Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
106
Modelleren / [Loop Cut Tool] Zomaar een dom vraagje!...
« Gepost op: 12 april 2018, 11:36:03 am »
Hey medeblenders....

Ik heb zomaar een domme vraagje over de "Loop Cut Tool" in blender.....
Hier komt die:

Hoe zorg je ervoor dat je loop cuts in het midden van je mesh (faces) blijft, zodat ze dus
niet verschuiven wanneer je met de buis beweegt, je dus bijvoorbeeld precies een midden
cut hebt ?..... en dus niet iets aan de zijkant verschoven.....

Alvast bedankt voor jullie reacties....,
Jamie.

107
Handleidingen / [Blender 2.8] Eevee - Get Started!
« Gepost op: 12 april 2018, 11:11:15 am »
Hey artisten, animatoren en asset creators...

Voor de mensen die blender's nieuwe "real time viewport render engine" eevee willen uitproberen,
hier heb ik een tutorial gevonden op youtube..... "Get Started in Eevee", al een tijdje gevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=DR_uRoKuST8

Deze tutorial is wel engels, maar deze wilde ik even delen!.
Succes met eevee..., Jamie.

108
Handleidingen / [Modelling] Charp Edges
« Gepost op: 12 april 2018, 11:02:07 am »
Hey medeblenders...

Ik had gisteren een tutorial gevonden op youtube, over charp edges... Volgens deze tutorial zal charp edges
je renders wat realistischer moeten maken.... Hier is deze tutorial, gevonden op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=5_yTDdCyRE0

Deze tutorial is wel engels...

Succes met het volgen van deze tutorial.....,
Jamie.

109
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 april 2018, 09:35:33 am »



OK dan!....

Ik zal zelf de edges van die twee palen bevelen
en vervolgens een bump map gebruiken om het
wat realistischer te laten lijken.

In welke render engine heb je dat gemaakt ?...
Ik neem aan in cycles...


110
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 april 2018, 20:09:43 pm »
Weer een beetje aan het kleien...




Zozo... die kat ziet er goed uit!,
heb je die geschulpt of gemodelleerd?.


111
Over Blender / Re: Macro voor geluid
« Gepost op: 11 april 2018, 17:10:40 pm »
Ken je audacity? Opensource audiosoftware! Top programma.
https://www.audacityteam.org/

Ik heb in blender nog nooit voor animatie met geluid gewerkt (behalve in de bge)...

Maar  ik gebruik dus ook audacity en om mijn animaties later  te ontwikkelen als ik wat verder ben
in blender, zal ik uiteindelijk ook moeten
weten hoe ik met geluid kan werken in blender...

112
Over Blender / Re: Boolean werkt niet zoals ik zou willen
« Gepost op: 10 april 2018, 11:12:43 am »
Heb net gelezen wat  JamieVanCadsand zegt over de boolean operator, dit bracht me op een idee.
Je zou het volgende kunnen doen. Je hebt je bot en het object dat gebruikt wordt voor de boolean.
Als je nu van beiden een gelinkte copy maakt en bij beiden niet de boolean toepast, dan kun je zowel het bot als het boolean object veranderen. Omdat ze gelinkt zijn, is de verandering aan de een ook een verandering aan de gelinkte kopie.

Zou kunnen werken. Maar misschien wel een verwarrende workflow.

Zoals Koos2 zegt...

Ik bedoel inderdaat dat je jezelf aanleert je modifiers altijd te laten staan, dus niet op 'apply' te
klikken. Dan kun je alle aanpassingen nog doen.

Ik denk wat koos2 inderdaad zegt, dat je een copy moet maken van de bot als je er nog niets
aan hebt gedaan, en dat je dan op de copy een diffrence bool (ik weet ook niet alles uit mijn
hoofd, maar ik denk een diffrence bool) of zo moet doen.... en dan met de zelfde uitsnij model
die je dan eerst denk ik moet copiëren voor de orginele stuk bot een gat maken (ook met de
boolean modifier) in de orginele bot (dus niet die copie)....

Ik zal de twee modellen (die uitsnij model voor de uitgezaagde stuk bot en die gecopiëerde
uitsnij model (niet te verwarren met de gecopieërde bot voor de uitgezaagde stukje) voor
de orginele stuk bot) wel parrenten (ik dacht Ctrl + P, in de object mode / keep parrant) met
je orginele bot en de uitgezaagde bot....)....

