Dutch Blender Community

Algemeen => Leden stellen zich voor => Topic gestart door: superjamie op 10 april 2016, 18:37:52 pm

Titel: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: superjamie op 10 april 2016, 18:37:52 pm
Hallo,

Ik ben Jamie van Cadsand, 23 Jaar oud en ik heb een vrijwilliger voor Blender 3D.
Mijn vrijwilliger hiervoor heet Liban (ik weet zijn achternaam alleen niet). Ik woon
op Arduin en heb echter een verstandelijke beperking. Ik woon dan ook in een
woning van arduin, Zeeland, Branderijstraat in Vlissingen.

Ik kan al redelijk modelleren en werken met modifiers. Momenteel ben ik aan het
oefenen met het renderen in cycles render, maar dat wilt nog niet altijd lukken.

Groetjes Jamie.
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: JvL op 10 april 2016, 18:39:51 pm
Welkom op het forum Jamie en natuurlijk veel Blenderplezier toegewenst.
Je kunt hier altijd met je vragen terecht.
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: IJp op 10 april 2016, 18:46:25 pm
Welkom op het forum Superjamie,
Ik hoop dat we je hier goed verder kunnen helpen en dat we hier ook veel van je Blender projecten gaan zien.
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: rozz op 10 april 2016, 22:14:15 pm
Welkom mede blenderaar.   :D
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: koos2 op 11 april 2016, 10:50:14 am
Welkom Jamie. Wat goed dat je met Blender bezig bent en wat aardig van Liban dat hij je ondersteunt. Ik weet niets van cycles dus zal je daar niet veel mee kunnen helpen. Modelleren en modifiers, daar ben ik wel veel mee bezig, dus dat hebben we gemeen.
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: Ruud op 11 april 2016, 12:17:43 pm
Welkom Jamie, een leuk forum hier waar je wat aan hebt.
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: superjamie op 01 juni 2016, 10:50:14 am
Welkom Jamie. Wat goed dat je met Blender bezig bent en wat aardig van Liban dat hij je ondersteunt. Ik weet niets van cycles dus zal je daar niet veel mee kunnen helpen. Modelleren en modifiers, daar ben ik wel veel mee bezig, dus dat hebben we gemeen.

Nu kan ik al redelijk in cycles werken, misschien ga ik ook aan mijn vrijwilliger vragen
of we ons kunnen richten op de BGE (Blender Game Engine), ik heb al redelijk veel
geoefend met cycles en heb het met wat betreft het renderen van pictures al aardig
onder de knie... Als ik ga oefenen met de blender game engine, denk ik dat ik ook
gelijk ga oefenen met nog veel complexere modellen maken met tools en modifiers
en ook met het creeƫren van diffuse, bump, speculair, AO, reflection en emission maps.
Later zal ik ook willen leren programeren in blender (met in elk geval phyton scripting).

Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: koos2 op 01 juni 2016, 11:54:24 am
Goeie voornemens Jamie.
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: blenderbrammetje op 02 juni 2016, 00:02:19 am
Welkom , als je iets te vragen hebt over renderen met cycles weet ik het misschien.
Daarom tof dat we met zovelen zijn. Anders weet een ander het misschien ! :)
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: WesleyObrie op 02 juni 2016, 12:55:25 pm
Hoi Jamie, leuk om eens iemand in de buurt te hebben die Blenderd!!
Ik woon aan de overkant van het water ;)
Wil je wat weten, zit je hier goed!! Leuke groep en je kan alles vragen.
Succes met Blender!!
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: superjamie op 06 juni 2016, 14:58:20 pm
Ik zit er tot nu toe zelfs aan te denken om mijn eigen textures (diffuse, normal, bump,
speculair, ambient occlusion, grunge, ect) te leren maken, dit wil ik zelf leren doen door
op A4-Papier een of meerdere transparantatie mappen te maken, een of meerdere
displacement mappen en speculair mappen te maken en in het programma GIMP te
bewerken en dan in blender de met GIMP bewerkte diffuse map inladen, de displacement
map inladen en met de displacement modifier de hoogtes genereren... en dan vervolgens
baken tot een diffuse, een normal, een bump en een ambient occlusion map...
als het goed is komt mijn vrijwilliger Liban weer van het weekend op zaterdag... dan ga
ik misschien vragen aan mijn vrijwilliger of wij ons een poos kunnen richten op zelf hand-
painted, bewerkte en baked textures leren maken voor blender games... daarna zal ik
mij misschien willen richten op het werken met de game logic en daarna misschien op het
maken van game materials in objecten, met mijn zelf gemaakte textures...
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: blenderbrammetje op 06 juni 2016, 21:36:36 pm
Nou je bent goed bezig zeg. Leuk. :)
IN ieder geval zal Blender je niet tegenhouden qua mogelijkheden. Het programma is zo onbegrensd als je fantasie is... ::)
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: superjamie op 10 juni 2016, 09:44:30 am
In plaats van dat ik de Blender Game Engine (BGE) wil gaan leren, heb ik van koos2 en
blenderbrammetje begrepen dat Unity3D nog beter is, beter dan de BGE... dus ik heb het
programma unity gedownload op mijn computer, een account aangemaakt en de gratis
versie hiervan gekozen... ik moet unity alleen nog gaan leren... dit wil ik in elk geval doen
door tutorials te gaan bekijken op youtube en vervolgens de stappen hiervan volgen...
Misschien wil ik dan ook de Unity Manual bestuderen voor 3D en scripting...

Mijn vrijwilliger Liban komt zomenteen of straks als het goed is om een uur of
14:00/14:30. Dan wil ik het nieuws over unity gelijk vertellen en dan een tutorial gaan
bekijken via  YouTube. Dergelijke tijd ik samen met Liban de tutorial zal bekijken, wil
ik de stappen in de tutorial gelijk uitvoeren in Unity3D... ik ben benieuwd of het leren
van Unity3D zal lukken.
Titel: Re: Ik ben Jamie van Cadsand
Bericht door: Mortalae op 16 juni 2016, 11:50:21 am
Vrijwilliger?