Topic: Hair  (gelezen 35318 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 08 maart 2016, 15:12:43 pm »
De 6 edge pole was over het hoofd gezien en inmiddels opgelost, ik ben niet erg actief geweest de laatste weken.
Weer eens gestart de achter poten moeten nog worden afgemaakt.

1.000 samples.


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 08 maart 2016, 16:53:15 pm »
looking awesome...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #32 Gepost op: 09 maart 2016, 00:22:56 am »
Top.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 09 maart 2016, 10:55:03 am »
Bezig met de texture aan te brengen en dan kan het haar er op.
Een gevilde koala als texture gebruikt wat uitstekend geschikt is voor texturing, tussen 1908 en 1927 zijn er meer als een miljoen uitgemoord slechts een paar duizend bestaan er nog op dit moment er zijn bontjes genoeg triest maar waar .


« Laatst bewerkt op: 09 maart 2016, 10:56:54 am door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #34 Gepost op: 09 maart 2016, 11:08:48 am »
Zo wordt dat Blenderen wel een heel aparte hobby.... ;D

Extra dimensies enzo.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 09 maart 2016, 11:22:11 am »
Ja dat is zeker, blenderen vereist toch ook enige studie van het object en aldoende leert men meer als de bedoeling was :P

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 09 maart 2016, 12:35:44 pm »
Een kleine test de camera en een spot verbonden aan een empty geplaatst in het midden van de koala en een 360 draai gegeven over 240 frames met slechts 40 samples.
De camera instelling gezet op Fstop met een 0.1 nummer waardoor de achtergrond vervaagd met de plane.
Volgens mij is de texture klaar voor haar, het is niet perfect toch voldoende omdat het haar alles verbergt.
https://youtu.be/wI-e97gQ8Tw
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2016, 12:38:20 pm door Ruud »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 09 maart 2016, 15:34:03 pm »
Mooi man !

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #38 Gepost op: 09 maart 2016, 16:32:20 pm »
Een professional zou het beter kunnen maar als ik dat al voor elkaar zou krijgen dan was ik al heel blij.
Ruud top gemaakt.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 09 maart 2016, 16:55:43 pm »
Een professional zou het beter kunnen maar als ik dat al voor elkaar zou krijgen dan was ik al heel blij.
Ruud top gemaakt.

Zo dacht ik er ook over...mooi man.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 09 maart 2016, 23:14:16 pm »
Nog even over de 5 pole het partikel systeem plakt er geen haar op merkte ik en met een triangel wel, ik moet de topology weer nakijken lol ik dacht dat ik er was.
Weer een lesje geleerd.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 10 maart 2016, 10:12:16 am »
De eerste foto met haar nog onbewerkt.
Inmiddels is de koala goed de 5 poles zijn veranderd.
De texture en het haar zijn nu aan de beurt, dit was een test met 120.000 haren en children interpolated op 20 ingesteld hoger gaat niet anders klapt mijn systeem.


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 10 maart 2016, 10:42:24 am »
Is dat je model voor de koala die je maakt... ;D

Ziet er heel goed uit...echt super.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 10 maart 2016, 10:57:38 am »
Haar verbergt ook een hoop Rozz ,zoals je bij de witte rat kunt zien elke bobbel komt natuurlijker over door het haar. :P
Wat Koos al eerder aanhaalde met een texture kun je kleur variatie geven , nadat je een texture hebt geplakt  op je model kun je dit material verbinden met je particle system door in de particle tab bij de optie render het materiaal te kiezen en je hebt dan gemĂȘleerd haar, het werkt eenvoudig met een mooi resultaat.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2016, 11:25:25 am door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 10 maart 2016, 14:07:21 pm »
Alleen ff zijn nagels harsen... ;)