Topic: Prins Willem 17de eeuws VOC schip  (gelezen 48915 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 17 oktober 2019, 02:34:57 am »
Eerste test nog aan het zoeken naar een mooie vorm van de balusters.
Werken met een array,vergeet het maar door de belijning die alle kanten getoogd is :)
Tussen de eerste en de tweede reling komt straks weer een beeldhouwwerk als sluiter.

« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2019, 02:38:31 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:03:56 pm »
Je maakt een zeilboot, maar gaat als een ijsbreker door alle problemen gestaag door. Petje af!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 17 oktober 2019, 14:08:57 pm »
Het voordeel van bouw ervaring :) ,De praktijk van oplossen zit wel gegoten door het werk als aannemer steenhouwer dan leer je er over heen te kijken en komt tijd komt raad gaande weg zie je ineens het licht :)
De aftimmering is gedaan later komt er een beeldhouwwerk op de ronding als kers op de taart .


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 17 oktober 2019, 16:39:04 pm »
Voorlopig zit ik rond de 450 MB valt me niks tegen .
Open GL
https://www.youtube.com/watch?v=TC7rmyewDzA&feature=youtu.be

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 17 oktober 2019, 22:40:13 pm »
Matcap Het schip is in middels zo groot als werkvloer dat het fungeert als een lamp veel te fel wit om mee te werken ,Dit geeft weer rust Nu in de hoogte aan het bouwen .
De kraaiennesten in de mast is het porring punt van de touwen en dit bepaald mijn plank (balk) aan flank van het schip.
Deze balk zat verankerd aan het schip .
De voorbereiding om dit te maken zijn de masten, eerste setup.  https://www.youtube.com/watch?v=4wJEMljIda8&feature=youtu.be

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 19 oktober 2019, 14:19:13 pm »



« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2019, 15:06:46 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 19 oktober 2019, 17:40:37 pm »





Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 20 oktober 2019, 09:24:46 am »
Het ziet er naar uit dat dit heel erg goed gaat worden. Eventjes volhouden nog.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 20 oktober 2019, 10:01:02 am »
Eventjes :) Ik had er een maand of 5 voor uit getrokken,
Voor zover zo goed het valt me niks tegen nu is het moeilijkste achter de rug.
Nu alle UV's van de romp goed ingesteld de gaten bewerkt met extra loops de luiken aangebracht.
Als je ziet hoe groot het schip is en hoeveel onderdelen die in het zicht komen moet je overzicht houden.
Systematisch werken per onderdeel proberen af te maken en soms moet je een ander onderdeel maken voor de maatvoering.
Het is geen onaardig model om mee te werken dat geeft het plezier om in deze scene te werken , met de materialen moet je ook voorzichtig zijn.
Het vreet MB's en laat de performance van de computer zakken,gisteren een test gedaan ook met de environment 3 hdri textures ingeladen, bij elkaar had ik 1 GB tot 1,5 GB met een render ,maar mooie fotos . De file zelf is een 400mb  het laat zien dat materiaal ook vreet als je gaat tweaken.
De UV had ik zo ingesteld dat de ruimte tussen de kanonsgaten gelijk stond aan de texture grote.
Het schip is 68 meter dus de textures vragen om een hogere resolutie, zoals het er nu uitziet in resolutie is mij goed .
De luiken en de wand moet ik nog op elkaar afstemmen.
De masten zijn nu aan de beurt.
Subdivide uit.UV klaar.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 21 oktober 2019, 02:27:42 am »







Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 21 oktober 2019, 08:25:28 am »
Ik krijg plotseling zin om mijn Roodbaardstrips weer eens te voorschijn te halen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 21 oktober 2019, 21:01:29 pm »
Tot zover van wat er van gebakken is :D




Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 22 oktober 2019, 17:28:00 pm »
Wat mij betreft mag je er een gebakje op nemen, dat heb je wel verdiend.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 22 oktober 2019, 22:13:23 pm »
Mooi gemaakt , ook die touwen , het klimmerek.

Het word echt een mooi schip.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #59 Gepost op: 23 oktober 2019, 10:50:03 am »
Knap stukje werk tot nu toe afgeleverd Ruud het ziet er goed uit.