Algemeen > Over Blender

Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas

(1/2) > >>

reekje:
In dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=nEZasf6Mnto
op minuut 30.36 zie je texture atlassen en een stad die met behulp van enkele texture atlassen en vertrex colors gemaakt is
nu mijn vraag hoe gebruik je dergelijke texture atlassen in blender?

Zaph:
Het is gewoon een texture waar meerdere textures in een zitten. Je kunt gewoon net als anders met een UV-map aangeven hoe de texture op een object gebruikt moet worden, alleen gebruik je dan niet de hele afbeelding, maar alleen een klein deel ervan.

Het is gewoon een trucje om niet tig kleine texures te hoeven laden, maar 1 verzameltexture.

reekje:
Ja dat heb ik begrepen
Maar hoe voer je het technisch uit
dus hoe zet je dat ene deeltje van de texture op juist dat deel van dat model?

Zaph:
In de UV-editor zie je toch links de texture, en rechts je model? Als je dan unwrapt verschijnen de geselecteerde faces over je texture heen. Daar verplaats je ze zodat ze maar 1 van de onderdelen van de 'atlas' beslaan.

reekje:
Heel erg hartelijk dank

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie