmap nog geplaatst worden, Nu ik weet dat de texture ok is naar smaak laat ik het testen rusten.
Het model het muurtje weggegooid en degene die nodig is gemaakt.
Nu ik met de subdividemodifier modelleer  zijn gaten in de muur maken een probleem.
Door dat alles rond trekt,met de juiste topology kun je dit verhelpen.
Best even een puzzeltje maar te doen.
Een lagere resolutie is niet mogelijk denk ik  ,deze polygons heb ik nodig als minimum het project is uitstekend werkbaar.
Vandaag het pandje wat ankers maken roosters etc.




Hier zie je de topology.
Om met topology te werken schuif je de polygon over de slider en niet met G over de x,y of z maar met dubbel G .
Dat is de makkelijkste methode.
Zodat het canvas of plane zijn verdeling van de polygons zo goed mogelijk verdeeld,Smooth.

De plane is zover voorbereid op de gevel en de toog die apart getextured wordt.
Dit keer ga ik seams gebruiken met unwrappen voor de hoeken, nu had ik handmatig alles geplaatst.
Puur om te oefenen met wat ideeen en praktijk, met seam is alles strak geunwrapt.
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2018, 11:44:45 am door Ruud »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,615
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1703 Gepost op: 11 juni 2018, 12:21:35 pm »
Ik denk niet dat je zoveel polygons nodig hebt.
Misschien kun je hier wat mee.

https://blenderartists.org/t/modeling-the-u-s-capitol-building/635653/5
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2018, 12:28:05 pm door ijp »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,442
    • Bekijk profiel
« Reactie #1704 Gepost op: 11 juni 2018, 12:41:04 pm »
De mappen zeggen van wel :P
Ik werk highpoly totaal anders.
Een subdivide van 7.
De oppervlakte is ook van belang een groot gebouw en zeer scherpe details is het streven.
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2018, 12:55:26 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,442
    • Bekijk profiel
« Reactie #1705 Gepost op: 13 juni 2018, 21:55:22 pm »
Togen textures,valt nog niet mee hoewel t al vordert.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,687
    • Bekijk profiel
« Reactie #1706 Gepost op: 14 juni 2018, 12:22:29 pm »
Het glimt volgens mij nog te veel.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,442
    • Bekijk profiel
« Reactie #1707 Gepost op: 14 juni 2018, 12:48:09 pm »
Klopt Koos ik had de instelling iets veranderd, het euvel zit n de texture zelf,het midden vlak van de steen moet iets donkerder.
Daar door is de glossy overheersend.
Later werk ik het bij of probeer het :P
Nu eerst de UV met de togen. En dan 3 ramen met glas en lood ,dan is deze verdieping klaar.
Glas en lood ook weer een uitdaging met de glossy.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2018, 12:50:35 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,442
    • Bekijk profiel
« Reactie #1708 Gepost op: 15 juni 2018, 09:34:29 am »



Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 131
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #1709 Gepost op: 15 juni 2018, 10:51:47 am »
Ik houd mezelf op't moment niet zo bezig met blender, maar mocht ik later nog met blender
aan de slag willen voor bijv. eevee animaties, zal ik misschien ook met AO maps willen leren werken.

Maar ik heb voor de komende jaren nog een hoop studie aan de boeg, met voornamen programeren,
machine onderdelen en ik heb daarnaast ook al ruim 4 tot 6 jaar een idee in mijn hoofd, dat ik er
maar niet uit krijgt (heeft op zich niets met blender te maken, maar meer met natuur wetenschap).

Daar wil ik ook wat aan doen...

Maar goed... jullie werk van die poorten (met stenen muren) zien er goed uit... alleen als ik thuis op
mijn computer in eevee wil gaan werken, zal ik nog een veel krachtigere grafische kaart moeten
aanschaffen, met daarnaast ook de juiste processor die het aan kan, maar deze zal ik later zoizo
nodig hebben voor het programeren voor 3D projecten, met virtual reality en 3d-printing...

Ik ben PureBasic aan het leren voor mijn project...,
Ik heb namelijk een vrijwilliger die mij de taal leert
en ik ben 's avonds thuis en aventoe 's ochtends
op de glazenpui aan het oefenen met wat ik geleerd
heb - als door zelf dingen uit te zoeken!...