Topic: Rood kader welke functie heeft het en hoe krijg ik het weg  (gelezen 3489 keer)


Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 oktober 2015, 11:28:31 am »
Tijdens het werken in een document is dit rode stippelkader in beeld verschenen. Ongetwijfeld heb ik het zelf gedaan, al kan ik niet herleiden hoe. Wat ik ook doe, het blijft in beeld. Ook deleten lukt me niet.

1. Welke functie heeft dit kader.
2. Hoe krijg ik het weg?



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2015, 12:02:57 pm »
Dat is een render border waarmee je alleen bepaalde gebieden van je image kunt renderen om tijd te besparen.
Inschakelen doe je met Ctrl+B en uitschakelen met Ctrl+Alt+B.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2015, 13:19:59 pm »
Geen idee, dat je met die selectietool het renderingkader kunt uitschakelen. Een renderingkader ken ik wel uit Photoshop en uit After Effects, er was echter geen haar op mijn hoofd, die daar aan had gedacht. Thnx!!
By the way, het is gelukt.

Aan renderen ben ik in dit document sowieso nog lang niet toe. Tussentijds had ik ook nog niet gerenderd. Tijdens het werken is het vooral een vraagteken geweest.
Opgelost!!

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2015, 18:14:43 pm »
Dit is wel een oud bericht. Maar ik wist die tip ook niet. Heb hem natuurlijk uitgeprobeerd, maar zie geen verschil.
Ook al selecteer ik een gedeelte dan nog gaat blender het hele scherm renderen. Of ik dat nu in cycles doe of in blender dan maakt het geen verschil.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2015, 19:00:21 pm »
Bij mij maakt het weinig uit. Het hele beeld is net zo snel gerenderd als een klein vakje. Ik denk dat het vooral nut heeft bij trage computers.
Maar handig om te weten.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB