Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - danchap

Pagina's: [1] 2
1
Blender Interface / objecten verdwijnen in viewport. blender2.83
« Gepost op: 30 juni 2020, 11:43:51 am »
zomaar opeens verdwijnen verschillende objecten/meshes in mijn viewport, als ik render zijn de objecten nog aanwezig.
Mac Radeon vega pro 20


viewport:

render:

2
Onderbouwde kritiek / wind blaast in de verkeerde richting
« Gepost op: 10 januari 2019, 11:51:07 am »
beste blenders,

Ik ben een bootsimulatie aan het maken met eevee. mijn wind blaast in de verkeer dichting, wat ik ook doe in de wind en softbody setting.
Kan iemand mij daar bij helpen, thanks



3
Onderhanden werk / Re: Haar particles renderen niet meer
« Gepost op: 26 oktober 2016, 13:36:22 pm »
Ja heb gerenderd met F12

4
Onderhanden werk / Haar particles renderen niet meer
« Gepost op: 26 oktober 2016, 12:41:53 pm »
Ben bezig met een nieuw vrouwen hoofd.


Vandaag open ik dezelfde file, werk wat aan de ogen en maak een nieuwe render. het resultaat: haar particles renderen niet juist, terwijl in 3d view de paricles wel degelijk te zien zijn. Als ik de render wil bewaren kan dit niet, save as image enzo zijn grijs. Iemand?





5
Onderhanden werk / Re: hoofd met realistische huid materie
« Gepost op: 15 oktober 2016, 11:13:17 am »
Ben gestopt met de huidhaartje, kruipt teveel tijd in. Belichting, kleur enzo aangepast. Hier ga ik het bij houden en hup naar het volgende project.



6
Onderhanden werk / Re: hoofd met realistische huid materie
« Gepost op: 13 oktober 2016, 11:45:40 am »
Heb er haartjes opgezet met particle system, fijn, als ik groter of meer haartjes zet krijgt zij een baard en dat is niet de bedoeling. Ondertussen ook de belichting en hoofdhaar verbetert.




7
Onderhanden werk / Re: hoofd met realistische huid materie
« Gepost op: 10 oktober 2016, 16:44:03 pm »
Ijp, de verlichting kan inderdaad beter en je paricle haartjes is een goed idee. Het zal niet simpel zijn de juiste fijnheid en ballans te vinden, er zijn zoveel instellingen in het particle systeem. Ga een poging ondernemen.

8
Onderhanden werk / Re: hoofd met realistische huid materie
« Gepost op: 09 oktober 2016, 15:08:56 pm »
Heb de normalmap en glossy meer op elkaar afgestemt. Maar dan vind ik dat het gezicht een beetje plat is, kan wel aan de verlichting liggen.
Is niet simpel om het juiste evenwicht te vinden.
Het licht van de kaaklijn is het spotje dat de oorbel verlicht

Denk dat dit er al beter uitziet.




9
Onderhanden werk / hoofd met realistische huid materie
« Gepost op: 09 oktober 2016, 12:44:28 pm »
Hi,
De huid ziet er nog een beetje te veel was/plastiek uit. Zou het graag wat grover hebben. Dat je de huidstructuur beter ziet.

Het hoofd is gemaakt in Make Human en gerenderd met Blender. voor de huidmaterie heb ik de "realistic SSS skin material" van CGBlender gebruikt, https://cgblender.com/subsurface_scattering   





10
He Superjamie

Je kan dat vinden op YouTube https://www.youtube.com/watch?v=ajdnTVDxsxU. Rond minuut 05:19 in het filmpje

11
Blender Interface / Re: Edit mode viewport problem
« Gepost op: 31 januari 2016, 15:46:01 pm »
 Heb dan uiteindelijk blender verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, Nu komt mijn kubus goed, zoals het moet in edit mode, de edges lopen niet meer door.

Doch bij het openen van mijn model krijg ik terug de transparante edges. Het moet dus in de Blend file zelf zitten.

Heb ondertussen enkele test gedaan en het model eerst exporteren naar X3D Extensible .x3d en dan terug importeren en voila … all good.

Dank u,

12
Blender Interface / Re: Edit mode viewport problem
« Gepost op: 31 januari 2016, 09:25:34 am »
Ik heb deze kubus niet zelf gemaakt hij verschijnt zo als ik met een NEW document begin in blender.
Dit is dus de Default Cube.

13
Blender Interface / Re: Edit mode viewport problem
« Gepost op: 30 januari 2016, 16:58:29 pm »
Heb een nieuw document aangemaakt met de default cube en alles gecontroleerd, Geen subdivision, smooth, enz.
en zie de edges lopen in de cube (met een kleinere cube vanbinnen)… eigenaardig.
Zou die echt graag weg hebben, dat is zeer verwarrend met complexe objecten.

 


14
Blender Interface / Re: Edit mode viewport problem
« Gepost op: 30 januari 2016, 15:59:54 pm »
Aan en uit gezet, het probleem blijft het zelfde

15
Blender Interface / Re: Edit mode viewport problem
« Gepost op: 30 januari 2016, 15:51:55 pm »
Ja dat  staat uit, Hoe meer ik inzoom hoe minder diep de edges in het model verdwijnen.








Pagina's: [1] 2