Topic: Erik  (gelezen 9471 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 08 juni 2015, 13:16:11 pm »
Attentie kanaal 14 Attentie kanaal 14 is er iemand standby.
Mooie tijd gehad met de 27 MC.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #16 Gepost op: 08 juni 2015, 21:29:52 pm »
heb nog 2 27 mc bakken staan... hy-comm 4000 en een hygainV 80 kanalen am-fm-ssb

en ook een paar jaar op de 3 mtr gezeten....  doe daar nu weinig meer mee....   doe nog wel veel met electronica en CNC....

Attentie kanaal 14 Attentie kanaal 14 is er iemand standby.
Mooie tijd gehad met de 27 MC.

pas nog eens een 27 mhz bak aan gehad... je hoor echt bijna werkelijk niets.... 

Offline 可憐狐

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 09 juni 2015, 09:45:21 am »
zelfs heb ik niet veel gedaan met 27mc
zat voornamelijk in de vereniging vanwege de halfjaarlijkse vergaderingen met de huidige KPN om meer banden vrij te krijgen

mijn passie was het meer om zendbakjes te bouwen, sigaartje er achter, versterker en twee platenspelers en dan vooral uit de handen van de politie blijven

modelvliegtuigen het zelfde, ik stond liever uren lang achter de draaibank om een motortje uit een blok te frezen dan het echte vliegen.

trok toch al vreemde blikken want ik was toentertijd de enige meid die zich daarvoor interesseerde

mis die tijd wel een beetje, tegenwoordig is zo veel PC geworden
in the multiverse everything works in circles
even for those who think in straight lines

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #18 Gepost op: 09 juni 2015, 14:15:45 pm »
mis die tijd wel een beetje, tegenwoordig is zo veel PC geworden

zeker.... het is nu niet meer allemaal mogelijk alles door te hebben (denk ik)
van me eerste computers wist ik alles... op chip niveau....

data boeken liggen van de VDP en geluidschip....  ik programmeerde in ML , en via die data boeken kon ik weer meer voor elkaar krijgen...

maar ja..toen kon je nog een listing over typen en dan had je een spelletje...  de jeugd zie je aan komen...

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 09 juni 2015, 17:11:02 pm »
In de kijk stonden altijd leuke over te typen listings, gewoon kleine dingetjes..van stuiterend balletje tot schietspelletje..

Offline evdf

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 09 juni 2015, 19:34:45 pm »
27 mc heb ik wel even gedaan maar uiteindelijk ben ik voor het zendamateurexamen gegaan (rond 1990). Morse seinen wilde ik wel leren maar het kwam er maar niet van om het goed te doen dus het is bij het (om)bouwen van zenders en ontvangers gebleven.

Wat computers betreft ben ik met een Laser 310 begonnen en die programma's kon ik toen niet opslaan dus als de computer uit ging was het programma ook weg :( Via een Atari 1040 naar een PC gegaan waarbij ik de poorten van de PC met basic en later met C++ op pinniveau aanstuurde. Daarmee stuurde ik een zender die in morse mijn call uitzond.
 Inmiddels had ik op de MTS (electronica) geleerd om de Z80 processor te programmeren en veel later, een paar jaar geleden ben ik met de PIC processor begonnen en daarna Arduino Uno.

Met de modelbouw was ik ook al begonnen, rond m'n 16e had ik m'n eerste zwever maar doordat ik 15 km van het modelvliegveld woonde en op de fiets moest kwam dat niet lekker van de grond (letterlijk en figuurlijk). ondertussen had ik ook 2 modelauto's en een modelboot. Die hobby's hebben een tijd stil gelegen en 7 jaar geleden ben ik weer met modelvliegen begonnen en dat doe ik nu nog steeds met veel plezier. Op dit moment ben ik weer een model aan het bouwen (link naar bouwverslag). Zo meteen ga ik weer hiermee verder, even een avondje balsastof snuiven ;)
Groeten,
Erik

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #21 Gepost op: 09 juni 2015, 23:50:13 pm »
Mooie hobby's heb je evdf maar niet te high worden van dat snuiven ;D .
Dat modelvliegen zou niets voor mij zijn als mijn vliegtuigje neer zou storten dan stort ikzelf in :) ;)
Veel succes met je hobby's en hopelijk gaan we ook nog leuke dingen zien wat je met Blender in elkaar knutselt..