Topic: Bart stelt zich voor.  (gelezen 4749 keer)


Offline Bart

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 20 september 2013, 12:02:01 pm »
Dag beste forumleden,

Mijn naam is Bart en bij toeval ben ik op deze site gekomen.
Nieuwsgierig geworden heb ik Blender op mijn pc (Ubuntu) gedownload.
Blender ziet er zeer "gelikt" uit, ik heb in de jaren tachtig met "Prime Medusa"gewerkt ( 2D en 3D).
Ik ben er van overtuigd dat je met dit programma een heel lange leercurve hebt, maar dat zie ik als een uitdaging.
Het lijkt me prachtig om 3D modellen te maken, ik heb als hobby scheepsmodelbouw (16 en 17 eeuw), en een aantal onderdelen te kunnen maken van een schip !

Met vriendelijke groet,
Bart.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2013, 12:51:19 pm »
Welkom Bart,

Het klopt wel dat je met Blender een vrij lange leercurve hebt omdat er zoveel verschillende aspecten ziijn waar je je in kunt verdiepen. Aan de andere kant hoef je niet de volledige software te beheersen om er leuke dingen mee te maken. Veel mensen leren vooral het modelleren en het gebruik van materialen en texturen en laten bijvoorbeeld de video editing voor wat het is.
Scheepsmodellen zijn zeker goed te maken in Blender dus ik zou zeggen begin er gewoon mee. Er is meer dan genoeg info te vinden op internet (tutorials) en je kunt natuurlijk ook altijd met vragen hier op het forum terecht.

Succes!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2013, 13:27:15 pm »
Hoi Bart

Leuk dat je ook komt kijken hier. Iedereen is hier met Blender op zijn eigen manier bezig en wat vooral belangrijk is. Je kunt hier met al je vragen terecht.

suc6
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2013, 14:24:25 pm »
Hallo Bart,
Het zal wel duidelijk zijn dat je hier goed zit met Blender en heb je vragen dan is er hier altijd wel iemand die je kan helpen.
Ik kijk nu al uit naar je eerste model.
Succes.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2013, 16:00:17 pm »
Hey Bart ,

ik kan je alleen maar aanmoedigen om het leerproces te ondergaan , ikzelf ben vorig jaar oktober ook op mezelf begonnen met blender en op den duur zat k dan toch eens vast maar ik moet eerlijk zijn , de hulp die ik al gekregen heb hier op het forum is voor mij althans van onschatbare waarde geweest.
Ga er alvast voor , Tis de moeite !

Vriendelijke groeten Timmy
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2013, 22:55:10 pm »
Bart, Blender is een uitgebreid pakket, maar het is gratis en open-source, dus hoewel je altijd verder kunt leren, zijn er overal gratis en zeer toegankelijke tutorials van te vinden in pdf, youtube enz...
Als je er alleen schepen mee wilt bouwen kun je al binnen enkele weken een heel schip bouwen omdat de basis-modelleertechnieken best snel onder de knie te krijgen zijn,
en de basis materialen zich al heel goed lenen om een houten schip mee te texturen en kleuren....
Volg een modelleer tutorial en een tutorial Blender-basics, en je bent al een heel eind op weg....

Welkom op het forum en als je vragen hebt, nou ja iedereen zei het al ...  :lol:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2013, 12:33:36 pm »
Hoi Bart,

Welkom op dit forum. Kan een hele hoop dingen gaan roepen. Maar de leden hebben al veel gras weggemaaid. :-)

veel plezier hier!

Groet,
MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl