Topic: Abel  (gelezen 6077 keer)


Abel

« Gepost op: 17 juli 2012, 11:01:56 am »
Hoi, ik heb mezelf zojuist aangesloten bij deze mooie community.

Ik ben Abel, momenteel ben ik nog student (4de jaars) aan de Willem de Kooning Academie. Hier studeer ik Audio Visueel Ontwerpen en hou me dan ook vooral bezig met film, motion graphics en 3d. Ik gebruik Blender omdat het gewoon een SuperVet programma is, ben er eenmaal een keer aan begonnen en heb het nooit meer los kunnen laten. Volgend jaar studeer ik af met hoogst waarschijnlijk een blender creatie, maar voorlopig zoek ik nog een stageplaats waar men Blender mag gebruiken (zijn nu lastig te vinden :( , maar wie weet in de toekomst...).

Verder heb ik nog een website waar mijn portfolio te vinden is http://abelvanderdrift.nl/

Als je vragen, suggesties heb, let me know...

Met vriendelijke groet aan allen...

Abel van der Drift
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2012, 12:36:10 pm »
Hallo Abel,

Welkom op dit forum, zelf ben ik ook nog niet zolang lid ik ben dan ook nog maar een half jaartje bezig met Blender. Op dit forum bij Figuur modelleren referentie aanzichten ben ik samen met Peter aan een Tutorial begonnen en daar leer veel van dankzij dit forum.
Dus veel plezier toegewenst op dit mooie NL Blender forum.

Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2012, 15:20:28 pm »
Hi Abel, 'welcome too'

Heb een vraagje: heb van jouw site Stones_Desrer .. .blend gehaald maar gebruiken gaat helemaal
mis omdat ik 'maar' 2GB geheugen heb, niet leuk,
Wat vreet zoveel ruimte?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Abel

« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2012, 18:55:14 pm »
Hoi Peter,

Ja dat kan kloppen, er zitten heel wat displacement mod. maps in verwerkt, misschien zelfs een beetje te veel. Als je hem eenmaal opgestart krijgt, zou ik meteen een van de stenen en de vloer plane selecteren; de subsurf mod. - vieuw lager zetten, die staat namelijk op 6, dan zou die wat soepeler moeten lopen.

Ik zal trouwens ook nog wat van de andere scenes uploaden. De Desert stone zal ik ook vervangen door een waarbij de subsurf mod - vieuw uitstaat.

Groet,

Abel
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2012, 06:55:41 am »
Hi,
geen kans om de bestaande .blend te openen, heb bijna alles wat draaide verwijdert ==> was niet te open, blender crashte min of meer.

Als je wilt stuur me hier of via PM een link van een laadbare versie ....

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Abel

« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2012, 12:14:07 pm »
Hoi Peter,

Bij deze link staat de subsurf mod -vieuw voor de displacement maps uit, hij hoort zo beter op te starten, alhoewel het renderen ook wel lastig zal zijn  :? (+cycles natuurlijk).

http://abelvanderdrift.nl/wp-content/uploads/2012/04/Stones_Desert_Scene1.zip

Ook heb ik hier nog wat andere blend files gepost, men mag er mee doen wat hij/zij wil...  :D
http://abelvanderdrift.nl/?p=124

(over mijn systeem:)
(Ik heb zelf een systeem met een 2.83 quad core en 8 gig werkgeheugen, en renderen doe ik in blenderboot linux, die is bijna 40% sneller dan windows)

Groetjes,

Abel
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2012, 12:51:37 pm »
Nee gaat niet zie:
read blend: C:UsersPeterDownloadsStones_Desert_SceneStones_Desert.blend
Calloc returns null: len=103809024 in CDMTFace, total 1169913956
Calloc returns null: len=75497472 in CDOrigSpace, total 1188787576
Calloc returns null: len=113246208 in CDMLoopUV, total 1188787576
Calloc returns null: len=75497472 in CDOrigSpaceLoop, total 1188789976
Calloc returns null: len=56659968 in dm_dupEdgeArray tmp, total 1273784764
Calloc returns null: len=47185920 in dm_dupFaceArray tmp, total 1273784764
Calloc returns null: len=113246208 in CDMLoopUV, total 1236035528
Calloc returns null: len=75497472 in CDOrigSpaceLoop, total 1236035528
Calloc returns null: len=75497472 in dm_dupLoopArray tmp, total 1273784764
Calloc returns null: len=47247380 in dm_dupVertArray tmp, total 1286165628
Calloc returns null: len=56659968 in dm_dupEdgeArray tmp, total 1286165628
Calloc returns null: len=47185920 in dm_dupFaceArray tmp, total 1286165628
Calloc returns null: len=75497472 in dm_dupLoopArray tmp, total 1286165628
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2012, 07:51:35 am »
Welkom! Je blender werk ziet er goed uit! Je website trouwens ook. Heb je voor de heineken splash de blenderguru tutorial gebruikt?

Heb je hier de vacature gezien, misschien iets voor jouw? http://dbc.mad-creations.nl/dbc/viewtopic.php?f=8&t=13
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Abel

« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2012, 14:46:50 pm »
@Peter, erg jammer dat het niet lukt, ik zou ook niet weten waar het aan zou kunnen liggen. Zelf heb ik vaak problemen met het verzetten van een blend file van een pc naar mac, maar meestal alleen met particle settings. Misschien heeft het te maken met een 64 bit versie naar een 32 bit versie ofzo...

@ Jogai, Bedankt! En ik heb inderdaad de blenderguru tutorial gebruikt, had al een tijd niet met de fluid sim. gespeeld. Nu ik er steeds meer op let zie ik overal posters van bijv: coca cola zero, 7 up en dergelijke om me heen, met allemaal dezelfde fluid effecten die net zo goed in Blender gemaakt kunnen worden ipv bijv  :?  realflow.

Ik heb de vacature bekeken, klinkt wel interessant. Alleen heb ik zojuist een stageplaats aangeboden gekregen bij "we are reasonable people", waar ik lekker met blender aan de slag mag.  :D

Groetten,

Abel
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »