Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3 ... 8
1
Materialen en Texturing / Re: Textuures 100% Free
« Gepost op: 21 juni 2018, 09:24:17 am »
Zien er goed uit zeg..., ik haalde ze meestal van textures.com, maar dit
vind ik er beter uit zien!.

2
Over Blender / De Officiele Blender Channel voor 5 dagen geblockeerd!
« Gepost op: 21 juni 2018, 09:20:17 am »
Hey Blender Beginners en Youtube Kijkers...

Ik ging net naar blender.org, om te kijken of er nog iets nieuws is, las ik dat
de officiele blender channel voor dacht ik 5 dagen wereld weid geblockeerd is...

Dit is zoals ik begreep een 'copyright issue' die geloof ik met youtube weer moet
worden opgelost. Ik weet niet precies hoe ze dit bedoelen, maar hier is een link
om er meer over te lezen:

https://www.blender.org/media-exposure/youtube-blocks-blender-videos-worldwide/


3
Over Blender / Re: Blender crasht
« Gepost op: 15 juni 2018, 10:53:12 am »
Beste Jamie, probeer je antwoorden/commentaar een stuk korter te maken. De kans dat het dan gelezen wordt is dan veel groter.

Ok, ik zal er proberen op te letten, dankje voor de tip,
Jamie.


4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 juni 2018, 10:51:47 am »
Ik houd mezelf op't moment niet zo bezig met blender, maar mocht ik later nog met blender
aan de slag willen voor bijv. eevee animaties, zal ik misschien ook met AO maps willen leren werken.

Maar ik heb voor de komende jaren nog een hoop studie aan de boeg, met voornamen programeren,
machine onderdelen en ik heb daarnaast ook al ruim 4 tot 6 jaar een idee in mijn hoofd, dat ik er
maar niet uit krijgt (heeft op zich niets met blender te maken, maar meer met natuur wetenschap).

Daar wil ik ook wat aan doen...

Maar goed... jullie werk van die poorten (met stenen muren) zien er goed uit... alleen als ik thuis op
mijn computer in eevee wil gaan werken, zal ik nog een veel krachtigere grafische kaart moeten
aanschaffen, met daarnaast ook de juiste processor die het aan kan, maar deze zal ik later zoizo
nodig hebben voor het programeren voor 3D projecten, met virtual reality en 3d-printing...


5
Over Blender / Re: light sources
« Gepost op: 15 juni 2018, 10:38:23 am »
Heb een cube gesubdivided, 3 planes naar binnen geextruded die planes een emision shader gegeven, wat settings getweakt en nu heeft een plane met emision wel invloed op de omgeving en in evee gerenderd.

edit: toch geen invloed op de omgeving, straalt wel licht uit maar belicht niks, jammer.

Ok dan... dan weet ik dat ook weer.

6
Over Blender / Re: light sources
« Gepost op: 14 juni 2018, 09:23:53 am »
even een euraka momentje...stelt voor de meest niks voor waarschijnlijk maar voor mij..:)



Ik weet niet precies wat het is, iets met een emission shader node, maar heb je dit ook
in eevee gerenderd?...

7
Over Blender / Re: Blender crasht
« Gepost op: 13 juni 2018, 11:22:20 am »
Dat klinkt niet zo best...,

Bij mij deed 'Blender 2.8 Testbuild' het wel gewoon met 'Windows 10', maar ik dacht bij mij
dat mijn grafische kaart alleen niet snel genoeg is voor Eevee. Ik zou als ik jouw was iemand
in schakellen om naar het probleem te laten kijken, en vervolgens laten kijken hoe je dat
kunt oplossen. Maar ik hoop niet dat het bij mij aan 'Windows 10' ligt, maar ik houd mij op
het moment niet zo bezig met blender. Ik heb op't moment veel andere (zelf) studie aan de
boeg met namen het programeren in 'Pure Basic' met daarnaast ik ook wat tijd wil besteden
aan het uitproberen van 'Axon Idea Processor', als ik dat tweede ook kan betalen voor het
uit kunnen zoeken van alle synthomen van een idee wat ik al ruim 4 tot 6 jaar in mijn hoofd
hebt zitten, maar er maar niet uit komt... met 'Axon Idea Processor' hoop ik een eind te kunnen
maken aan het vast zitten in dat idee, maar goed... dat wil ik nog met mijn pleeg moeder
overleggen.

