Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - WesleyObrie

Pagina's: [1] 2 3
1
Belichting en Rendering / Graag tips om verder te komen!
« Gepost op: 09 juni 2022, 15:52:20 pm »
Hallo!

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen!
Ik zit met een probleempje...

Ik ben bezig een scene op te zetten met assets van een pakket van Kitbash 3D.
Prachtig pakket maar loeizwaar voor m'n pc...
En ik bedoel echt zwaar! Heb er net 3 gebouwen in gezet en mijn ram en gpu draaien al door.
Zelfs op wireframe en solid view gaat alles al super traag...

Ik heb alle modifiers al uitgezet, removed double vertices etc.., nog steeds weinig vooruitgang...
Bij overschakelen naar material en render mode crasht Blender gewoon!

Ook heb ik al de overlays uitgezet maar ook dit haalt weinig uit...

Heeft iemand een goeie tip of truc die mij kan helpen deze belasting zo laag mogelijk te houden?

Ik zal er ff bij zetten dat mijn gpu verbruik in solid preview mode al meer dan 11gb is en de ram al 40gb is!
Render staat op eevee, 1 sample voor de viewport, alle opties uit (bloom, amb oc etc).
In de preferences staat ie op Optix! En ik heb een Evo980 m2nvme ssd van 1tb als cache staan!
Ik snap het ook niet...

Dit zijn mijn specs:
AMD Ryzen 9 5950X
64gb ram 3200mhz
RTX 3080 12gb

Elke tip is welkom! Er valt zo niet mee te werken...

En iemand toevallig hier ervaring mee? https://www.youtube.com/watch?v=toManFMUSFQ

2
Onderhanden werk / Bommetje wil niet lukken...
« Gepost op: 06 juli 2018, 02:39:06 am »
Beetje aan het spelen met de smoke sim...
Probeer een nuclear explosion te maken maar lukt nog niet helemaal,
krijg de kap niet helemaal rond...

Iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Heb al verschillende dingen geprobeerd in de instellingen maar kom
niet dichterbij dan dit...




3
Onderhanden werk / Hurricane...
« Gepost op: 04 juli 2018, 02:58:50 am »
Beetje aan het spelen geweest met modifiers en displacements...
Bliksem gemaakt met de ivy generator.
De belichting wordt de volgende stap!!
Iemand nog ideeën om het op te leuken?!




4
Over Blender / Octane Render
« Gepost op: 04 juni 2018, 11:21:38 am »
Kwam deze ook tegen, ziet er heel goed uit voor als je met de smoke en fire simulator wilt spelen!!

https://www.youtube.com/watch?v=m47_7ibaeBs

5
Particles en Simulaties / Flip Fluid
« Gepost op: 03 mei 2018, 15:56:26 pm »
Misschien interessant voor iemand?
Het lijkt mij in ieder geval een mooie addon!!

https://www.youtube.com/watch?v=XENN7cE-77c

6
Experimenten / Filmic Blender als de nieuwe standaard!?
« Gepost op: 28 maart 2018, 02:28:06 am »
Hallo!!

Ik moest deze toch echt ff delen.., heb er nu zelf verschillende tests mee gedaan en het werkt echt!!
Ziet er stukken beter uit  ;D

Hier een uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=m9AT7H4GGrA

En hier de download: https://sobotka.github.io/filmic-blender/

Doe er je voordeel mee!!  ;D



7
Experimenten / Realflow Fluids
« Gepost op: 27 maart 2018, 18:23:49 pm »
Hallo!!

Vandaag even gespeeld met Realflow, das het betere werk voor fluid sims!!  :D
Ging vrij makkelijk allemaal, en Blender doet ook niet moeilijk met importeren.

Realflow is vrij duur, maar je hebt een "try" versie!!
Nadeel hiervan is dat je niks kan importeren/exporteren...

Heb even snel een filmpje geplaatst, hierzo: https://youtu.be/ZfIECOBR8tY

Hier een tuto: https://www.youtube.com/watch?v=kqBBo8UXJWk

8
Eindresultaten / Zondag projectje...
« Gepost op: 26 maart 2018, 03:12:03 am »
Kwam nog een projectje tegen waar ik ooit eens aan begonnen was.., ook maar "ff" afgemaakt...
Ik was halverwege zo'n beetje met het uitbouwen, dus dat eerst maar afgerond, en dan de materials
en textures toepassen!!
En toen was het weer veel te laat, dus hier laat ik het bij...















9
Experimenten / Wie weet veel van de smoke simulation? Heb wat hulp nodig...
« Gepost op: 11 maart 2018, 03:27:01 am »
Hallo luitjes!!

