Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: [1] 2 3 ... 36
1
Over Blender / Re: Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 25 december 2017, 11:31:45 am »
In de UV-editor zie je toch links de texture, en rechts je model? Als je dan unwrapt verschijnen de geselecteerde faces over je texture heen. Daar verplaats je ze zodat ze maar 1 van de onderdelen van de 'atlas' beslaan.

2
Over Blender / Re: Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 25 december 2017, 02:28:55 am »
Het is gewoon een texture waar meerdere textures in een zitten. Je kunt gewoon net als anders met een UV-map aangeven hoe de texture op een object gebruikt moet worden, alleen gebruik je dan niet de hele afbeelding, maar alleen een klein deel ervan.

Het is gewoon een trucje om niet tig kleine texures te hoeven laden, maar 1 verzameltexture.

3
Eindresultaten / Re: tuin
« Gepost op: 03 december 2017, 13:54:48 pm »
Oh, en 'Balinese'...  ;)

4
Over Blender / Re: NOOB vraag ivm positioneren object op object
« Gepost op: 25 november 2017, 11:50:01 am »
Alles wat je nodig hebt zit in die video - gewoon even wat uitproberen dan ontdek je vanzelf wat werkt voor jou!

5
Over Blender / Re: NOOB vraag ivm positioneren object op object
« Gepost op: 24 november 2017, 15:14:19 pm »
Een van de vertices selecteren, de 3D-cursor daarnaartoe verplaatsen, en daarna het tweede object ten opzichte van de 3D-cursor positioneren?

6
Materialen en Texturing / Re: Texture op binnenzijde object
« Gepost op: 10 november 2017, 19:54:59 pm »
Heb je het materiaal opnieuw aangemaakt? Materialen zijn niet uitwisselbaar tussen Blender Render en Cycles... ;)

7
Over Blender / Re: 2.79
« Gepost op: 09 november 2017, 00:25:11 am »

8
Over Blender / Re: 2.79
« Gepost op: 08 november 2017, 21:43:26 pm »
Eh...2.79 is al even uit - dit is een aangepaste versie waar ze hun eigen dingetje genaamd MantaFlow in geintegeerd hebben.  ;)

edit: ah, waarschijnlijk gepland voor 2.8: https://www.blender.org/conference/2017/presentations/358

9
Onderhanden werk / Re: bezig met;
« Gepost op: 03 november 2017, 21:05:12 pm »
Afbeeldingen toevoegen lukt prima, zo te zien!  ;)

En ja, je kunt gewoon van renderer wisselen - alleen zijn de materialen niet compatible met elkaar, dus als je die in Blender Render hebt toegevoegd zie je daar in Cycles niks meer van, en omgekeerd.

10
Andere software / Re: Iemand ervaring met Houdini? Ziet er zeer interessant uit!!!
« Gepost op: 02 november 2017, 12:48:19 pm »
Heb je wel op de goede tab gekeken, Koos? Indie moet je hebben: https://www.sidefx.com/buy/#houdini1

11
Game Engine: resources / Google Poly
« Gepost op: 01 november 2017, 20:57:37 pm »
Bedoeld voor Augmented Reality apps, maar allemaal in .OBJ formaat, dus prima te importeren in Blender: https://poly.google.com/  :)

12
Blender Interface / Re: Probleem importeren grotere .dff bestanden
« Gepost op: 28 oktober 2017, 17:52:19 pm »
Lijkt me dat je moet zorgen dat het niet in het bestand terecht komt - bij het aanmaken ervan dus. Het is een binair bestandsformaat, dus een bestaand bestand filteren zal niet lukken.

13
Blender Interface / Re: Probleem importeren grotere .dff bestanden
« Gepost op: 28 oktober 2017, 16:17:43 pm »
Aan de foutmelding te zien heeft dat niks met de grootte te maken, maar met een eigenschap in een material die een onverwachte waarde heeft: "Expected type 3, found 6".

14
Community suggesties / Re: Veilig?
« Gepost op: 24 oktober 2017, 13:34:42 pm »
Google is met een campagne bezig om alle websites van http naar https over te krijgen, waarbij de 's' voor Secure staat. Het verkeer tussen je browser en de website is dan ge-encrypt en kan dus niet onderschept worden.

Deze site is http, zonder 's', en dus niet 'veilig' - dat houdt in dat er een theoretische mogelijkheid is dat, als je inlogt, je wachtwoord onderschept kan worden.

Om dat te kunnen doen moet je echt wel weten wat je aan het doen bent, dus dat risico is niet heel groot (lees: minimaal).

15
Eindresultaten / Re: Palmboom strand
« Gepost op: 21 oktober 2017, 04:28:33 am »

Pagina's: [1] 2 3 ... 36