Maar om terug te komen met jouw probleem... ik heb zulke problemen ook eens gehad met
blender en software zoals 'awesome bump', je bent dus uiteraard niet de enige die weleens
computer problemen heeft. Ik had een paar jaar terug een programmatje gedownload, ook
voor blender... namelijk 'awesome bump', om van image textures die ik van internet haalde....
website: www.textures.com om te kunnen zetten naar normal, bump, AO, metallic,
etc mappen voor fotorealistische renders in cycles / en voor de BGE (de BGE hebben zij vanaf
blender 2.80 verwijderd trouwens).... ik opende dat programmatje en wat gebeurde er toen
om mijn computer... kreeg een fout melding waardoor het dus niet werkte op mijn computer...

Toen heb ik iemand er naar laten kijken, die heeft dus een screenshot gemaakt van die foutmelding
die ik had en vervolgens zijn ik en mijn pleeg moeder naar de computer winkel 'Fast World' gegaan.

Die man in die computer winkel heeft er voor een betaalbare prijs een nieuwe grafische kaart in gezet
en hij deed het. Dus zo zal je dat moeten doen, voorals je problemen hebt het je computer / grafische
kaart of dergelijken.

Succes met mijn tip, Jamie.


8
Over Blender / Re: light sources
« Gepost op: 13 juni 2018, 10:03:35 am »
I ben ook een beetje op Eevee en ook al een tijdje bezig om het uit te dokteren.
mijn test.



Mij leekt eevee ook een top engine, vanwegen ik tenminste dacht dat het renderen veel sneller
is, vergeleken met blender's cycles render engine. Of ik moet kippig zijn.

Maar goed... ik houw mezelf op't moment niet zo bezig met blender en wil me de komende tijd
bezig houden met andere studie, zoals het programeren in 'Pure Basic' en zit er aan te denken
om nog een programmatje te willen uit proberen, namelijk 'Axon Idea Processor', maar wil dit
nog met mijn pleeg moeder overleggen... dat programma moet je namelijk kopen...

Als ik een programma of software (zoals blender en pure basic) mijn hele leven wil kunnen gebruiken,
ben ik meer van de open source, behalve dat ik voor 'Pure Basic' hebt betaald, maar dat is een
low cost programming languale, die je als je die eenmaal betaald hebt, voor derest van je leven
kunt downloaden, zelfs de toekomstige versies.... althans, zodra je e-mail adress niet word gehackt.

Maar goed... om terug te komen op eevee, ik vind het best een mooi render engine, maar niet alleen
omdat die sneller renderd dan cycles, maar ook omdat die mooie viewport effecten heeft zoals
bloom, DOF, Motion Blure, green space reflections, volumetric fog, ect... zonder dat je nog veel
moeite moet doen met 'post processing en composition nodes'...

Misschien ga ik er later ook nog eens mee werken voor animaties... maar misschien wil ik voor
single image renders liever in cycles blijven werken... Maar momenteel heb ik nog veel zelf studie
aan de boeg...

Succes in EEVEE!...

9
Over Blender / Re: light sources
« Gepost op: 08 juni 2018, 11:23:18 am »
Lichtsources [lampen] hebben ook node setups, maar je hebt ook de "Emission Shader Node",
voor material based lights, voor als je bijvoorbeeld een light bullet wilt modelleren / texturen
en wilt materializeren... Ik neem aan dat je met 'Eevee" ook materials kan baken voor bijvoorbeeld
game engines zoals Unity, Unreal of Godot Engine.

Maar om jouw vraag te beantwoorden: lampen / lightsources hebben ook een node srtups, ga
ik vanuit. Je zal ze zelfs een textuur kunnen geven. Ik denk dat de standart light sources (lampen)
meer volumetric light ondersteunen, ik denk niet dat je volume light net zo mooi zijn met emission
material nodes.

Emission Materials zijn misschien meer voor het materializeren en texturen van teal-buizen, licht-bullets,
auto-lampen en dergelijke. Voor volumetrisch licht, zal ik misschien of light sources (lampen) en
emission materials combineren en "X-Ray" inschakelen of alleen light sources gebruiken.


10
Blender Interface / Re: CUDA kaart wordt niet herkend ?
« Gepost op: 08 juni 2018, 11:11:44 am »
Ik zal als ik jouw was iemand zoeken, die er naar kan kijken en vervolgens zo nodig met jouw
computer/laptop (welke je ook hebt) naar de computer winkel gaan om dat probleem te kunnen
oplossen, met zowel voor blender 2.79 als voor blender 2.80. Als je dan ook nog blender 2.80 testbuild
download, kan je aan die gene, beide blender versies proberen en dan laten zien wat het probleem is.

Als je dit doe voor beide blender versies, kan de computer winkel het alvast oplossen voor ook
de blender 2.80 release als blender 2.79, althans, dan ga ik er wel vanuit, dat blender 2.80 het
ook zal doen (als die computer man in die winkel zijn werk goed doet).

Ik had ongeveer op mijn 17-18e jaar een wat oudere computer, waar ik blender op had gedownload,
maar dan spreek men over zo'n 7 tot 8 jaar geleden, nu ben ik al weer 25 en weet al wat meer van
blender... maar goed, toen die tijd had ik een wat oudere computer, waar blender vrij langzaam op
werkte.

Toen later had ik weer een poging gewaagd om een nieuwe computer aan te schaffen, wat dus ook
niet werkte. Dus had ik op halverwege mijn 19 (toen ik op mijn eerste woning van stichting arduin
woonde voor nog maar een korte tijd) een grafische computer aan geschaft, die mijn beste vriend
in elkaar had gezet, toen hij volgens mij stage liep in de computer winkel "Fast World", die inmiddels
is verhuist naar Vlissingen in de stad, wat mooi van toepassing is, omdat ik daar inmiddels ben
verhuist vanaf mijn 23, ook in een woning van stichting arduin, waar ik nu al 2.5 jaar woon.

Toen later had ik een programmatje gedownload, namelijk "Awesome Bump", wilde ik die proberen,
wat gebeurde er... was mijn grafische kaart (namelijk mijn eerste grafische kaart van die door mijn
beste vriend in elkaar gezette computer, die ik al zes jaar heb) te zwak voor dat programma, die
ik voor blender wilde gebruiken...

En gelukkig heb/had ik (toen) iemand die er is/was voor mijn computer problemen, aan hem had ik
dat probleem die ik had met "Awesome Bump" laten zien, daarna gelijk naar de die computerwinkel
gegaan en het werd met een niet al te dure prijs opgelost...

Zo die je maar, soms moet je hulp inschakelen voor dat soort problemen. Ik kan al redelijk met
computers over weg, maar als mijn computer crasht, of een probleem treed bij mij op, kan ik het
niet zelf oplossen, helaas, maar ik weet niet alles van computers, behalve sommige programmas
en software.

Dus zal ik ook hulp moeten inschakelen, voor als er iets is met mijn computer / laptop.

Succes met mijn tip, ik had voor dat laatste probleem dacht ik ongeveer 200/250 euro
betaald, Jamie.



11
Over Blender / Re: Goed bezig Blender.
« Gepost op: 05 juni 2018, 10:15:56 am »
Bij Blender gaat het ook de goede kant op. :)



Ziet er interesant uit!..., maar ik houw mezelf de komende tijd bezig met in elk geval het leren
programeren in 'pure basic', blender laat ik even rusten!.


