Dutch Blender Community

Algemeen => Leden stellen zich voor => Topic gestart door: Duketown op 16 januari 2017, 12:06:27 pm

Titel: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: Duketown op 16 januari 2017, 12:06:27 pm
....Is helemaal niet waar, want ik heet eigenlijk Imco ;-) maar treed wel op onder de naam Duketown Slim. Daarnaast ben ik een grote liefhebber van het maken van 3D gfx. Een paar jaar terug heb ik als technicus en 3D vormgever gewerkt bij een software bedrijf wat software/hardware en graphics maakte voor de tv wereld en evenementen. Helaas is dat inmiddels over de kop en zit ik zonder "passend" werk. Maar genoeg gezeurd en getreurd :-) Ik ben begonnen met 3dsmax, overgestapt naar Maya en altijd met interesse gekeken naar de ontwikkelingen binnen Blender. Nu er een fatsoenlijke renderengine is geintegreerd ben ik "eindelijk"om ;-) Nooit echt een fatsoenlijke portfolio kunnen knutselen maar wel een facebookpagina met wat gepruts : https://www.facebook.com/Trinkets3D/ ...nou doeg hey! :-)
(https://s30.postimg.org/vs3r8gl25/DTS3_D.jpg) (https://postimg.org/image/vs3r8gl25/)
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: P D op 16 januari 2017, 12:41:11 pm
@Duketown
Je hebt aardig wat bij elkaar geprutst op je facebook pagina.
Wij noemen dat hier wat anders; Super  ;)
Welkom op dit forum
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: IJp op 16 januari 2017, 12:45:04 pm
Zo een echte artiest.
Welkom Imco wij kunnen hier op het forum wel wat 3d Blues gebruiken ;)
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: Ruud op 16 januari 2017, 13:10:51 pm
Welkom op het forum.
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: Duketown op 16 januari 2017, 13:53:32 pm
Thnx Ijp, mooie site heb je, uit Wolluk? waren we vroeger praktisch buren.
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: rozz op 16 januari 2017, 14:21:57 pm
Een welkome aanvulling op dit forum, welkom...
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: JvL op 16 januari 2017, 14:29:20 pm
Welkom en veel plezier op het forum!
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: koos2 op 16 januari 2017, 16:37:35 pm
Welkom. Als ik naar dat facebook spul van je kijk, ziet het er naar uit dat we veel van je kunnen leren. Maak je borst maar nat! ;)
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: Duketown op 16 januari 2017, 18:25:14 pm
Ik denk, Koos2, dat ik ook nog een hoop hoeken en gaten van Blender zal moeten ontdekken. Dus het zou zo maar kunnen dat jij ook antwoorden op mijn vragen hebt. :-)
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: superjamie op 17 januari 2017, 09:32:26 am
Hoi Imco...

In welke blender's render engine ben je van plan om te gaan werken ?...
Ik werk momenteel voornamelijk in blender cycles (hoewel ik me momenteel
meer wil gaan richten op het lucide dromen), dus als je dat wilt gaan leren,
zal ik je op wat betreft shaders kunnen helpen... hoewel ik nog geen enorme
complexe shaders kan creëren, maar wel redelijke foto-realismen...

Of is jouw stijl meer cartoon ?, dan kun je beter in de internal render gaan
werken (blender render)... maar ik zelf ben kwa blender art en animaties
nogal van de foto-realismen, hoewel animeren in blender cycles nogal enorm
lang kan duren (wat ik wel jammer vind van blender, maar goed)...

Ik vind het ook wel jammer dat het modelleren in blender voor mij nogal moeilijk
gaat... maar met FreeCAD kun je precies met afmeetingen en verschillende tools
werken, maar ook hiermee moet ik nog veel oefenen, maar dat komt hoop ik later
wel... maar het gaat in deze topic natuurlijk om jouw... dus veel blender plezier...

Groetjes Jamie van Cadsand
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: rozz op 17 januari 2017, 09:53:14 am
Ook in blender kun je met precisie afmetingen en tools werken Jamie, geen verkeerde adviezen geven... ;)
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: Duketown op 17 januari 2017, 11:31:04 am
Ik ben meer van organic/character modeling, maar beperk me niet daartoe Jamie. Waar ik wel een voorkeur aan geef is een natuurkundig simulerende renderengine, om GI en raytracing te kunnen toepassen. Daarom ben ik lang blijven hangen bij Maya. Nu Cycles overtuigend is doorontwikkeld, ben ik om :-). Ik gebruikte Blender al wel om props en characters op een heldere manier te kunnen exporteren naar een game engine. Dat is al een tijdje een fijne eigenschap van Blender.
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: dE.niz op 17 januari 2017, 13:45:03 pm
Hé Duketown

Wees welkom in de club
Ik hou van de blues dus dat zit zeker goed.
Ben jezelf guitarist?
Ik hoop van wel want je hebt mooie stukken gemaakt met
prachtige gitaren.

dE.niz
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: Duketown op 23 januari 2017, 16:22:06 pm
Yep, gitaar, zang en harp. De national heeft ook model gestaan ;-)
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: Maria op 02 februari 2017, 17:43:03 pm
Leuke  Facebook sites. Prachtige figuren!

Maak je ook werk voor websites?
Titel: Re: Hello Luitjes! Ik ben Duketown..
Bericht door: Duketown op 07 februari 2017, 21:59:27 pm
Bedankt Maria. Ik moet nog eens tijd vinden om iets meer samenhangend werk te produceren. tijd te kort ;-) Heel af en toe heb/doe ik wel eens klusjes voor online content. simpele korte animaties en wat productpresentaties maar vaak is het toch te arbeidsintensief en loont het niet de moeite om door het hele proces van modellen en riggen/skinnen te gaan voor een eenmalige toepassing. Wordt vaak onderschat door een eventuele opdrachtgever.