Maar ik raad je de boolean modifier (of tool) niet aan voor als je bijvoorbeeld een grid model
met gaten wilt creëren of bijvoorbeeld handvaten in een doos... gebruik dan de knife tool of
delete dan je faces en dan bijvoorbeeld "bridge edge loops" om een een gat te maken voor
andere soort modellen zoals een doos of een krat...

De boolean modifier (of tool) kan tot lelijke gevolgen leiden voor je 'topology'... dus kijkuit
voor wat je de boolean modifier (of tool) gebruikt.... ik ken het en heb er dus ook afentoe last
van....

Ik zal het alleen gebruiken om bijvoorbeeld voor arch projecten, een gat te maken voor een
deur of raam.... of een huis of gebouw inbrengen in een stuk grond of terrein....

En wat ik je al zeg.... ik zal modifiers zoizo laten staan (dus nooit op apply klikken), zodat
je er nog altijd (zoals jij wilt) wat aan kunt veranderen....

Succes, Jamie.

113
Modelleren / Re: Rounded edges?
« Gepost op: 09 april 2018, 11:28:21 am »
Ik zelf gebruik meestal de "Ctrl + B" tool voor het bevellen van edges en vertices, i.p.v.
de bevel modifier...

Maar misschien dat ik mezelf ook wilt aanleren om de "Bevel Modifier" te gebruiken...,
de boolean modifier gebruik ik dan voor arch projecten en dergelijken (een voorbeeld van
waarvoor ik de boolean modifier gebruik is om ramen en deuren in te brengen op gebouwen
en/of huizen die ik met blender modelleer... of bijvoorbeeld om een huis zelf in een stads-vloer
in te brengen of om gaten in een pijp te modelleren).

Ik raad je de boolean modifier dus niet aan, als je bijvoorbeeld handvaten wilt modelleren
voor een doos, of bijvoorbeeld een 'raster model' wilt modelleren.... ik zal dan of faces
deleten en/of de knife tool gebruiken...

De boolean modifier is namelijk schadelijk voor je 'topology'... en kan tot lelijke effecten
leiden als je niet uitkijkt waarvoor en hoe je het gebruikt...

Ik zal je modifiers zoizo niet apply-en, maar gewoon laten staan... dat zie je bij veel addons
ook....

Maar om terug te komen bij jouw vraag... ik gebruik vaak de "Ctrl + B" tool voor het bevellen
van edges en/of vertices... Maar je kunt ook de bevel modifier gebruiken...

Om alleen vertices te bevellen, moet je dan 'Only Vertices' inschakellen of hoe die dan ook
heet....

Succes met blenderen, Jamie.

114
Modelleren / Re: Boolean intersect raadsel
« Gepost op: 09 april 2018, 11:04:09 am »
Wat ik je wel aanraad... waarvoor je de boolean tool misschien wel kunt gebruiken,
is als je bijvoorbeeld een raam of deur in een huis die je met blender modelleert
wilt maken (een gat erin wilt booleanen)...

Misschien dat de boolean modifier dus wel nuttig is om bijvoorbeeld voor een
blender arch-project te gebruiken en dan je modifiers niet op apply te klikken...
Bij arch addons zie je dus ook dat er een boolean modifier is toegepast voor
ramen en deuren...

Maar als je bijvoorbeeld een gewone gat (een hole) voor bijvoorbeeld handvaten
van een doos of dergelijke wilt maken, zal ik je de boolean modifier (of tool) dus
niet aanraden... je kunt voor dat soort dingen dus beter faces deleten en/of de
knife tool gebruiken!....




Tip voor het gebruik van modifiers:

Ik raad je dus aan om modifiers zoizo niet te applyen...., bij veel add-ons zie je ze dus
ook nog steeds staan (unepplyed).

Bij mij thuis is de vriend van mijn PR (mijn persoonlijke regiseur) Ruth Sanderse
welleens langs gekomen en werkt ook met blender...,

die vriend zei dus ook dat je modifiers nooit moet apply-en.... dus ik raad je dus aan om
dat dus ook niet te doen, en modifiers altijd te laten staan (aangezien  je ze dan ook
nogeens kunt aanpassen, wanneer nodig).

Je moet het zelf weten, maar ik zal mijn modifiers voor blender modellen zelf niet apply-en.
De volgorde waarop je modifiers gebruikt is dan ook van groot belang!

Succes met blenderen, Jamie.

115
Over Blender / Re: Het gaat goed met Blender.
« Gepost op: 09 april 2018, 10:07:16 am »
Wees blij toe!....

Ik hoop dat de ontwikellingen van blender sneller en groter zullen worden
door dat ze in een grotere studio gaan werken....

Ik denk ook dat ik deze week weer eens een blender projectje zal draaien...
Ik ben dus van plan om een poging te wagen, een huis te modelleren, texturen,
sculpten en te renderen in cycles render.

Ik wacht ook nog totdat blender 2.80 officieel uit is, dan hoop ik ook in eevee te
kunnen werken!... aangezien ik die ook al geprobeerd heb.




116
Blender Interface / Re: Beginner Blender. Cntrl+J veranderd mijn Mesh
« Gepost op: 07 april 2018, 15:58:30 pm »
Ik zal inderdaad de mirror modifier gebruiken voor
symmetrische modellen zoals inderdaad een bril
of een stoel of dergelijke....

Mirror modifier gebruiken is inderdaad denk ik de
beste optie voor symmetrische modellen zoals die van
jouw....

Succes,  Jamie.

117
Experimenten / Re: Filmic Blender als de nieuwe standaard!?
« Gepost op: 29 maart 2018, 10:10:18 am »
En hier de download: https://sobotka.github.io/filmic-blender/

Volgens mij zit Filmic vanaf versie 2.79 standaard ingebouwd bij Blender ;)

Ja... dat dacht ik ook al!... ik had er zelfs al een keer een "diffrence between" plaatje van gezien
in de "whats new in 2.79" pagina in blender.org...

Dus ik hoop dat je gelijk hebt, dat het dus al is ingebouwd...

Succes, Jamie.

118
Traditionele artwork / [LibreCAD] Mens van 4 Kanten
« Gepost op: 28 maart 2018, 20:36:37 pm »
Hey medeblenders en eventurweile CAD Ontwerpers....

Ik ben momenteel bezig met het technisch tekenen van een
raster, maar dat zal later moeten leiden naar een technische
tekening van een mens figuur, met technisch gezien vier kanten...

Hier ben ik mee bezig..., getekend in LibreCAD...



Als dit slaagt, ben ik van plan om em later te willen gebruiken
voor blender... om deze in 3d om te modelleren en misschien zelfs
te renderen in cycles render.

Je ziet nu nog geen mens, maar ik ben bezig om alvast de afmetingen
te tekenen in LibreCAD...

De technische mens figuur zal dan ook in libreCAD moeten worden
opgeboud (of anders gezegd.... getekend)...

Ik hoop dat dit een succes word, maar ik ben verlopig nog niet klaar.
Ik wil er misschien op paasen nog aan werken...

Jamie.

119
Experimenten / Re: Filmic Blender als de nieuwe standaard!?
« Gepost op: 28 maart 2018, 18:29:32 pm »
Ziet er goed uit, Wesley...

Dat zal ik ook voortaan moeten gebruiken voor mijn
cycles renders!...

120
Materialen en Texturing / Re: animeren met textures?
« Gepost op: 19 maart 2018, 10:42:20 am »
Hoi Swets...

Geen idee hoe ik jouw kan helpen,

maar ik weet wel, dat als je met procedural textures werkt... je je muis op de instellingen van je
procedural settings (je texture node) van zo'n texture moet doen, in de material editor,
en dan op "I" moet drukken (maar je current frame dan wel op de bijhorende frames in je
time lime zetten)...

Als je dan op "I" drukt, word je settings dus Geel of Groen en zo kun je als het goed is een animatie
maken met procedural textures...

Maar met verschillende textures, heb ik eigenlijk geen idee...

Maar met "I" kun je zowel modellen animeren, maar ook lampen, shader nodes, procedural textures
en zelfs "post processing nodes".

Maar om terug te komen op jouw vraag, geen idee...

Succes, Jamie.

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12