12
Over Blender / Re: BlenderPro
« Gepost op: 05 juni 2018, 10:11:36 am »
Hmmm..., ik vind de naam 'Blender Pro' echter wel wat verwarrend met de offlciele blender...,
Blender blijft toch nog wel open source hé?, mag ik hopen!


13
Modelleren / Re: 3d landscaping
« Gepost op: 30 mei 2018, 10:34:53 am »
Zozo..., Nice Tool!...

Ik wist niet dat deze tool bestaat. Maar ik houw mezelf op't moment niet zo bezig met blender.
Ik heb net weer een vrijwilliger voor het leren programeren...

Maar dat doet er nu even niet toe. Het klinkt als een mooie tool voor blender landscapes. Maar ik
vraag mezelf af in hoeverre je STL Modellen van bestaande plaatsen mag gebruiken, i.v.m.
copyright... Maar het lijkt mij wel een nice tool voor de basis van blender landscapes..., wanneer
je het een eigen draai geeft voor bijv. fantasie landscapes voor animaties, renders of dergelijken...

Een beetje texture painten, baken en sculpten en zo kun je het een eigen draai geven!.

Succes ermee, Jamie.



14
Andere software / Re: animate cc
« Gepost op: 24 mei 2018, 08:57:36 am »
Zullen we even naar boven halen waar dit topic eigenlijk over gaat? Voordat iedereen afhaakt door dat lange off-topic verhaal... ;)


Ik ben de laatste tijd heel druk bezig met Animate cc. Dit omdat het heel handig kan zijn om interactieve infographics te maken. Ik heb in het verleden wel aardig wat met actionscript 3 gedaan. Ben nu bezig om mijn interactie met javascript te maken. Ik probeer verder of ik de door animate gegenereerde html nog meer interactie kan bewerkstelligen. Of bijvoorbeeld, importeer ik een OAM-file in Dreamweaver en probeer of ik het kan laten communiceren met de html pagina waarin ik het heb geïmporteerd. het kost me veel hoofdbrekens. Zijn er mensen die ook aan het experimenteren zijn met deze problematiek?

OK,  mijn excuses!...

15
Andere software / Re: animate cc
« Gepost op: 23 mei 2018, 11:45:01 am »
Nee, ik niet...

Maar misschien ga ik binnenkort wel C++ leren, omdat ik al ruim meer dan een jaar iemand zoek,
die mij naast het leren begrijpen van dat, kan leren om geavanceerde software te kunnen ontwikellen
voor wat dan ook, met als eind doel (voor als ik C++ eenmaal begrijp) 3D Visualizatie software voor
Virtual Reality en 3d-geprinte machine onderdelen.

Eerder wilde ik python leren (aangezien ik met python al wat hele simpelle programmetjes kan
schrijven, zoals een calculator / simpele text editor), maar ben er inmiddels achter gekomen, dat
C++ veel meer in de richting is voor mijn eind doel.

Maar ik kan jouw niet helpen met jouw problematiek, aangezien ik nog veel moet leren van C++.
Een begleidster op de soos heeft gezegd, dat haar vader volgens haar ook met C++ werkt en die
vader zag het wel zitten om mijn vrijwilliger te willen worden, op de hoop dat ik eindelijk een
studie maatje hebt om C++ te leren gebrijpen.

Toen ik python wilde leren, had ik eigelijk niet eens goed nagedacht over waarom ik voor python
had gekozen, maar ik weet dat C++ een van de populairste programeer talen is...



Voor andere forum leden:
En denk alstublieft niet dat ik door mijn verstandelijke beperking niet kan leren programeren, mijn
IQ is 82 en ik kan al wat hele simpelle programmatjes schrijven in python en tkinter, maar niet in
blender. Van C++ weet ik al wat van 'for loops' en o.a. 'if startumenten'... maar voor bijv. het
inbouwen van exceptions in C++, moet ik nog verder leren. Maar in python lukt mij het meestal
wel al.

Jamie.

Pagina's: [1] 2 3 ... 8