Heb ik eindelijk weer eens wat tijd om te Blenderen, loop ik tegen een probleem aan...
Nou ja, probleem.., ik kom er niet aan uit in ieder geval.
Zoek me al een hele dag suf op internet maar de meeste dingen die ik vind zijn de "standaard" dingen die je met de smoke sim kan doen...
Ik zoek naar een methode om de smoke zo te manipuleren dat ik er vormen mee kan maken.
Ik wil een persoon/character maken van rook, en die dan laten transformeren naar wat anders.
Maar ik wil dat de rook op z'n plaats blijft, en niet gaat "vliegen".
Heel moeilijk uitleggen zo.., ik zoek er een plaatje bij, moment...





Zoiets dus, dat de vorm blijft zoals ie is...
Heb het al in een mesh geprobeerd van een character, werkt niet.
Ben even radeloos, dus als je een idee hebt, hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!!

Mvg Wesley

10
Andere software / Iemand ervaring met Houdini? Ziet er zeer interessant uit!!!
« Gepost op: 31 oktober 2017, 21:42:09 pm »
Hallo!!

Zo maar even tussendoor, heeft iemand ervaring met Houdini?
Of ooit eens geprobeerd? De nieuwste versie komt uit en ziet er zeer goed uit!!
Ben zo maar eens benieuwd....

https://www.sidefx.com/community/houdini-165-sneak-peek/

11
Animaties / Mixamo Blender Animatie
« Gepost op: 04 oktober 2017, 21:24:45 pm »
Hallo!!

Hier even een snelle animatie gemaakt met Blender en Adobe Mixamo.

Eerst een simpele character gemaakt met Blender (in T pose), daarna zonder
armatuur/riggen overgezet naar Mixamo. Deze "helpt" je daarbij en dan kun je
een move/dans uitzoeken en toepassen. (download als .fbx)
Deze terug in Blender, je scene opmaken en klaar ben je!!

Dit is ff een snelle korte render, maar de mogelijkheden zijn enorm en je bespaart een hoop tijd!!  ;)

Enjoy!!

https://youtu.be/GVYSdyvfbaU

Als je interesse hebt en uitleg wilt hoe dit werkt!?
Hier een link https://www.youtube.com/watch?v=mHYl224cmSE

12
Experimenten / Luxrender
« Gepost op: 08 augustus 2017, 00:46:44 am »
Hallo luitjes!!

Ik weet niet of iemand het al eens gepost heeft, maar deze addon/plugin is best goed!!
Het heet Luxrender.

Hier een link naar de uitleg op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=RFwj_zQSsUI
En hier naar de download site: http://www.luxrender.net/en_GB/download

Misschien de moeite om eens te kijken!?
Groeten!!!

13
Onderhanden werk / Wie kan mij helpen?
« Gepost op: 05 juli 2017, 03:58:22 am »
Hallo!!!

Ik ben bezig met een projectje en wil daar iets aan toevoegen maar ik loop een beetje vast...
Ik zou graag stof willen maken, eigenlijk meer een heel fijn zand-achtig iets...
Ik vind wel iets online maar ik hoop stiekem dat jullie misschien een snellere/makkelijkere oplossing weten!?

Het is voor deze scene:


Ik ben er nog lang niet, want wil het zo echt mogelijk laten lijken, dus heb nog veel te doen...
Dat zand/stof zou wel een aardig realistische touch moeten/kunnen geven...
Dus als iemand iets weet, hoor ik het graag!!

Mvg
Wesley


14
Eindresultaten / Blender gemixed met After Effects...
« Gepost op: 20 juni 2017, 03:22:39 am »
Hallo!!!

Hier een projectje waar veel tijd in zit en waar ik Blender gecombineerd heb met After Effects om tot dit resultaat te komen...
Veel tussentijds renderen, converteren en zoeken naar de juiste/makkelijkste weg.
Best goed gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben in ieder geval blij met het eindresultaat!!

https://www.youtube.com/watch?v=zZ4xNm4LgU8

15
Over Blender / Shadow Catcher!! Dan wordt het een stuk makkelijker!!
« Gepost op: 30 mei 2017, 19:37:06 pm »
Hallo!!

Voor iedereen die interesse heeft, kun je hier kijken: https://www.youtube.com/watch?v=BsHueXOW500
Ik kan in ieder geval niet wachten en ga het vanavond gelijk eens proberen!!
Dan zijn we gelijk van al dat gedoe af ;)

Pagina's: [1] 2 3