Topic: Even voorstellen: ik ben Henkus  (gelezen 3055 keer)


Offline Henkus

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 april 2018, 21:32:10 pm »
Hallo Blenders

Mijn naam is Henkus Schumacher en ben begin maart in Blender begonnen. Mijn achtergrond in 3D is 3DS Max 5 en is ben daar behoorlijk mee bezig geweest tussen 2003 en 2008 (zie http://www.hjschumacher.nl/henkus_3d/index.html).
Omdat ik geen toegang had tot een fatsoenlijke renderer bleef het bij de ingebouwde van 3DS Max.
Omdat er een paar keer nieuwe Windowsversies uitkwamen kon ik op een gegeven moment er niet meer in werken en stopte er mee.
Ik kende Blender al wel uit de begintijd, maar vond het veel te moeilijk en de resultaten niet geweldig. Tot ik in februari weer een keek en zag wat BlenderGuru en consorten zoal fotorealistisch maakten. Toen kreeg ik weer zin om bezig te gaan.
Blender heeft wel een erg stijle leercurve en ik ben inmiddels 68, dus het gaat niet meer zo vlot, maar ik heb er weer lol in!
Ik heb net mijn eerste projectje afgerond; een ruimteschip zoals dat gebruikt wordt in "Het raadsel van Atlantis", de strip met Blake en Mortimer van E.P. Jacobs.



P.S. Ik ben ook op zoek naar een Blendermaatje; iemand waar ik mee kan praten over problemen die ik tegenkom en waar ik eventueel naar toe kan gaan. Ik woon in Limburg.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2018, 07:33:57 am »
Welkom Henk is, leuk om al wat werk van je te zien en als je mensen zoekt om over blender te praten ben je aan het juiste  adres.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 24 april 2018, 07:50:55 am »
Welkom op het forum. Hulp zul je hier genoeg vinden, is het niet in een concreet antwoord dan wel in meedenken over een mogelijke oplossing.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2018, 08:56:33 am »
Gezellig. Er zitten hier wel meer 60 plussers en zeker ook stripliefhebbers. Als we alles over Blender bespreken dan moeten we minstens 90 worden.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2018, 09:47:57 am »
Welkom Henkus op het 50+ forum en er zijn hier ook redelijk wat jongeren aanwezig waar je alle vragen aan kwijt kunt.
Ik heb je website eens bekeken en het ziet er allemaal goed uit, nu nog wat mooie Blender renders erbij dan is het helemaal compleet.
P.S.
Ik ben 59 en woon vlak bij de Efteling in Brabant dat is een beetje te ver weg denk ik zo maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel.
Succes met Blender.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 april 2018, 11:27:15 am »
Veel Succes met blenderen...., maar ik heb het druk met mijn eigen projecten. Dus kan geen
blendermaatje worden!..., maar ik help soms wel mensen op dit forum, wanneer ze vragen hebben.

Ik ben Jamie van Cadsand. Ben officieel begonnen met blender vanaf mijn 22e ergens vlak
voor de zomer voordat ik ging verhuizen naar een andere woning van stichting arduin, van
het breugelplantsoen naar de branderijstraat.... ik heb echter een verstandelijke beperking
en woon nog steeds in een groep.... ik ben rond 26 oktober 2015, precies op mijn verjaardag
officieel gaan wonen op de branderijstraat, in een groep.... ik heb me voor het eerst geregistreerd
voor de dbc-3d forum rond dacht ik 4 april 2016 als superjamie en had mijn account later
opgegeven..., maar later heb ik me weer opnieuw geregistreerd als JamieVanCadsand. Dat was
ongeveer een half jaar geleden inmiddels, voor mijn 25e verjaardag in 2017....


Maar goed, dat doet er niet veel toe...

Ik ben nu 25 en moet echter nog steeds bijleren over blender.... ik zal je vertellen, dat ze
bezig zijn met een nieuwe blender, namelijk blender 2.8...

In welke blender's render engine werk jij graag?, ben wel benieuwd!...

Ik zal je zeggen dat blender's internal engine in 2.8 echter word vervangen door Eevee...
Eevee is nog in ontwikelling... ik zelf gebruik de 2.8 testbuild van blender, maar alleen om
Eevee te testen.... niet voor productie.

Voor productie gebruik ik nog steeds blender 2.79... maar zit mezelf wel al te verheugen
op de final release van 2.8.....

Ik dacht dat rozz had gezegt, dat blender 2.8 op zijn vroegst ergens in augustus uit komt...
maar 2.8 is nu nog in ontwikelling....

Als jij vragen hebt, over bepaalde tools, modifiers en/of materials, kan ik jouw misschien
toch soms wel helpen..... Ik werk voor productie voornamelijk in cycles. Later zal ik misschien
in Eevee willen werken voor animaties....,

Jamie.


« Laatst bewerkt op: 24 april 2018, 11:32:40 am door JamieVanCadsand »
Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.